• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Oliko oikeasti lähellä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja valuvika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

valuvika

New member
Oliko oikeasti lähellä

Kun näitä juttuja seuraa ja muutenkin täällä vingutaan milloin mistäkin (välillä itsekin), herää kysymys onko nyt pojilla väriliidut mukana keskusteluissa ?
Tuntuu siltä jos joku ei näyttänyt vilkkua niin joku meinasi kuolla. Ne kaverit jotka ottaa yhteen autojen kanssa ovat täällä harvemmin kertomassa, lakkia niille jotka pystyvät ja ne kaverit eivät ole vetämässä sitä puusilmää turpaan vaan ymmärtävät että kävi huono tuuri.
Ei ne autoilijat ( = myös me) ole piruja, liikenne nyt vaan on sellaista onnenkauppaa kaksipyöräisille.
Keskittykää olennaiseen eli ennakoimiseen, teillä on tehokkaat jarrut, käsi liipasimelle ennen kolmioita/stop merkkejä sun muita, lupaan että selviätte hengissä, ehkä :orgmp:

Mitä vittua. Vähintään seitsemän mustaa vyöta ja saunan takana on tilaa...

Kunnon nettininja potkii heti peilit paskaksi ja tukkii tien ja pysäyttää sen auton. Sen jälkeen karjutaan paskat housuun niiltä autoilijoilta, jotka pelkäävät muutenkin hurjia motoristeja. Harvoin tarvitsee hakata koska kotilokuskit ovat niin pelokkaita. Tämän jälkeen ne osaavat elää eivätkä ikinä enää törppöile autoilla, vaan mopon nähdessään saavat heti takaraivosta varoituksen, että nyt pitää olla varovainen ettei ruma mopoilija vie saunan taakse.

Kun näitä juttuja seuraa ja muutenkin täällä vingutaan milloin mistäkin (välillä itsekin), herää kysymys onko nyt pojilla väriliidut mukana keskusteluissa ?
Tuntuu siltä jos joku ei näyttänyt vilkkua niin joku meinasi kuolla. Ne kaverit jotka ottaa yhteen autojen kanssa ovat täällä harvemmin kertomassa, lakkia niille jotka pystyvät ja ne kaverit eivät ole vetämässä sitä puusilmää turpaan vaan ymmärtävät että kävi huono tuuri.
Ei ne autoilijat ( = myös me) ole piruja, liikenne nyt vaan on sellaista onnenkauppaa kaksipyöräisille.
Keskittykää olennaiseen eli ennakoimiseen, teillä on tehokkaat jarrut, käsi liipasimelle ennen kolmioita/stop merkkejä sun muita, lupaan että selviätte hengissä, ehkä :orgmp:

Jaa että ennakointiin:D.

Saas nähdä ollaanko liian syvällä tässä lähes kaiken kattavassa "aivot narikkaan, noudatan kirjaimellisesti
sääntöjä" jutussa, jossa ajattelu on, jos ei kriminalisoitua, ainakin syvästi paheksutta toimintaa.

Tämä homma kun pelottaa nykyisin jo enemmän kuin mopoilu keväisin :D.

Mua on iäkäs mies ajanut kolmion takaa kylkeen pienimmällä mahdollisella marginaalilla. Suht iso skraakasun ääni kuului, mutta mopoon ei tullut kuin pakoputkeen muisto. Mikä oli se sekunnin tsiljoonasosa millä mun jalka olis ollut siinä välissä. Mulla oli se 45-50 nopeutta.

En nyt tiedä lähellä, mutta jotain 5 cm päässä kuitenkin. Pari kertaa jo tänä vuonna tullut kolmion takaa puusilmä eteen (en ajanut lujaa, oli valot päällä jne..). Toisen väistin auton ja kaiteen välistä n 5 cm marginaalilla, toisen kiersin ojan kautta, jolloin tilaa oli jo metrin verran. Verenpaine ei noussut kummastakaan kerrasta; reipas keskisormen heilautus ja meno jatkuu.
En usko, että tarkoituksella yrittävät tappaa, mutta eipä heitä paljon kiinnosta, jos joku kuolee siksi, että ei viitsi katsoa a-pilarin taakse.

