• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Leovince LV One Evo II slipari 1250FA

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Crankcase
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Crankcase

New member
En löytänyt haulla suoraa vastausta, joten tein uuden ketjun. Onko kellään kokemusta otsikon sliparista isossa bandiitissa. Minkälaiset äänet db-killerin kanssa ja ilman? Meneekö ilman killeriä laittoman puolelle? Onko minkälainen homma asentaa itse? Pitääkö säädättää vai meneekö ilman? Jostain luin että 1250 kävis valmiiks vähän rikkaammalla? Monta kysymystä ketjussa, mutta kiitoksia jo etukäteen vastauksista:;):

Mulla on tuo kyseinen pönttö bandiitissa kiinni. No ilman muuta on paremmat äänet kuin vakiovaimentimella jo killerinkin kanssa. Tämä kevät on kyllä menty ilman killeriä. Äänet on nyt melko kovat mutta kun mittaria ei ole, niin en sen tarkempaa sano melutasosta. Mukavaa murinaa kuitenkin ja kiihdytyksissä karjuu miten nyt tuon kone karjuu. Tuskinpa ovat äänet kuitenkaan kovinkaan laillisella tasolla enää, kun muistelisin tuossa tyyppikilvessä lukevan 84 dB:stä mittauskierroksilla jos mökäratsiaan osuu.

Ampuu muuten todella reilusti putkeen moottorijarrutuksissa varsinkin kolmella ekalla vaihteella. Olisi tarkoitus mennä Viaberin kautta tässä lähiaikoina kunhan vaan kerkiän. Paukuttelut on toki ihan jees kun ei sitä tässä kerrostalojen keskellä tee, mutta pitäisi saada pois myös tuo nykiminen matalilla vaihteilla ajosta. Konetta ei siis mulla ole mitenkään säädetty vielä.

Jos killerin haluaa irti, niin kannattaa napauttaa vaimentimen sisäpuolelta vaikka harjan varrella. Ulkokautta se ei tahtonut millään irrota. Niin juu ja samassa rytäkässä tuhoitui killerin kiinnitysruuvi. Se leikkasi heti kierteet irroitettaessa joten porasin sen irti. Kävi mielessä että onkohan killeri tarkoituksellisesti sellainen ettei irroitus tahdo onnistua vai osuiko vaan maanantaikappale. :dunno:

Pöntön paikalleen asennuksessa ei mitään ihmeitä.

Naapurisovun säilyttämiseksi täytyy kokeilla aluksi killerin kanssa. Sitten kun alkaa taas kuulostaa liian hilaiselta niin otetaan pois :thumbup:

Jos ehdit käydä säädättämässä ennen kuin oma putki parin kuukauden päästä saapuu traktorilla, niin ilmottelehan miten vaikutti ja paljonko kustansi. Viaberia joku muukin kehui, täytyy varmaan kysäistä sieltä.

Kolme viikkoa kesti paketin tulo Italiasta maakuljetuksena. Asennus kesti noin 15 minuuttia, vaikka peukalo keskellä kämmentä. Toki kolme viikkoa lueskellut ohjeita asentamisesta :)-

Samalla tavalla ampuu moottorijarrutuksissa putkeen, joskaan ei kovin paljon... kuulostaa tietysti miehekkäältä, mutta katsotaan miten säädättäminen vaikuttaa... nykimistä en ole huomannut ennen enkä jälkeen sliparin.

^^Varmaan se PAIR-valven poistaminen käytöstä vähentäis tuota paukuttelua:)

Se vois olla. Itse asiassa tuo nykiminen ja ampuminen väheni jonkin verran jo sillä, että älysin viimein reilun vuoden käytön jälkeen kytkeä tuosta GIprosta ATRE-toiminnon päälle. Luulin sen olleen päällä kun tuon pyörään asensin. Ilmankos ei tehnyt vaikutusta silloin :doh:

^^Varmaan se PAIR-valven poistaminen käytöstä vähentäis tuota paukuttelua:)

Mikäs tuon Pairin funktio on? Ilmeisesti ilmanpuhdistajalta tulevan letkun tulppaaminen riittäis?

Edit: funktion löysin googlella... jos oikein ymmärsin tunkee ilmaa pakokaasun joukkoon polttaakseen loput palamattomat jäänteet

Se vois olla. Itse asiassa tuo nykiminen ja ampuminen väheni jonkin verran jo sillä, että älysin viimein reilun vuoden käytön jälkeen kytkeä tuosta GIprosta ATRE-toiminnon päälle. Luulin sen olleen päällä kun tuon pyörään asensin. Ilmankos ei tehnyt vaikutusta silloin :doh:

Vaikuttiko moottorijarrutukseen tuo TRE:n päälle kytkeminen?

Kolme viikkoa kesti paketin tulo Italiasta maakuljetuksena. Asennus kesti noin 15 minuuttia, vaikka peukalo keskellä kämmentä. Toki kolme viikkoa lueskellut ohjeita asentamisesta :)-

Samalla tavalla ampuu moottorijarrutuksissa putkeen, joskaan ei kovin paljon... kuulostaa tietysti miehekkäältä, mutta katsotaan miten säädättäminen vaikuttaa... nykimistä en ole huomannut ennen enkä jälkeen sliparin.

Mistäs luit vaihto-ohjeet?

Itsellä kanssa tämä otsikossa mainittu harkinnassa. Miten on, mulla kun on FA-mallissa nuo givin sivulaukut, tuleekohan sliparin kanssa ahdasta? Samaa kysyin bandit-foorumillakin...

Jatketaan aihetta :)

Nyt on itselläkin Leovince paikoillaan. Oheissa mainittiin, ettei kaasuvuotoja saisi olla, mutta minulla pelkällä tyhjäkäynnillä vuotaa jonkin verran tuosta alkuperäisputken ja jatkopalan välisestä liitoksesta. Onko tämä pelkkä kiristämiskysymys, vai miten saatte vuodot pysymään poissa? Ja paljonko tuota alumiiniputkea uskaltaa kiristää...

Eipä juuri pauku eikä nytki vehkeet, oli kattia, pairia, sliparia,killeriä tai ei, kokoränniä yms.
kun laitteessa on kulloisellekin paketille säädöt kohdillaan.

Säädättäkää ne laitteenne ja nauttikaa ihan uudenlaisista ajoelämyksistä.

Nyt on säädätetty pyörä Viaberilla ja ajeltu useampi sata kilometriä. Pauke ei hävinnyt, ehkä pikkasen väheni. Pauke ei kyllä ei enää häiritse ollenkaan, oikeastaan päinvastoin. Parhaiten säädätyksen huomaa alakierroksilla ja tyhjäkäynnillä, joilla käynnistä tuli paljon tasaisempaa. Tehoista ei pysty varmuudella sanomaan, tuntuu hieman pirteämmältä, mutta voi olla psykovaikutuskin. Takaselta mitattiin karvan päälle sata heppaa säädätyksen jälkeen :orgmp2: Mitään vuotoja en ole huomannut putkessa vaikka alkuun oli aika löysälläkin pultit.

Back