• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pitkälle miehelle triumph

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jäsen k
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jäsen k

New member
Pitkälle miehelle triumph

Minkäs kokoisia pelejä on trumpan sprint 955iRs 2000-luvun alkupuolelta ja 2000vm t595 tonnine daytona? Itsellä pituutta 185cm ja pitkät koivet ja painoa +100kg. Mitäs muuta tämän ikäisissä trumpissa on sellaista, mihin näissä malleissa kannattaa keskittyä? onko jotain tyyppi vikoja? vaikka ilmeisen luotettavia pelejä pitäisi olla.

Kyllä ainakin tuohon 955i Daytonan päälle mahtuu isompikin mies. Mulla on pituutta 191cm ja tykkään et olis aika hyvin tilaa verrattuna muihin. Penkkikin sen verran korkeella ettei persjalkaset ylety maahan

Hekematta tulee mieleen Tampereen aseman seinässä ollut kortsumainos: "Pitkän päälle Datsun".

Olen ajellut 955 Tikrulla ja nyt on käytössä 1050 Tikru. Hyvin mahtuu 190/100. Aikuisten kokoja. Muo Bonnevillet yms. on sitten vähän persjalkaisemmille.

Mulla lähes samat mitat kropassa paitsi että perseen alla on matalat jalat ( eli kroppa on mallia Jutila). Tollasta Sprinttiä on tullut kokeiltua pariakin eri pyörää aikanaan, oli mulle ihan hiukan liikaa etunojaa vaikkei todellakaan ole vielä edes mikään ns."kyykky" mitä taas Daytona on, polvikulma on kyllä mielestäni Sprintissäkin kyykkytyylinen, tapit takana jne.
Sprintti tuntui kyllä muuten erittäin muikealta, vääntävä kone, leppoisia ja vakaa ajettava.
Täksi kesäksi hommasin -99 Tigerin ja nyt on ensimmäinen reilu tonni takana ja tuntuu että ajoasennossa ja -mukavuudessa on nyt palikat hyvinkin kohdallaan. Rumahan se on ku mikä mutta en antanut nyt turhamaisuudelle sijaa vaan päätin vaihteeksi hankkia pyörän tippaakaan piittaamatta ulkonäöstä ja panostamalla vain ja ainoastaan käyttöominaisuuksiin.
Näiden ruiskukoneisten tyyppivioista tms. en osaa sanoa oikein mitään, aiemmat olleet noita kaasarikoneisia triplejä, mutta nyt yhden talven tätä omaa pyörääni tutkiessa näyttää kovin samankaltaiselta kuin muutkin lajitoverinsa, niin lähes kaikilta teknisiltä ratkaisuiltaan kuin esimerkiks siitä syystä että kovin monessa osassa lukee made in japan :)

kiitos hyvistä ja nopeista vastauksista. lähden viikonloppuna toisesta näistä hieromaan k
auppoja joten kumpi siis näistä isompi ja tilavampi? se taitaa ratkaista koko asian :)

Ykspuoleisella takahaarukalla jos on niin kannattaa selvittää millon on iskarin linkusto ja taka-akselin laakerit rasvattu. Ne tarttee huoltoa mut jää usein tekemättä kun kuvitellaan olevan työläs.

Vaimolla on -03 (rekisteröity, ilmeisesti -01 valmistusvuosi) Sprint Rs ja itse mahdun helposti sen ohjaimiin. Kokoa 188cm ja painoa hyvin yli sata. Ainoa mikä tuossa meidän käytössä on harmittanut, on alkuperäisten ohjaustankojen kulma. Ovat liikaa sisään päin käännetyt. Niissä ei tietenkään ole mitään säätöä, joten säädettävät clip-onit ovat ostoslistalla ensi kesälle.
Itse asiassa edellinen pyörä, Kawa ZZR600 oli hetken aikaa tuon kanssa ja mittailin siinä olevan satula-jalkatappi-ohjaustanko -kolmion. Antoi sentin sisään samat mitat, ei ihmekään että rouva kotiutui Triumphin päälle niin nopeasti.

Moottori on käyntiääneltään eurooppalaisen rouhea; ensiöveto ulisee ja laatikko/kytkin pitävät oman äänensä. Käytökseltään moottori on erittäin miellyttävä ja maukas. Tässä on TOR-putki ja Commander, ei olla vakiolla kokeiltu. Voimaa ja alustaa tuntuu olevan, kunhan säätää itselle sopivaksi. Vaimo ehti viime kesänä yhden ratapäivän ajaa ja tykkäsi todella.

Ykspuoleisella takahaarukalla jos on niin kannattaa selvittää millon on iskarin linkusto ja taka-akselin laakerit rasvattu. Ne tarttee huoltoa mut jää usein tekemättä kun kuvitellaan olevan työläs.

onkos tollanen 03vm sprint 955iRS yksi vai kaksipuolisella takahaarukalla? ja niin kumpi näistä nyt isompi on? sprint kiinnpstais enemmän vähemmän kyykkynä.

onkos tollanen 03vm sprint 955iRS yksi vai kaksipuolisella takahaarukalla? ja niin kumpi näistä nyt isompi on? sprint kiinnpstais enemmän vähemmän kyykkynä.

Jos on oikeasti 2003 mallia niin pitäis olla ykspuoleisella, mutta voi hyvin olla että on ylivuotinen ja näin ollen kakspuoleisella. On joskus ollu myynnissä jopa -04 mallina ja on ollut kakspuoleinen.
Muistaakseni näin;
Sprint, kaksipuoleinen vuoteen 2002 (tai 2001)
Daytona, yksipuoleinen alkaen jo vuodesta 1997

juu kaksi puoleisella pyörä on. Onko siis jotain muuta mitä hyvä kysyä tai katsoa? pyörällä rullattu 37tkm

juu kaksi puoleisella pyörä on. Onko siis jotain muuta mitä hyvä kysyä tai katsoa? pyörällä rullattu 37tkm

Taitaa tulla tyyris remppa just 40tkm.
Omassa 1050:ssa isot huollot ja venttileitä kurkitaan 20tkm välein.

En ole varma tuosta mutta tarkentakaa jotka tunnette ko. koneen paremmin.

Taitaa tulla tyyris remppa just 40tkm.
Omassa 1050:ssa isot huollot ja venttileitä kurkitaan 20tkm välein.

En ole varma tuosta mutta tarkentakaa jotka tunnette ko. koneen paremmin.

Mitäs toi 40tkm remppa sisältää? Pystyyko tekee itse kotona? onko jossain jotain sprintin huoltomanuaalia missä ohjeet miten tehdä ja millä kilometreillä`?

Mitäs toi 40tkm remppa sisältää? Pystyyko tekee itse kotona? onko jossain jotain sprintin huoltomanuaalia missä ohjeet miten tehdä ja millä kilometreillä`?

Mulla on tuoreempi sprintti joten en ole varma tuosta, ison huollon työläimmät hommat on venttiileiden tarkistus ja perän laakereiden voitelu. Sitten vielä muut toimenpiteet jotka on pikkuhuollossa.

Back