Minkä tyyppinen on moposi ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GuessWho
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Pyöräni / pyörieni tyyppi

• Naku

Ääniä: 75 26,9%
  • Kyykky

Ääniä: 96 34,4%
  • Matka-/ yleispyörä

Ääniä: 91 32,6%
  • Matkaenduro

Ääniä: 39 14,0%
  • Kisaenduro

Ääniä: 9 3,2%
  • Crossipyörä

• Custom

Ääniä: 19 6,8%
  • kilvetön kyykky

Ääniä: 11 3,9%
  • mopo

• Piikki

Ääniä: 4 1,4%

• Ääniä yhteensä
    279
  • Äänestys suljettu .
Koitappa lähtee sora ek:lle sport-touringilla jossa on kuulalaakerisoraa.. Onnistuuhan se mutta jos siellä pitää ajaa niin kyllä enskalla mieluusti slaidailemaan ku kyykyllä.

Kaikella kunnioituksella mut nyt menee vaatimaton tiedustelu saivartelun puolelle :thumbup:

Koitappa lähtee sora ek:lle sport-touringilla jossa on kuulalaakerisoraa.. Onnistuuhan se mutta jos siellä pitää ajaa niin kyllä enskalla mieluusti slaidailemaan ku kyykyllä.

Toki mielummin enskalla, mutta en kyllä edellisellä kyykyhkölläkään vierastanut sorateitä. Enkä tällä nykyiselläkään. Naku oli minun vastaus ja todennäköisesti tulee olemaankin jokusen vuoden. :cruising: Ihanhan tässä tekis mieli ajelemaan taas....

Sport Touring. Varttikatettu katupyörä.
Täysin kyykyistä minun on pysyttävä poissa, saan niistä melkoiset kivut jo 60km ajon jälkeen.

Eikö "yleispyörä" olisi parhaiten "all road"? - tai sitten ihan perinteinen naku. Voiko matkapyörää edes sanoa yleispyöräksi, siis sillain kuin matkapyörä yleisesti mielletään..? Tuo mun 16 GT on mielestäni ihan muuta kuin yleispyörä :grin:

Mä haluun kans nillittää :häähää:

Puuttuu skootterimopo, nyt jouduin ruksaa ihan tavis mopoks mun Amicon :right:

:grin: Huisin koomista miten herkkiä ihmiset on omien vehkeittensä kera kun puhe on moottoripyöristä. Erityisesti he jotka huomaavat omistavansa pyörän joka ei oikein ole mikään perinteisin määrein luokiteltava laite. Jäin miettimään itse että miten esim gold wing kuskit määrittelevät kikottimensa? Onko se custom vai matkapyörä, vai kenties ihan oma lohkonsa ? En silti maailmanrauhan säilymisen vuoksi halunnut laittaa steroidijoulukuusta yhdeksi vaihtoehdoksi :grin:

:grin: Huisin koomista miten herkkiä ihmiset on omien vehkeittensä kera kun puhe on moottoripyöristä. Erityisesti he jotka huomaavat omistavansa pyörän joka ei oikein ole mikään perinteisin määrein luokiteltava laite. Jäin miettimään itse että miten esim gold wing kuskit määrittelevät kikottimensa? Onko se custom vai matkapyörä, vai kenties ihan oma lohkonsa ? En silti maailmanrauhan säilymisen vuoksi halunnut laittaa steroidijoulukuusta yhdeksi vaihtoehdoksi :grin:

No ei ehkä ihan niinkään, tai mistä minä kenenkään herkkyyttä tiedän :p Matkapyörä/yleispyörävertaus ei kuitenkaan osu ihan nappiin. Enempi yleispyörä olisi vaikka mun aiempi K 12 S, mutta mikä ihmeen yleispyörä sporttinen matkapyöräkään sitten olisi? Ja tosiaan vielä vähemmän yleispyörä on tuo nykyinen ylipainoinen 100% matkalehmä.

Ihan yhtä hyvä vaihtoehto olisi ollut kyykky/yleispyörä, sillä eikös ne ole aika yleisiä ja ainakin yleisesti kaikenmoisessa käytössä?

Wingikuskeista en tiedä, mutta jos moisen hommaisin (en ikinä:D), niin lähinnä matkailu olisi mielessä..
Tuo mun nykyinen yleispyörä taitaa saada uuden kodin ensi kesäksi. Mahtava pyörä, mutta ei vaan ole mun juttu, vaikka pääasiallinen ajelu tourinkia onkin..

Ja mikä ihmeen vaihtoehto tuo "piikki" sitten on pyörän tyyppinä, en ymmärrä?

Viimeksi muokattu:
^Jos ja kun politiikka on kielletty aihe, niin luoja paratkoon meitä myös tuollaisilta uskonnollisilta kommenteilta :rant: :D

...Jäin miettimään itse että miten esim gold wing kuskit määrittelevät kikottimensa? Onko se custom vai matkapyörä, vai kenties ihan oma lohkonsa ?...

Mun päissäni toi menee 100% matkapyöräksi.
Eikös noi valmistajat ole suht hyvin kategorisoineet omat valmisteensa, omani menee Sport Touringiin :cruising:.

Back