Mitä teette "jämäöljyille"?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä olen käyttäny jämä oljyjä moottorisahan teräketjuöljynä ja käy se vanhaan ruohonleikkuriinkin kun vaan muistaa lisäillä kun on ohuempaa ku sae 30 briggsstratton öljyt:D

Mä olen käyttäny jämä oljyjä moottorisahan teräketjuöljynä ja käy se vanhaan ruohonleikkuriinkin kun vaan muistaa lisäillä kun on ohuempaa ku sae 30 briggsstratton öljyt:D

Ja mulle ei tulis mieleenkään laittaa mitään jämämoottoriöljyjä sahan teräketjun voiteluun, vaan sihin käytetään aina biohajoavaa tavaraa. Vaikka en metsuri ookaan, mutta kotona ja mökillä on aina sahahommia, nin täytyy sen verran luantoo ajatella, ja selvennykseksi, oon kyllä kaukana vihreistä, kuin kuu maasta. :p

Ja mulle ei tulis mieleenkään laittaa mitään jämämoottoriöljyjä sahan teräketjun voiteluun, vaan sihin käytetään aina biohajoavaa tavaraa. Vaikka en metsuri ookaan, mutta kotona ja mökillä on aina sahahommia, nin täytyy sen verran luantoo ajatella, ja selvennykseksi, oon kyllä kaukana vihreistä, kuin kuu maasta. :p

Juu huomattu on, koska vihreät eivät aja Superpyörillä. :)-

Omaan menee se 2,8 litraa ja avovaimon pyörään se vähän reilu litra (ainakin toistaiseksi) joten se 4 litraa on nipin napin sopiva purkki meille.

Aloita edellisillä jämillä ja vasta sitten uudesta purkista, niin ei jämät pääse kasaantumaan.

Tämä on käytäntönä itsellänikin. Jos jää jotain mysteerisiä jämiä johonkin purkkeihin, niin sitten jäteöljykanisterin mukana öljynkeräykseen.

En oo ikinä kokeillut laittaa mitään ekoöljyjä mökillä (faijan) moottorisahaan, syystä että faija on kieltänyt moisten käytön, koska tukkivat kuulemma koko ketjujenöljyämis systeemin!:right:

eivät tuki.

-J-

No eivät niin. Alan kaupasta hakee m.sahalle tarkoitettua teräketjuöljyä. Siinä on bioasiat huomioitu ja sitkoaineitakin mukana, että pysyykin siinä teräketjun kyydissä, toisin kuin mitkään moottoriöljyt, vanhat tai uudet.
Sori OT

aika paljon saa ketjurasvariin tunkea jos kaikki jämäöljyt meinaa sitä kautta hoidella, itellä pro-oileri ja sen 2-3dl säiliö kestää niin pirun pitkään.. saattaapa parit öljyn vaihdot mennä yhdellä säiliöllä ihan hyvin.

eihän se syötä ku tipan toisinaan, että ketju kosteana pysyy.

Omat jämäöljyt menee ensisijaisesti seuraavaan vaihtoon, mutta joskus tulee vähennettyä purkkeja (kaikissa ajopeleissä eri öljyt) ja loroteltua yhteen kannuun. Siinä on sitten yleismallin öljyä lumilinkoon, sorvin rasvaukseen jne.

Moottorisahan teräketjuna käytän pyörän ketjusprayta.

Poistettu käytöstä..

saha.jpg

Yritän käyttää samaa öljyä että purkinpohjat voi hyödyntää seuraavassa vaihdossa
ja siittä riittää Loobmanniinkin Bilteman täyssynteettistä.
Nyt sitten pyöräöljyt siirtyi Honda huollon murheiksi :D noin viideksi vuodeksi ,mä vaan:cruising:

Back