Bandit "pilkkii" alakierroksilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mänä
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mänä

apumies
Nyt kokeneena bandit kuskina, eli eilen ostin, totesin iltalenkillä tuon nykivän ja epätasaisen kulkemisen alakierroksilla. Kyseessä siis 1250 SA ruiskubandu vakioputkella. Ongelma alue on 2500-3500 rpm.

Mikä neuvoksi? Auttaako pelkkä säädätys vai onko muuta tehtävä? Tätä ilmeisesti esiintynyt muillakin. Onko tämä sitten ominaisuus enemmän kuin vika, mene ja tiedä, mutta juuri normaaleissa matkanopeuksissa pienemmillä teillä se häiritsee jatkuvasti
crazy.gif

Kyllähän se pilkkiminen loppuu kun antaa happea tai ajaa koko ajan kolmosella...

Samaa se tekee tuo minun bandu,siinä kiinni devilin magnum slipari ja edellisen omistajan mukaan säädetty sille.Ajattelin kuitenkin viedä mopon viaberille niin tulee ainakin säädettyä se viimeisen päälle.

Nykyiset päästönormit tarkoittaa, että pelit on vakiona säädetty alhaalta laihalle. Iso bandiitti tosiaan ´nyhtää´ vakiokuosissaan ihan selvästi juuri kuvaamasi kaltaisissa olosuhteissa. Suikan boksia kuitenkin voi säätää, ja hieman lisää kakkua alakierroksille osakaasulla, pitäisi auttaa.

No nyt on tullut aika tehdä tälle jotain. Suositelkaa etelä-Suomesta paikkaa joka voisi tän säädön tehdä. Tietty hyvin ja järkihintaan. Meinasin tässä vaiheessa säädättää tämän ihan vakioputkelle, maksaa noi sliparit...
Tuntuu että pyörä onkii ja lähes tukehtuu alakierroksilla.
sad_orig.gif

(suzukibandit.org on kahlattu läpi)

No nyt on tullut aika tehdä tälle jotain. Suositelkaa etelä-Suomesta paikkaa joka voisi tän säädön tehdä. Tietty hyvin ja järkihintaan. Meinasin tässä vaiheessa säädättää tämän ihan vakioputkelle, maksaa noi sliparit...
sad_orig.gif

1,4 GSX:n säädätin taannoin Viaberissa Järvenpäässä,
ainakin silloin säätö onnistui nappiin, pilkkiminen jäi
sille tielle.
Työnhintakaan ei ollut mitään riistoa ja palvelu pelasi.

sad_orig.gif

1,4 GSX:n säädätin taannoin Viaberissa Järvenpäässä,
ainakin silloin säätö onnistui nappiin, pilkkiminen jäi
sille tielle.
Työnhintakaan ei ollut mitään riistoa ja palvelu pelasi.
Oli jo toinen suositus putkeen samaan puotiin. Ilmeisen asiallinen paikka, otanpa yhteyttä sinne. Kiitosta.

Moikka mulla sama ongelma 09 1250 bandissä, arrow putki vähän säädetty, ivan laitettu, vielä vaan nypyttää 2500-3000 jotain, mikä avuksi , Viaber ?

Mulle laitettiin se lambda eliminaattori ja nykiminen loppui siihen paikkaan. Viaberilla Harri sen laittoi ja muistaakseni se oli vaan johtosarjaan kiinni tuleva sokeripalan näköinen härpäke. Maksoikin jotain kokonaista pari kymppiä. Joskus selviää ongelmista halvalla :thumbup:

Tarvinnee eliminoida mokoma omastakin. On meinaan todella ärsyttävä ominaisuus toi "pilkkiminen"

Laitoin omaan pyörääni tuon eliminaattorin ja vaikutus oli huomattava. Minulla ainakin nykiminen hävisi kokonaan ja tuntuu että vääntää paremmin alakierroksilla. Liikkeessä kyselin vaikutuksista katalysaattoriin ja vakuuttivat että ei riko.

Mulle laitettiin se lambda eliminaattori ja nykiminen loppui siihen paikkaan. Viaberilla Harri sen laittoi ja muistaakseni se oli vaan johtosarjaan kiinni tuleva sokeripalan näköinen härpäke. Maksoikin jotain kokonaista pari kymppiä. Joskus selviää ongelmista halvalla :thumbup:

Tuo eliminaattorihan on vain tietynsuuruinen vastus. VFR:ssä saman asian ajaa, jos lambdan pistokkeeseen oikeisiin koskettimiin pistää 330 ohmin vastuksen. Pistokkeessa neljä kosketinta, joten pitää tietty ennen asennusta tarkistaa ne oikeat koskettimet.

1,60 e / 10 kpl Partcosta. Tai 0,32 e / kpl.

Ja jos joku miettii, että mitä tuo lambda tekee, niin ECU ottaa siltä tietoja, kun pyörällä ajetaan tasaisella vauhdilla ja tasakaasulla, jolloin ECU ajattelee, että nyt kruisaillaan ja pyrkii säätämään sopan mahdollisimman laihaksi. Liian laihaksi mennessään aiheuttaa sitten mm. tuota nykimistä. Seosten säätämisestä (esim. power commanderilla) ei saada täyttä hyötyä, jos lambdat ovat toiminnassa, koska pyörän oma ECU yrittää koko ajan hakea optimaalisen laihaa seosta ja PC sitten yrittää sitten pysyä mukana.

Moikka, mulle laitettiin palikka eilen Viaberilla+säätö+penkitys, nyt pelaa kuin ajatus, ei nypytä ja herää virkeemmin :jippikaijee::jippikaijee:

Back