Njoo, en tiedä onko sitten paikkakunnasta kiinni mutta hyvin ainakin täällä pk-seudulla pärjää jos katsoo vähän eteensä. Sen allekirjoitan että puusilmiä on maalla enemmän, kaupungeista Tampere on toivoton tapaus vaikka paikasta kyllä tykkäänkin :D mutta veikkaan että 99% välttää sen kontaktin vaikka olisi välinpitämätön mulkku.

On tullut osumaa mutta taitaa olla parempi jättää kertomatta niistä tilanteista. Tuntui toisille olevan liikaa draamaa jo siinä toisessa paikassa kerrotussa Rellun kohtaamisessa. Siinä ei tullut tällä kertaa osumaa, ei ajoneuvoista eikä vastapuolen nyrkistä.

Paskaako tänne kirjoittamaan asiasta, muuta tule kun rivien välistä luettavaa vttuilua takaisin.

Mitä vittua. Vähintään seitsemän mustaa vyöta ja saunan takana on tilaa...

Kunnon nettininja potkii heti peilit paskaksi ja tukkii tien ja pysäyttää sen auton. Sen jälkeen karjutaan paskat housuun niiltä autoilijoilta, jotka pelkäävät muutenkin hurjia motoristeja. Harvoin tarvitsee hakata koska kotilokuskit ovat niin pelokkaita. Tämän jälkeen ne osaavat elää eivätkä ikinä enää törppöile autoilla, vaan mopon nähdessään saavat heti takaraivosta varoituksen, että nyt pitää olla varovainen ettei ruma mopoilija vie saunan taakse.

Hehheh, kiitos nauruista! Juur näinhän tuo tuntuu monesti täällä supermiesten / naisten maailmassa menevän. :grin:

On tullut osumaa mutta taitaa olla parempi jättää kertomatta niistä tilanteista. Tuntui toisille olevan liikaa draamaa jo siinä toisessa paikassa kerrotussa Rellun kohtaamisessa. Siinä ei tullut tällä kertaa osumaa, ei ajoneuvoista eikä vastapuolen nyrkistä.

Paskaako tänne kirjoittamaan asiasta, muuta tule kun rivien välistä luettavaa vttuilua takaisin.

Jos mulle heitit, no worries mate :D Ei ollut osoitettu sulle vaan yleensä. Elämän aikana on oppinut ettei kaikkea kannata sanoa suoraan päin naamaa, loppuu kaverit kesken :D

Niin onhan sekin kyllä muistettava että varmaan suurimmaksi osaksi läheltäpiti-tilanteissa on kuitenkin kyse jostain muusta kuin välinpitämättömyydestä.. vahinkoja sattuu. Silti kun pyörän kanssa on "ottavana osapuolena", näissä tilanteissa meinaa kiehahtaa riippumatta siitä mistä se autoilijan hama johtui. Tekeekö adrenaliini sen vai mikä, tiedä häntä. Salamannopea keskarin näyttö jotenkin huojentaa ja tulee spontaanisti. Youtube-ninjaksi en silti rupea.

Itse lopetan kivien heittämisen siinä vaiheessa, kun tulee se ensimmäinen kerta, että olen meinannut ajaa autolla motoristin päälle. Vielä sitä ei ole tullut, vaan kaikki motoristit olen havainnut heidän (yli-)nopeuksistaan, autoni A-pilareista, mustista kypäröistä, huomioliivittömyydestä tai peilien katvealueista huolimatta. Jos ei viitsi autossa päätä pyörittää tai suuntamerkkiä käyttää, niin silloin on ansainnut motoristin vittuilut päällensä.

Tuntuu, että mitä enemmän kilometrejä tulee, sitä vähemmän on näitä läheltä piti tilanteita sattuu. Onkohan siinä sitten kyse omasta liikenteenlukutaidosta vaiko mistä.
Itsellä on vaan pari ihan oikeaa vaaratilannetta ollut nyt >10v aikana, mutta tuttavalle joka ajoi kortin muutama vuosi sitten jokainen ajoreissu on selviytymis seikkailu.

Jopa letka-ajossa, jossa hän piti perää tapahtui ainakin pari läheltä piti tilannetta, joista muut eivät edes olleet tietoisia.
Yhden jarrutus, tööttäys ja nyrkinheilutus episodin todistin, kun auto vähän valutti kolmion takaa tielle, että näkisi paremmin puskien takaa. Tässäkin on nyt vaan kyseessä se, ettei itse osata joustaa ja mukautua ympäristöön. Tottakai jos ajetaan satasen rajoituksella 90km/h ja autoja roikkuu perässä, ei tarkoita sitä, että autot yrittää tappaa ja ajaa päälle, vaan ettei itse tajuta olevan tien tukkona.

