• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Rasvan poisto katteista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

sky

New member
Kun olen laiska niin laitampa tälläsen kyssärin... Eli millä lähtee "iki-rasva" ja sulanut kumi parhaiten pois kyykyn muovikatteista? Toiveena olisi että maalit ja teipit säilyvät kuitenkin:;):

Entäpä sitten metallisista pöntöistä lähtee rasva ja kumi?

Sinänsä on ihan kätevää, että katalysaattori on penkin alla lämmittämässä, mutta ne pöntöt penkin alla eivät ole kovin kätevät, kun niihin lentää kaaressa ketjurasvaa, paskaa ja sulaa kumia radalla...

Cillit Bangilla lähtee metallista,katteiden pesuun en ole kokeillut,tosin siitä lähtee aika huurut

Oon iteki koittanu keksii mikä ois paras keino saada takahaarukast,putkist,takavilkuist,vanteest rasvat veks mutten oo siihen kyl mitään helppoo keksiny...

Oon iteki koittanu keksii mikä ois paras keino saada takahaarukast,putkist,takavilkuist,vanteest rasvat veks mutten oo siihen kyl mitään helppoo keksiny...

TÄTÄ työpaikan autohallin hyllystä tarttunut mukaan ja hyvin rasvat irtoaa (eikä ole irronnut maalit). Olen suorittanut ko. aineella myös vaatteiden puhdistusta menestyksekkäästi (kaatui puhdasta moot.öljyä housuille). Ainut haitta oli asuntoon tulviva "huumaava" haju ja siitä seurannut avovaimon motkotus...:rant:

Menee ainaki metallipinnoilla ja ei haiso pahalle. :grin:

Ei pahalle, mutta kun koko puntin uitti niin asunto oli melkoisissa höyryissä. Tosin hyvin lähti housuista öljyt jotka ei millään googletuksen kotikonsti neuvoilla lähteneet. Ketjurasvat liukenee vanteista ettei mitään jne. todella hyvä aine täytyy sanoa.. :thumbup:

Edit. oho sun puhdistusspray olikin eri Wurth kamaa, no en mie tuon tehosta/hajusta tiedäkkään..:paikallatuulee:

Joku joskus mainitsi, että rasva lähtee rasvalla....kokeilin itse ja olen samaa mieltä.

Rättiin jotain moottoriöljyä yms, niin johan lähtee vanteesta ketjuöljyt,hiekat ja paskat. Sama toimi myös katteisiin. Putsaa vaan kunnolla, niin ei jää edes rasvainen pinta. :peukutpystyyn:

Joku joskus mainitsi, että rasva lähtee rasvalla....kokeilin itse ja olen samaa mieltä.

Rättiin jotain moottoriöljyä yms, niin johan lähtee vanteesta ketjuöljyt,hiekat ja paskat. Sama toimi myös katteisiin. Putsaa vaan kunnolla, niin ei jää edes rasvainen pinta. :peukutpystyyn:

Toi on totta. Olen itsekin auton korjauksen jälkeen pruittaillut rasvakannusta öljyä käsille ja hieronut kunnolla ennen pesua. Se kyllä toimi kohtuullisen hyvin. Monet öljyt on usein ns. puhdistavia.

Täytyy todeta että mua ei harmita niin ne vanteet ja takahaarukka. Musta takahaarukka ja tumman harmaat vanteet eivät ole huono idea:p

Mutta joku on keksinyt maalata rykkösen valkopunaiseksi:kääk: Onneks sentään alakate on punainen, eikä valkoinen. Aikoinaan kun oli harmaa-sini-purple värinen kava, vieläpä harmailla vanteilla, ei noi pienet rasva täplät näkyneet niin hyvin.:)

Motorex-ChainDegrease-lg.jpg

Eiköhän se lähde ihan sille tehdyllä aineella, rätti ja chain cleanerii ni lähtee vanteesta, haarukasta ja katteista rasvat pois.

Minä olen myös sitä mieltä, että rasva lähtee rasvalla. Polttoöljyllä olen hinkkaillut kaikki ketjurasvat sun muut liat pyörästä pois talven aikana ja siistiä jälkeä on tullut. Helppoa se ei ole koska nälkä kasvaa syödessä ja lopuksi huomaan olevani mitä ihmeellisimmissä väleissä polttoöljypensselin ja rätin kera :)

Mäntysuopaa 10-prosenttiin laimennettuna rasseliin. Kevysti pyyhkäisemällä lähti mun katteista ne ikitahrat ja pikiroiskeet joita ei tensidipesuaineilla ja kärpästyynyllä hinkaten saanut hievahtamaankaan. Lopuksi vaha päälle ja pyörä on kuin uusi, kelpaa sitä sitten ihastella :rakastunut:

Ruokaöljyllä lähtee kaikensorttinen paskarasva ja "road-grime" ns. saippualla irtoavaan muotoon. Ainakin käsistä.

Koska oli se kaunis päivä ja talli puuttuu niin pyörä piti vahata ja aikaa oli tasan tunti... Niin Autoglymin Super Resin Polishia käytin vahaukseen ja sillähän lähti nätisti kaikki pinttymät katteista! Eli siitä on liian kauan aikaa kun olen viimeks kerennyt tai pystynyt vahaan pyörän. Eli edellisen pyörän ennen myyntiä n. pari vuotta sitten:grin:

Ne pöntöt jäivät kyllä vielä puhdistamatta... Täytyy kokeilla niihin noita ehdotettuja konsteja :)

Back