• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Motoristi ja Talvi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Shikyo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ai mitäkö teen.....No saatana mietin tietenkin yötä päivää, miten täältä lumen ja muun paskan keskeltä pääsis huitsin kuikkaan, vaikka espanjan aurinkorannikolle vakituiseksi asukiksi. siinäpä ne tärkeimmät talvi puuhat.
Samat mietteet ollut useasti :peukutpystyyn:
siispä tilasin nastarenkaat :D

Sama homma. On nimittäin vähintään yhtä hauskaa mitä mopolu :jippikaijee:

010-2_zpse4f95b24.jpg

Mukava on laitella pikku juttuja pyörään talven aikana. TT Quattro on talvileluna...:rakastunut:

"Itse yritän kasvattaa ylläkropan voimaa, jotta olisi helpompi käsitellä omaa pyörääni"

olet ilmeisesti ostanut pyörän viimevuonna :D

Tuli mieleen kun ostin ekan ison pyörän. Eikun punttisalille ja kovasti treenasin ihan sen takia, että on parempi hallita isoa pyörää. :p Myöhemmin huomannut, että ei se kyllä mitään voimaa tarvitse.

Mutta eipä silti, eipä siitä haittaakaan ole. Ja tulee sitä käytyä viikoittain salilla, mutta ei sen takia, että pystyisi pyörää hallitsemaan. Radalla treenistä on jo hyötyä. Ei väsy kädet jarruissa yms.

Talvella sitä manaa kun ei ole keliä ja kesällä ei sitten kuitenkaan käytä mahdollista keliä hyväkseen riittävästi. Ei sitä muista kesällä kuinka talvella harmitti. Olenkin miettinyt, että pitäisi jotenkin nauhoittaa joku video täältä talviminältä sille kesäminälle. Kesällä sitten voisi katsoa sitä ja siellä videolla se talviminä huutaisi, että mee nyt hölmä ajamaan kun on keliä, täällä talvessa on ihan hanurista kelit!

JT

"Itse yritän kasvattaa ylläkropan voimaa, jotta olisi helpompi käsitellä omaa pyörääni"

olet ilmeisesti ostanut pyörän viimevuonna :D

Tuli mieleen kun ostin ekan ison pyörän. Eikun punttisalille ja kovasti treenasin ihan sen takia, että on parempi hallita isoa pyörää. :p Myöhemmin huomannut, että ei se kyllä mitään voimaa tarvitse.

Mutta eipä silti, eipä siitä haittaakaan ole. Ja tulee sitä käytyä viikoittain salilla, mutta ei sen takia, että pystyisi pyörää hallitsemaan. Radalla treenistä on jo hyötyä. Ei väsy kädet jarruissa yms.

JT

Olen kyllä ostanut pyörän viime vuonna. Taisit ymmärtää väärin, mitä tarkoitin käsittelyllä. En tarkoittanut ajossa tapahtuvaa käsittelyä vaan moottoritonta käsittelyä (pyörän siirtäminen, keskitukille laitto jne.). Siinä on pieni tarve lihaksille. En odota mitään maailmaa mullistavaa eroa vaan lähinnä enemmän luottamusta itseensä ja pyörän liikuttamiseen.

Mutta eipä silti, eipä siitä haittaakaan ole.

JT

Isot pojat sano mulle, että eka tekniikka haltuun ja sitten vasta voimaa.

Talvea ajatellen tällainenhan pitäis olla jokaisella itseään kunnioittavalla motoristilla :thumbup:

Honda-ITS-Simulator.jpg

Talvi menee ajellessa Eilen ajoin kun ostin Ariel Square Four MK2 1000 vm 1954 en ole koskaan aikaisemmin omistanut neli sylinteristä moottori pyörää tää on mun eka siirrytään vähän nyky aikaan 1000 kuutiota kaksi kampiakselia neljä sylinteriä alumiini kone painaa alle 200kg Brittiläisen insinööri taidon mestari teos.

Muutettiin syksyllä Arabiemiraatteihin X ajaksi. Täälä on talvi alkanut. Kestää muutaman kuukauden. Yöllä saattaa tipahtaa jopa +13 ja päivisin +30 molemmin puolin. Ehdottomasti parhaat reitit löytyy naapurivaltion Omanin vuoristoisilta baanoilta. Tiet on hyvässä kunnossa, liekö syynä tässäki tapauksessa öljyn, joka taitaa olla tien pintojen yx raaka-aine...

Hommasin täältä uuden pyörän, joka oliki kotimaan hintoihin nähden aika seisauttava ja sen tuon joskus Suomeen.

Mitäkö täällä talvella teen? En ainakaan malta olla ajelematta :)

Marhaba!

