Sadeasut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yyri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kokeilin sadeasua kevätkesällä sateessa Mikkelistä Vantaalle. Housut läpäisivät vettä jostakin. Ostin Revitit, jotka tuntuvat toimivan, viimeksi edellisellä viikolla Monument Valleyssa Utahissa.

Mulla ollu muutaman vuoden - pitää vettä täysin mulla.

Sikäli hyvä että on joustavaa, miinus että hihansuut on tiukat.
Uudemmissa versioissa on heijastin poikki selän ja hihojen.
Tukeva vetskari, täyspitkä tarra, housussa liitinki ja lahkeen suut vetskarilla laajenevat.
menee suht pieneen nyyttiin.
Mulla on reissussa pakaasin päällä olikohan 2 vai 3 litran taskussa tuo puku ja vedenpitävät hanskat.

Mulla ollu muutaman vuoden - pitää vettä täysin mulla.

Sikäli hyvä että on joustavaa, miinus että hihansuut on tiukat.
Uudemmissa versioissa on heijastin poikki selän ja hihojen.
Tukeva vetskari, täyspitkä tarra, housussa liitinki ja lahkeen suut vetskarilla laajenevat.
menee suht pieneen nyyttiin.

Allekirjoitan ylläolevan. Materiaali on vahvaa eikä tuo ole ajossa lepattanut.

Mulla on ollut käytössä Motonetistä hankittu kaksiosainen Targa -merkkinen sadeasu ja se on ainakin toiminut hyvin. Siinä on tosin yläosa osaksi oranssi joka vähän parantaa näkymistä sadekelissä. Lisäksi IXS -merkkiset "sadekintaat" ja hyvin on pysynyt kuivana.

Mulla on ollut käytössä Motonetistä hankittu kaksiosainen Targa -merkkinen sadeasu ja se on ainakin toiminut hyvin. Siinä on tosin yläosa osaksi oranssi joka vähän parantaa näkymistä sadekelissä. Lisäksi IXS -merkkiset "sadekintaat" ja hyvin on pysynyt kuivana.

Mulla Richan vastaava 2. osainen asu (teipatut saunat) Motonetistä, turvaväri syystä myös päädyin tuohon. Tuntu toimivan ihan hyvin eurooppa turneella.

Mulla myös motonetin Richa, tosin se yksiosainen. Hyvin on parit kaatosateet menny.

Kun muutkin kertoo myös muista sadeasuista niin minulla on seuraava kokemus IXS:n ORCA asusta:

* menee pieneen tilaan joka on iso plussa.
* vähän lepattaa ajossa kun on ohut.
* jos pidempään ajaa sateessa niin alla oleva puku kastuu vatsan tienoilta. Tätä olen miettinyt mistä johtuu. Uskon että itse kangas ja saumat pitää mutta vetskari ilmeisesti päästää läpi. Vesi varmaan seisoo istuessa keskivartalon kohdalla ja menee pikkuhiljaa läpi. Olen tarkistanut että tarranauha on tiiviisti ja hihojen tai lahkeiden kautta vesi ei tule. Onko muilla samoja kokemuksia? Onko jossakin muussa ohuessa haalarissa ratkaistu tämä asia paremmin?

Suurin osa asuista vie vähän turhan paljon tilaa paketissa, mutta olisi kiva löytyy vähän parempi (ohut).

Onkos porukalla kokemusta noista motonetin windstopper kaulureista, 15e? Tuli meinaan hieman kylmä kun ajoi 400km 10-15c sateisella säällä tommosella pelkällä ohuella villakaulurilla.

Samaa voisi sanoa hanskoista, ixs halpis hipora kalvolliset ei ole mitenkään lämpimät ja noissa ei ole kovia suojia. Vaihtoehtoja? Alle 60 euroa kun olisi, voi ehkä venyttää vähän jos saa parempaa.

Viimeksi muokattu:
Kun muutkin kertoo myös muista sadeasuista niin minulla on seuraava kokemus IXS:n ORCA asusta:

* menee pieneen tilaan joka on iso plussa.
* vähän lepattaa ajossa kun on ohut.
* jos pidempään ajaa sateessa niin alla oleva puku kastuu vatsan tienoilta. Tätä olen miettinyt mistä johtuu. Uskon että itse kangas ja saumat pitää mutta vetskari ilmeisesti päästää läpi. Vesi varmaan seisoo istuessa keskivartalon kohdalla ja menee pikkuhiljaa läpi. Olen tarkistanut että tarranauha on tiiviisti ja hihojen tai lahkeiden kautta vesi ei tule. Onko muilla samoja kokemuksia? Onko jossakin muussa ohuessa haalarissa ratkaistu tämä asia paremmin?

Suurin osa asuista vie vähän turhan paljon tilaa paketissa, mutta olisi kiva löytyy vähän parempi (ohut).

Hanx myy todella pieneen tilaan menevää 2-osaista sadeasua. Mahtui ninjan takapenkin alle työkalupussin lisäksi. Miinuksena suolainen hinta (about 180e). Kokemusta asusta ei ole ehtinyt kertyä. Ostin sen heinäkuun puolessavälissä ja sen jälkeen ajanu melkein 3000km ilman sadepisaraakaan. Ei sinänsä haittaa yhtään, enköhän jossain vaiheessa pääse asua vielä testaamaan :)

Back