• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Eka kerta kameravalvonnassa kuvattu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ER-12
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ER-12

New member
Yllätyspostia tuli Satakunnan poliisilaitokselta, olivat automaagisessa liikenteenvalvonnassa Kaarinan ja todennäköisesti Littoisten välillä bonganneet Kawan kulkevan yli nopeusrajoituksen. Sen verran vähän, ettei tullut kuin huomautuskirje kotiin, mutta on sitä ennenkin lamppu läiskähtänyt edestä, ilman lappuja. Ja kun Kawassa ei ole minkäänlaista tunnistetta edessä, niin takaa se on pitänyt rekkari napata. Ja niin huoletta on ennen saanut päästää kameratolppareiteillä ilman autoletkan paniikkijarrutuksia. Ei sillä, että tuppi nurin ajaisi, mutta ettei nyt ihan pienistä pitäisi säikkyjarruttaa ennen kameraa. Nyt siis maaseutuyhdystiellä 57/50 eli ei mitään älytöntä kaasuvaijerin kiristystä. Pointti kuitenkin siinä, että kameravalvonta, takarekisterikilpi, bongattu. Uutta tekniikkaa?

Sut on bongattu ja kuvattu siirrettävällä valvontakalustolla jolla voidaan kuvata edestä ja takaa tarvittaessa. Et ole ensimmäinen foorumilainen samassa tilanteessa kuvattuna.

kiistä, ehdottomasti!!

sittenpähän ainakin tiedetään miten bongasivat.

Lain mukaan kuljettaja on oltava selvästi tunnistettavissa kuvasta joten ihan sama mitä lukee kilvessä, piste.

Ei tuolla alueella ole yhtään tolppaa mikä kuvaisi myös takaapäin. Enkä tiedä onko niitä Suomessa laisinkaan?

Kamera-autoja kyllä liikkuu :)

Väittäisin että asialla kamera-auto. Kojetaululla taitaa olla videokamera mopoilijoita varten kun istuvat tien pientareella.

Varmasti ollut auto tosiaan. Noissa autoissa on se jännä juttu, että ottavat kuvan taaksepäin automaattisesti, mutta eteenpäin kamera pitää laukaista manuaalisesti. Tämä lähinnä sillä jos näet auton niin ei kannata jarruttaa vaan lisää kaasua ja toivoa ettei kuvaaja ole hereillä;)

Ja noihan ei tosiaan aina välähdä...

Kyllä toi on kamera-autosta otettu väittäisin.
Kaarinassa ei ole kameratolppia littoisissa,ainoastaan vt10 hämeentiellä ja saaristotiellä.

Onkos toi nyt sitten totta et kaikki kamera-autot ottaa myös sieltä pyörän takaa kuvan? En kyllä itse välähdystä havainnut kuin edestä. Pikavoittoa odotellessa? :hanuria:

Mikä tässä jutussa on pointti ? Se että porukka miettii otetaanko takaapäin kuva kun on jo ajettu tutkaan jota ei ole huomattu :D

Useemman vuoden Turun seudulla tuo kamera-auto räpytellyt kuvia prätkien kilvistä. En nyt muista ottiko myös edestä mutta takaata ainakin kuvan saavat

Mutta eikä se mene niin "joudut silti maksamaan jos se on sakko". Kerrot et maksa jos et kerro maksat

Mutta eikä se mene niin "joudut silti maksamaan jos se on sakko". Kerrot et maksa jos et kerro maksat

Ei ne lähetä maksulappua sulle, vaan kyselyn kukahan mahto ajella tossa. Vaimo ratissa ja minä vieressä, eli varmasti tunnistivat, että omistaja ei ajanut. Tais sieltä tulla kolme vai neljä lappua ja kyselyä, kaiken näköisillä ukaaseilla melkein linnasta lähtien. En jaksanu vastata. Yhen kerran olivat jättäneet valmiiksi maksetun palautuskuorenkin pois, joten enhän mä nyt omalla kustannuksella ketään mee ilmiantamaan. Aattelin ihan piruuttaan, et toi ton tyyppinen valvonta on ihan liian halpaa valtiolle, niin tekevätpä rahojensa eteen sit pikkusen duuniaki. (tosta veti joku herneet nenään?) Vaimo vaan sattu hokaan sen viimesen kirjeen, ja meni ilmiantaan ittensä. Rikesakko kyseessä, tolpasta kuvattuna Oulun lähellä. Missään vaiheessa minua ei uhattu, että joutuisin tuon maksamaan. Tästä asiastahan on täällä eri osioissa väännetty vaikka mitä.

Ei ne lähetä maksulappua sulle, vaan kyselyn kukahan mahto ajella tossa. Vaimo ratissa ja minä vieressä, eli varmasti tunnistivat, että omistaja ei ajanut. Tais sieltä tulla kolme vai neljä lappua ja kyselyä, kaiken näköisillä ukaaseilla melkein linnasta lähtien. En jaksanu vastata. Yhen kerran olivat jättäneet valmiiksi maksetun palautuskuorenkin pois, joten enhän mä nyt omalla kustannuksella ketään mee ilmiantamaan. Aattelin ihan piruuttaan, et toi ton tyyppinen valvonta on ihan liian halpaa valtiolle, niin tekevätpä rahojensa eteen sit pikkusen duuniaki. (tosta veti joku herneet nenään?) Vaimo vaan sattu hokaan sen viimesen kirjeen, ja meni ilmiantaan ittensä. Rikesakko kyseessä, tolpasta kuvattuna Oulun lähellä. Missään vaiheessa minua ei uhattu, että joutuisin tuon maksamaan. Tästä asiastahan on täällä eri osioissa väännetty vaikka mitä.

Sanonpa että voi perkele välillä noita vaimoja ylivelvollisuuden tuntoineen, mullakin varmasti marssis tunnustamaan polliisin pelossa unettomien öiden jälkeen.. Itse en kyllä inahtais millään ennenkuin nokan eteen lyyään kiistaton näyttö.

Back