^Millä pyörällä sä ajatkaan? Mulla on maailman toiseksi huonoimmalla kääntösäteellä oleva Virago, vain miehen Ural on tätä kankeampi kääntymään, mutta kyllä toi Virrekin kääntyy 5 metrin säteellä, kun stonga on linkussa. Sitä on "kiva" katsoa vierestä, kun mies hoitaa homman tyylipuhtaasti kotiin...
Mulla oli ainakin alussa ihan ns. psykologisia esteitä. Eli en uskaltanut antaa tarpeeksi kaasua, kun en luottanut siihen, että osaan jarruttaa tarpeeksi. Ja kun ei ollut kaasua, ei ollut vauhtiakaan, eikä pyörä pysynyt pystyssä. Pidin kytkintä liian pohjassa, kun sen piti antaa olla melkein auki ison mutkan ajan. Mä en käytä etujarrua ollenkaan...?? Mites muut mimmit? Onko sun pyörässä jarrukengät kulunu, vai miten ne lukkoon menee? Mä en noin pienessä vauhdissa kyllä saa takajarrua lukkoon, vasta hätäjarrutuksessa.
Mä alotin pujottelun harjoittelun maailmanympärysmatkan mittaisilla ympyränajeluilla, ja siitä sitten aina pienemmäksi. Kaasua annan tasaisesti pienillä ranneliikkeillä koko ison ympyrän ajan, niin pysyy vauhti päällä. Mulla on siitä hyvä, kun mä voin harjoitella omalla pihalla ja isolla sorakuopalla miten paljon vain, vain työ ja pari ruokaa kinuavaa lasta laittaa rajat.

Ajopäiväkirjan mukaan mulla meni tästäkin huolimatta 10 harjoitustuntia siihen, että opin luottamaan siihen, että se jalkajarru tosiaan pitää. Tyhmyyttä se ei mun mielestä ole, ihmisellä nyt vain on näitä tiedostettujakin (ja sehän se eniten ärsyttää, kun tietää mitä pitää tehdä, mutta ei vain taito riitä!!

) tsykologisia päähänpinttymiä, mistä pitää opetella eroon.

Nyt ympyrä ja pujottelu onnistuu pääsääntöisesti hyvin, mutta liikaa ei tätä kannata hinkata kerralla tai keskittyminen herpaantuu ja homma menee läskiksi.
Mulla oli aluksi ongelma myös ihan teknisellä tasolla, kaasuvaijeri jumitti oikealle käännyttäessä, vasemmalle kääntyessä sitä ongelmaa ei ollut. Yllättäen vasemmalle käännökset onnistui hyvin, oikealle kääntyessä vauhti loppui aina kesken.

Nyt "veijarit" on teipattu, ettei ne jää jumiin tangon ja tankin väliin.
Eli mulla on päinvastainen ongelma ilmeisesti, mä en antanu kaasua enkä jarruttanu tarpeeksi.
Kokeneilta motoristimimmeiltä otan mielelläni neuvoja vastaan.