Just tätä eilen luin ja eikös sit...

Tänä aamuna kiireellä piti palata työmatkalta vielä kotiovelle, siitä lähtiessä jalkakäytävältä viistosti kadulle suuntasin. Vilkaisin jalkakäytävän puolella olan ylikin että ketään ei tule. Joku vaisto taas heräsi juuri kun herutin eturengasta tielle pysäköityjen autojen vällistä, eikös takaa tullut melko roimaa vauhtia joku fiestan käppänä. Tiukka jarrutus ja endoilu, etukumi melkein fiestan kylkeä viistäen.

Olisi saattanut sattua :doh:

Enpä tiedä kuinka tätä voisi autoilija puolustella, kun tänään mies ystävälleni olin menossa tytön kanssa pyörällä iltapäiväruuhka aikaan. Vihdintieltä kääntyessäni kehä1:lle itään päin, edessäni meni micra ja minä samaa vauhtia perässä. Yllättäen huomaankin vasemmalla puolella pakettiauton joka oli valehtelematta hihassa kiinni täysin kesken liittymän, joka siis kaartuu oikealle. Olisin voinut vain pienellä käsi liikkeellä edes laittamatta kättäni suoraksi koskettaa tuon paketti auton kylkeen :kääk: . Säikähdin ja niin säikähti tyttärenikin, onneksi kuitenkin tajusin pitää saman linjan mitä olin menossakin ja onneksi tyttäreni tajusi puristaa polvensa minua vasten tiukemmin, eikä lähtenyt hötkyilemään vaan pysyi paikallaan. Muuten osuma pakettiauton kanssa olisi tullut varmasti. Siihen se sitten kiilasi suoraan eteen ja jäi micran perään ajelemaan minä torvea töötäten...:kääk:
Kuinka tuollaiset tilanteet voisi moottoripyöräilijänä välttää?

Niin onhan sekin kyllä muistettava että varmaan suurimmaksi osaksi läheltäpiti-tilanteissa on kuitenkin kyse jostain muusta kuin välinpitämättömyydestä.. vahinkoja sattuu. Silti kun pyörän kanssa on "ottavana osapuolena", näissä tilanteissa meinaa kiehahtaa riippumatta siitä mistä se autoilijan hama johtui. Tekeekö adrenaliini sen vai mikä, tiedä häntä. Salamannopea keskarin näyttö jotenkin huojentaa ja tulee spontaanisti.

jos pystyt keskarin heittämään, niin ei ole ollut vielä lähelläkään. Tai jos yleensä pystyt edes kiehahtamaan.

jos sillai parin km päästä tajuat vasta kiehahtaa, niin sitten oli lähellä.

Adrealiini tekee sen, että sää täriset horkassa sen jälkeen. Jos tätä ei ilmene, adrealiinia ei ole kunnolla tullut.

Enpä tiedä kuinka tätä voisi autoilija puolustella..

Puolustan sen verran pakukuskia, johtuen siitä että itsekin työni puolesta joudun pakulla liikkumaan.
Nykyaikaisissa pakuissa on aika hyvät peilit mutta vanhoissa malleissa ei välttämättä laajakulmapeilejä löydy.

Joten jos olet juuri sopivasti sijoittuneena siihen pakun viereen eli olet siinä kuuluisassa "kuolleessa kulmassa" käy helposti tuolla tavalla.

Joissakin pakuissa siinä sivuovessa on ikkuna ja myös siinä seinässä mikä erottaa hytin ja tavaratilan, joten jos pakukuski jaksaa vaan päätä kääntää niin luulisi näkevän prätkäilijän.

Ja mistäänhän ei löydy tuohon ratkaisua... Kannattaa vaan jatkaa sokkona kaistanvaihtoja :kääk:

Tuolla liikenteessä on monia henkilöautokuskejakin jotka peileistä ja paremmasta näkevyydestä huolimatta vaihtavat kaistaa sokkona, mitähän niille voi keksiä? No nyt menee jo jankkaamiseksi, lopetan tähän :;):

Back