Viimeksi muokattu:
Täällä kans yksi motoristi suunnittelee muuttoa, siis muuttoa pois kerrostalokolhoosista, että vois seuraavat mopon tuunaukset tehdä jossain muualla kuin yleisellä parkkipaikalla.

Tällä hetkellä näyttää siltä, että se vois jopa tapahtua ennen ensi kesää :jippikaijee: Jos tämän hetken suunnitelma toteutuu, niin Hyrylän Shell tulee olemaan tuttu paikka :orgmp:

Yhtä saatanan kärvistelyä se tämä talvi sitten loppujen lopuksi on. Oi,
kun jo kevät koittaisi, ja pääsis tapailemaan vanhan kunnon Hectorin sanailua: Aasfaltin prinssi mä oon...

Talvella on korvaavat harrastukset, ettei pääse liikaa painetta kertymään korvien väliin. Jääkiekkoa lähinnä, mutta
tätä tekis mieli käydä myös kohta kokeilemassa, kunhan aukeaa.

Mitä tää tarkottaa? Kun täällä on tuon niminen pizzeria :D

Noista lihaskunto -treeneistä senverran että motoristin tulisi ensisijaisesti kiinnittää huomiota keskikropan lihaskuntoon. Ajoasento pidetään selkä- ja vatsalihaksilla.

Älkää nyt stna naurako mutta oon käyny mammam kanssa hiihtämässä. Mikroautoilu lähenpänä sydäntä mutta ei lompakkoa.. Jos maalla asuisin niin olis piha täynnä pärisyttimiä ja ei tekemisestä pulaa mutta kun ei, toistaiseksi..

Talvella on korvaavat harrastukset, ettei pääse liikaa painetta kertymään korvien väliin. Jääkiekkoa lähinnä, mutta
tätä tekis mieli käydä myös kohta kokeilemassa, kunhan aukeaa.

Mitä tää tarkottaa? Kun täällä on tuon niminen pizzeria :D

Se on Medi Araapiaa ja ihan vaan morjens :)

Kyllä se on KARMEE kuukausi tää tammikuu=(=( mä vihaan tammikuuta.. ei muutakuin harmaata arkea.. kevättä ei näköpiirisäkään..joulu on enää kaunis muisto=( :no::itkupilli::pissed: perustankin JANUARY HATERS MC nimisen kerhon johon voivat liittyä ne jotka vihaavat tammikuuta.. mulle tammikuu on ollut aina paska.. armeija alko tammikuussa..joskus kärysin ratist ja käräjät TAMMIKUUSSA.. kaikki laskut pakkautuu TAMMIKUULLE.. tammikuussa ei ole mitään hyvää!=( *yhyyy*

on teillä ongelmat... mun mielestä suomen talvi on liian lyhyt ja vähäluminen.
kolme mopoo joiden parissa pitäis ehtiä pakertaa. yhtä ei ehdi nykästä tänäkään talvena. ykxs on edistynyt kohtalaisesti, enää tartee ottaa motti auki ja vaihtaa tiivisteet, mut veikkampa että huhtikuu tulee ikävän äkkiä. kolmas on onnex kohtis kunnossa eikä tartteis muuta kun vääntää uudet rinkulat alle.
murtiskkaa oikeestaan vois nyt käväistä lykkimässä, sitäkin tulee tehtyä liian vähä. sit pitäis kerätä massii että pääsis snouccahommiin alpeille tai jonnekin (ne vähälumiset suomen talvet ya know)

Yhtä saatanan kärvistelyä se tämä talvi sitten loppujen lopuksi on. Oi,
kun jo kevät koittaisi,
ja pääsis tapailemaan vanhan kunnon Hectorin sanailua: Aasfaltin prinssi mä oon...

Todellakin sama. Päivällä kun kävin kävelyllä, niin aurinko paistoi ja linnut lauloi, tuli hetkeksi fiilis, että kevät on tulossa tuossa tuokiossa...

.. mutta eipä se kuitenkaan taida ihan vielä tuossa nurkan takana olla.

Yhtä perkelettä tämä talvi on, mutta täytyy koittaa hiukan kuntoilla, jos tuo asu sopisi kesällä taas paremmin. :p

Kävin kaverin kanssa ajelemassa reilut parisataa kilsaa, se on pirun mukavaa talvella, eikä tule vieroitusoireita :-)

Älkää nyt stna naurako mutta oon käyny mammam kanssa hiihtämässä. Mikroautoilu lähenpänä sydäntä mutta ei lompakkoa.. Jos maalla asuisin niin olis piha täynnä pärisyttimiä ja ei tekemisestä pulaa mutta kun ei, toistaiseksi..

Ei naureta. En äkkiseltään keksi talvesta muuta mukavaa kun hiihtämisen. Perinteisellä tyylillä :jpstyle:

Back