Aprilia RSV 1000 Mille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seeber
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oujee!

Löi tänään takajarrun lukkoon tossa kesken lenkin. Onneksi olin jo melkein kotona. Avattuani huomasin, että oli toinen sylinteri halkaissut itseensä pikku reijän. Eli osaako kukaan sanoa saakohan tuollaisia sylintereitä ostettua mistään erikseen johonkin inhimilliseen hintaa? NPM sivuilla koko jarrusatula kaikkine härpäkkeineen sen vajaa kolmehunttia :p

joku korjaussarjakin varmaan tarvittaisiin, että saa sitten samalla kaikki paskat tiivisteetkin vaihettua kun pitää koko jarru repiä auki.

Af1 näyttäisi tarjoavan tällaista: http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idproduct=6166

en tosin ymmärrä, että sisältääköhän tohon hintaan kaiken tarvittavan asennusta varten?

No sinä ilmeisesti sitten käytät takajarrua :D

Mutta siis missä on reikä? Itse jarrusatulan rungossa vai männässä?

Sikäli kun ymmärsin oikein niin tuo AF1:sen tarjoama takajarrusylinteri on asennusta vailla oleva täydellinen paketti ja ilmeisesti 2 milliä suuremmilla männillä.

Jarrupalojen mukanatuloa ei kyllä mainita.

Näköjään vähän kiireessä tuli seliteltyä, mutta reikä siis jarrusatulan männässä. :D Havaitsin kun otin jarrupalat pois, niin paljastui.

Af1:ta yritin kysellä, niin sanoivat sen olevan ihan asennusta vaille valmis paketti. Ei kai se auta kun tillaamaan vaan..

Mulla kans leikkas kuukausi sitten takajarru kiinni. Kiehutti nesteitä sen verran että mosahti jarruletku irti prässiliitoksesta. Lisäksi piti vaihtaa taka-akselin laakerit ja stefat :pissed: Kyl brembo on laatumerkki...

Vaikka mulla on PP Tuningin jalkatappisarja mikä siirti sen takapääjarrusylinterin siihen nilkan viereen niin vaikka olen sitä ilmaillu niin ei siitä takajarrusta ole mitään iloa, joten sitä myötä myös tuo takajarrulla jarruttaminen on jäänyt kokonaan pois niin katu kuin ratakäytöstäkin.

Jalka ei mene enää missään vaiheessa jarrupolkimelle :p

Vaikka mulla on PP Tuningin jalkatappisarja mikä siirti sen takapääjarrusylinterin siihen nilkan viereen niin vaikka olen sitä ilmaillu niin ei siitä takajarrusta ole mitään iloa, joten sitä myötä myös tuo takajarrulla jarruttaminen on jäänyt kokonaan pois niin katu kuin ratakäytöstäkin.

Jalka ei mene enää missään vaiheessa jarrupolkimelle :p

Itellä ois talvella edessä takajarrun korjaaminen "muodon" vuoksi... Vähän kyl harmittaa pistää satasia siihen varsinkin kun sillä ei tunnu olevan merkitystä onko jarruletku kiinni jarrusatulassa vai ei :sad:

Itse ainakin tässä mietin vakavissani, että jättäisin koko homman tekemättä. Jarru toimi jotenkin tolla yhelläkin männällä ja tosiaan paskahan se on vaikka se muuttuisi vähän vähemmän paskaksi..

no niin. nyt on jo ensimmäisen kysymyksen aika ja vaikka pyörä on ollut alla vasta viikon ja 800km takana. mistä sais db killerit jos vaikka ensi kesänä tahtoo affenistolle :jpstyle: ... ja jos teillä on kommenttia mitä nyt talven aikana pitäis huoltaa .. ? kyseessä siis rsv -05..n ajeltu 33tkm...

juu niin nakkilan sivuilla db = 175e :blink:

no niin. nyt on jo ensimmäisen kysymyksen aika ja vaikka pyörä on ollut alla vasta viikon ja 800km takana. mistä sais db killerit jos vaikka ensi kesänä tahtoo affenistolle :jpstyle: ... ja jos teillä on kommenttia mitä nyt talven aikana pitäis huoltaa .. ? kyseessä siis rsv -05..n ajeltu 33tkm...

juu niin nakkilan sivuilla db = 175e :blink:

Itsellä kylläkin vanhempi malli, mutta todella paskasti omaan akraan näytti missään olevan minkäänlaista killeriä. Metallipajalla teetätin tohon lopulta sellaisen vain huomatakseni sen, että se sotkee ruiskun säädöt suht huolella. Omassa pyörässä siis commander. (ja killeri hyllyllä)

Paha sanoa millasia mölyjä omaan verrattuna tuo pyöräsi päästelee, mutta edelleni omistaja oli käynyt ainakin käynyt tällä ahvenistolla. Taisi mainita jotain n. 102 db päästäneen ilman mitään pillejä.

juu tässä on leovince sbk sliparit, ja mun muistaakseni ahveniston db raja on 93? ellen väärin muista...

Jaah, empä tiedä miten sitten tollasella reilu satadesibelisellä ollaan sinne mukaan menty? Kaverin putkea lainailtu kenties..

Niin ja mulla varmaan äänin vaikuttaa suhteellisen lisäävästi tuo avarrettu ilmansuodatinboxi, tuntuu ihan kivasti sellasta imaisua rannetta käännettäessä.

akra-shop.de vielä kesällä myi killereitä sivu kaupalla. Itsekin sieltä omaan tilasin, 45 juroa kpl.
Nyt oli lista poistettu eli onko tullut jotain propsia??

Jos on 53 reikä niin täältä hyvä tarvike killeri:http://ricambiweiss.almalki.de/index.php?cat=c181_DB-KILLER.html&XTCsid=30022f4230b0a7d31d96092f3d17fcbc
Laadukkaan oloinen eli akran omakin huonompi.

Aina sinne akra-shop.de voi lähettää viestiä ja kysyä mikä on tilanne kun kesällä vielä sai tavaraa.

Linkki korjattu. Näyttävät vaihtavan osoitetta niin että ei perässä pysy enää :D

Viimeksi muokattu:
akra-shop.de vielä kesällä myi killereitä sivu kaupalla. Itsekin sieltä omaan tilasin, 45 juroa kpl.
Nyt oli lista poistettu eli onko tullut jotain propsia??

Jos on 53 reikä niin täältä hyvä tarvike killeri: http://www.ricambiweiss.de/product_info.php/info/p138_DB-KILLER-53-mm-AKRAPOVIC-TERMIGNONI-SPARK.html/XTCsid/ot08i8iggc0k0u6nbu6sdm4e83

Laadukkaan oloinen eli akran omakin huonompi.

Aina sinne akra-shop.de voi lähettää viestiä ja kysyä mikä on tilanne kun kesällä vielä sai tavaraa.

Toimii aika huonosti toi sun linkki.

hei.. olen tossa kattellut ohjausiskaria (öhlins) http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idproduct=3000 mutta ku ei oo mitään hajua miten se laitetaan kiinni ja minne ku ei googlettamalla löydy asennus ohjeita :kääk: niin en uskalla ostaa.... oisko apuja kanssamatkustajilta :grin:

Se tulee sinne alakolmion tienoille kiinni, kuten tuosta kuvasta http://www.mp-osat.fi/aprilia/index.php?page=category&category_id=3076 voit päätellä.

Siellä pitäisi olla valmiit kierrereiätkin sen asennusta varten.

Back