Mitä on moottoripyöräily sinulle?

Mitä on moottoripyöräily sinulle? - osaatkos kertoa...

• 1. "elämäntapa"

Ääniä: 17 7,8%
  • 2. "harrastus"

Ääniä: 56 25,6%
  • 3. ainoa moottorikäyttöinen kulkuneuvo

Ääniä: 7 3,2%
  • 4. "pakkomielle"

• 5. "irti arjesta"

Ääniä: 69 31,5%
  • 6. "vauhdin ja g-voimien hurmaa"

Ääniä: 34 15,5%
  • 7. "vapautta liikkua"

Ääniä: 14 6,4%
  • 8. "egon jatke"

Ääniä: 4 1,8%
  • 9. "eroottinen kulkuneuvo"

Ääniä: 4 1,8%
  • 10. en osaa luokitella

• Ääniä yhteensä
    219
Harrastus eli työmatka kulkupelihän tuo MP on.
Mukava vaihtoehto autoharrastukseen.... Halvempi, mahtuu talliin useampia etc

Purkamisen ja kasaamisen kohteitahan ne on.
Jossain välissä käydään pikku lenkki ajamassa.

Simppelisti:
1. Ajaminen monine vivahteineen.
2. Matkamopoilussa on tullut käytyä monissa todella upeissa ja mielenkiintoisissa paikoissa, joihin ei ilman
mp:tä olisi koskaan tullut mentyä...

kyllä se tohon "vauhdin ja g-voimien hurmaa" lohkoon menee. kohta 10v oli koko harrastus jäissä, mutta kyllä se kärpänen taas iski ja lujaa kun pääsi rataa kiertämään. Jotain siinä vaan on

Mulle se on ensisijaisesti "irti arjesta" kulkuneuvo ja "harrastus". Tietysti kiihtyvyys ja vauhti kiehtoo myös mutta vain satunnaisesti :right:.

Pohjaton purnukka adrenaliinia, niin isolla suuaukolla että halutessaan voisi ottaa huikan jota ei kykene enää nielemään...

Harrastus monella tapaa. Irti arjesta matkailua. Kiihtyvyyttä, opettelua, rakentelua, vanhempien kouluttamista(kaikki ei elä niinkuin he 60 luvulla) . Osien etsintää, modaamista, mietiskelyä, moottoriavusteista joogalentoa...

Olis varmaan itellä 10 mopoa jos olis rahaa.

-vk-

pakkomielteinen harrastus irtautia arjesta. Ainoa paikka missä olen huomannut etten ajattele töitä tai mitään muutakaan on pyörän selässä. Silloin on vain minä ja pyörä...

pakkomielteinen harrastus irtautia arjesta. Ainoa paikka missä olen huomannut etten ajattele töitä tai mitään muutakaan on pyörän selässä. Silloin on vain minä ja pyörä...

Tähän täytyy kommentoida tän kesän omaa reissua sen verran että josain utsjoen paikkeilla(norjaan menossa) alkoi vasta pääsemään kesälomafiilikseen vaikka pari päivää oli jo tullu ajeltua. Ihme tressilepoa ajelut kyllä on itellekkin.

-vk-

Sitä vaan tajusi nelivuotiaana sillä kohtaa kun apparit lensi nurkkaan fillarista,
että kaksipyöräinen on "SE" juttu.

Mopoilu on kaikkein monipuolisin ja monivivahteisin asia "SEN" jutun toteuttamiseen.

Kyse ei siis varsinaisesti ole mopoilusta, vaan siitä välineen ja oman fysiikan&psyykkeen
täydellisestä yhteensulautumisesta joka "saa siivet selkään".... ilman alumiinitölkkiä :D.

Möin auton pois noin puolitoista vuotta sitten joten moottoripyörä on ainoa moottoriajoneuvo.

Kapinaa enää nykyään. Kapinaa mp-tehtaan ajatuksia vastaan ja kapinaa maahantuojien ajatuksia vastaan. Kapinaa dekraa vastaan, kapinaa trafia ja katsastusjuttuja vastaan, kapinaa euroopan direktiivejä vastaan, Kapinaa myös e-hyväksyntiä ja tyyppihyväksyntiä vastaan. Kapinaa kaikenmaailman vihervasureita ja muita puunhalaajia jotka kaikin keinoin koittavat rajoittaa tätä minun vapauttani kapinoida.

Ei vaan, kyllähän tässä tuo ajaminen on niinku se pointti. Ja rakentelu sekä rassaaminen. :paikallatuulee:

Olis varmaan itellä 10 mopoa jos olis rahaa.

-vk-

Miula on vasta viisi ja pyöriin käytetty raha on ollut ihan ylimääräistä, koska mopojen takia ei kannata normikulutusta uhrata.
Kun sopiva sattuu kohdalle, niin ostaa pois ja 10 vuoden päästä alkaa tallissa olla ahdasta.
Jos talous ei ole ellososareiden, pikavippien ja autorahoituksen takia vedetty ihan kuralle, niin tavallisella palkannauttijalla on varaa ostaa 3000-5000€ mopo kahden-kolmen vuoden välein.

Back