• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

gsx600f navigaattorin asennus.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja caliber
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

caliber

New member
Elikkä tuli hommattua tuollainen navigaattori motukkaan ja hieman kiinnityksestä tiedustelisin.
Ajatuksena olisi laittaa se kiinni tuohon emäputkeen tulevalla kiinnikkeellä joka pitää erikseen tilata. Mutta lähteekö tuo emäputken mutteri tuosta pois ihan vain vääntämällä?
Kaveri jonka tallissa pyörä on ( 200km päässä ) oli koittanut sitä auki mitatakseen sen sisähalkaisijan, mutta soitti että on kuin tauti kiinni.
Neuvojanne kaivataan =)

Kyllä se ihan kierteillä siinä on. Jos vedetty momenttiin, niin pitääkin olla kireellä. Veikkaisin, että manuaali antaa momentiksi 100 - 120Nm.

Vai tulisko se kiinnike siihen emäputken reikään?
Eikös siinä jonkinlainen korkki ole, ettei sitä mutteria tarvi irrottaa... :dunno:

Joko vaihtaa sen mutterin tai sitten sorvaa hatun pois siitä hatullisesta mutterista.

jotkut ovat sanoneet että tuo mutteri pitää jotain jousta?? eli lentääkä sieltä jotain jousta sisältä jos sen aukaisee?
Ei ainakaan tuon räjäytys kuvan perusteella pitäis.

jotkut ovat sanoneet että tuo mutteri pitää jotain jousta?? eli lentääkä sieltä jotain jousta sisältä jos sen aukaisee?
Ei ainakaan tuon räjäytys kuvan perusteella pitäis.

Ei sieltä mitään lennä :)

Kumimutterilla saa aika näppärästi myös telineen kiinni?

onko jollain muuten kokemusta tuollaisista emäputkeen tulevista navipidekkeistä?

Oman kokemuksen mukaan navin sijoitus tulisi saada mahdollisimman hyvin näkökenttäalueelle. Lyhyt vilkaisu naviin tulee riittää, muuten liikenteessä tulee ohjelmaa ja vaaratilanteita!

Kuvassa viritelmä muutaman vuoden takaa. Talvella rakennan uuden RAM telineen samaan paikkaan, mutta hieman ylemmäs ja plexin suojaan, niin on aika hyvin sateeltakin suojassa. Samalla laitteella/telineellä tulee voida myös ottaa helposti ajovideoita.

Emäputkikiinnityksessä navi tulee mielestäni liian lähelle kuskia ja katse tämän takia liian alas. Riippuu tietysti myös pyörätyypin istuma-asennosta, miten navin saa näkökenttään.

nokia5230.jpg

Täysin samaa mieltä. Ylös ja keskelle on ainakin omassa pyörässä toiminut kaikkein parhaiten.
Tosin sopiva paikkahan on pyörästä, kuskista ja kypärästä kiinni, ääniopastuksen käyttökin vaikuttanee.

Mutkateillä missä paljon pimeitä mutkia, niin käytän paljon navin karttaa joko ajo/navi tilassa mutkien tiukkuuden lukemiseen.
Varsinkin ulkomailla tulee harvemmin ajettua samaa pätkää moneen kertaan ja silloin mutkien lukeminen navin avulla auttaa. Sitäkin tapahtuu, kun on oikein makee "pätkä".

En ole pitääkin kattella mitä tuolla on =)

Tuskin tuo emäputkikiinnitys voi kauhean huonokaan olla kun sitä käytetään =) Omasta mielestäni sen vain saisi siihen hyvin kiinni ja olisi hyvin suoraan edessä pienellä vilkaisulla katsottavissa =)

Minkä kokoinen kuula tuossa SW Motecin mallissa on?
Mulla pitäis olla ylimääräisenä tollanen Busanistien sivuilla mainostettu, mutta siinä on 14mm kuula.
Itse tarvitsen 25mm kuulalla varustetun pidikkeen.

Onko joku kokeillut laakerikuulan käyttöä? Kuulaan kierteet ja lyhyt hylsy ja prikka perään.

Omasta miljoonalaatikosta löysin valmiin sorvatun pään. Laitoin päähän kierroksen itsvulkanoivaa nauhaa ja avot hyvin pysyy eikä luista.

Mulla pitäis olla ylimääräisenä tollanen Busanistien sivuilla mainostettu, mutta siinä on 14mm kuula.

Onks niitä erikokoisiakin :D
Meikäläinen kun luuli että RAM kiinnikkeessä tuo pallo-osa on standarti että se olis aina saman kokoinen :D

Sain tuolta liikkeestä vastauksen ja kuulan koko on 22,5mm

Back