Pyörällä Helsingistä Italiaan Roomaan.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja veke73
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

veke73

MotOrg ry
Pyörällä Helsingistä Italiaan Roomaan.

Moi.

Kesän reissua suunnittelen. Kertokaapa kokeneemmat.
Kannattaako ajaa Viron läpi,Latvia,Liettua,Puola,Saksa Ja siitä Italiaan?
Matkaa noin.3100km+laivamatka viron puolelle. Aikaa koko syyskuu.

Vai mitä kautta olisi paras,?

Kiitos.

Moi.

Kesän reissua suunnittelen. Kertokaapa kokeneemmat.
Kannattaako ajaa Viron läpi,Latvia,Liettua,Puola,Saksa Ja siitä Italiaan?
Matkaa noin.3100km+laivamatka viron puolelle. Aikaa koko syyskuu.

Vai mitä kautta olisi paras,?

Kiitos.

Itse menisin ennemmin Viro -Latvia-Liettua- Puolaa Krakovaan - Tsekkiä- Itävaltaa (tai jopa slovenia -Unkari) ja takas sitten Saksan kautta laivalla loppumatka kun on kuitenkin huonot kelit pohjoisempana ;)

Sitä reittiä ajattelin tulla takasin.
Milanosta Kroatiaan,siitä Unkariin,sitten slovakia,Puolan krakova,Liettua,Latvia,Viro.

Moikka, se olisi sitten keskiviikkona lähtö viking linen xprs.laivalla, paljon muuta en sitten olekkaan suunnittelu.
Kysymys olisi vielä toi matkabudjetti?? Paljonko olisi hyvä olla ihan rahaa mukana? Muovi kortteja on kaksi tarkoitus ottaa mukaan. Masters+American Express. Kiitos:):D:orgmp:

100 e/pvä on mulle riittänyt. Kortit skulaa, mutta edullisimmat palvelut ei usein halua maksaa korttipäätteestä.

Yleensä käteistä 3-400€ lähteissä, maksut korteilla ainakun pystyy. Saksassakin A-bahnien asemilla on, joskus ollu ongelmia korttimaksuilla, joten ana pitää olla se päivän kassa käteistä... Kesällä jouduin Cannesin lähelläkin maksaa hotellin käteisellä eräässä :rant:pikkuhotellissa, ei muka korttikone toiminut... tais olla vaan tarve saada ohi verottajan..
Mulla yleensä 1 kortti (3.sta) jossain muualla kuin lompakossa + 100€ varakassaa, jos sattus käymään huono flaxin ja joku pöllis... no ei onneks ole käynyt.

Hyvää reissua !:jippikaijee:

Yleensä käteistä 3-400€ lähteissä, maksut korteilla ainakun pystyy. Saksassakin A-bahnien asemilla on, joskus ollu ongelmia korttimaksuilla, joten ana pitää olla se päivän kassa käteistä... Kesällä jouduin Cannesin lähelläkin maksaa hotellin käteisellä eräässä :rant:pikkuhotellissa, ei muka korttikone toiminut... tais olla vaan tarve saada ohi verottajan..
Mulla yleensä 1 kortti (3.sta) jossain muualla kuin lompakossa + 100€ varakassaa, jos sattus käymään huono flaxin ja joku pöllis... no ei onneks ole käynyt.

Hyvää reissua !:jippikaijee:

Kiitoksia. Näin mä ajattelin. Varmaan hyvä olla parissa eri paikassa rahat+kortit,
Koskaan kun ei voi olla liian varovainen.
Eka pidempi reissu kuitenkin. Ruotsin läpi oon kyllä ajanut.

Jep, aina se min parisataa käteistä lompakossa. Yllämainittujen lisäksi, jos sattuu saamaan pikavoiton, niin paikoitellen sen joutuu maksamaan heti/laitoksella käteisellä, muuten ei matka jatku. Ikävä lähteä köpöttelemään etsimään automaattai jalan...

Harmitttavan moni käy Milanossa ja kääntyy takaisin, vaikka Piemonte on aivan naapurissa ja tarjoaa mahtavat pätkät ajeluun, ruoasta ja viinistä nauttimiseen ja esimerkiksi Torino voittaa Milanon suurkaupunkina mennen tullen. Niin ja tietysti voi samalla käydä meillä vierailemassa..

Noniin, hyvin on reissu mennyt, keskiviikkona pyörä laivaan,klo11.30. Siinä klo14.20 oltiin Tallinnassa. Siitä nokka kohti ekaa pysähdyspaikkaa. Eli pärnu. No siinä ajellessani muiden mukana välillä ohittaen,.hyvin meni. Hotelli Victorissa yö,ja aamulla aamupalan jälkeen nokka kohti latviaan, poliisit pysäytti ja sakot ylinopeudesta.vauhtia 121km/h kun nopeus olisi saanut olla 90. No sakkoa 80euroa.Tämä vielä viron puolella. Latvian läpi vaan ajoin ja seuraava pysähdyspaikka oli Liettua sellainen paikka kun siauliai. Ihan kelpo kaupunki, ostoskatu varsinkin. Tiet nyt oli just ajettavia, ja liikenneturvallisuus vähän niin ja näin. Ohituksia koko-ajan. Jos ajoit sen 90 mikä on rajoitus niin johan rekatkin ajaa ohi vaikka toinen rekka tulee vastaan. Nyt perjantai aamulla lähin ajamaan kohti Puolaan ja Varsovaan. Samallainen meno vaan jatku.. mutta perille on nyt päästy. On muuten iso ja hienon näköinen kaupunki. Nyt siis sinne pyörii. :):)

Nyt oon Modenassa, pakko pysähtyy kun kerrankin täällä oon niin Ferrari museossa.
Eilinen päivä meni Gardalla. Huomenna nokka sitten kohti Rooman. Kelit on ollut loistavat,
Nytkin aurinko paistaa ja 25astetta lämmintä. :bisseä::D:jippikaijee:

Noniin, nyt on sitten rooma ja nähtävyydet nähty. Kyllä on colosseum hieno. Uskomatonta., , kyllä tuli valokuvia otettua. Kävin myös Vatikaanin puolella.
On kyllä myös näkemistä vaikka ja kuinka paljon. :)
Nyt oon Veronassa, aamulla klo.11 lähdin ajelemaan. Vähän tuli vettä matkalla mutta ei se menoa haittaa.

:orgmp:

Ja nyt oon Sveitsissä. Tarkemmin Zurichissä:D
Vettä satoi koko matkan ja niin sataa nytkin. Siispä oluelle suuntaa hän.

:bisseä::p

Kerrankin matkakertomus jonka jaksaa lukee kokonaan pitkästymättä...:D..ja jossa ei arvostella joka päivä jotain 4-tähden hotellin aamiaisia ihan kun se jotain kiinnostais...:orgmp2:..hyvä veke, pysy asiassa..:p:bisseä:

Sorry,, en uskonu että kukaa jaksaa lukea näitä mun päivityksiä.
Mutta reissu meni erittäin hyvin,Ei ryöstetty,hullu liikenne kaikissa maissa,Varsinkiin puola ja italia!
yhteensä 12maata ja vajaa 7000km. Nyt suunitelmissa norjan läpiajo.:)

Sorry,, en uskonu että kukaa jaksaa lukea näitä mun päivityksiä.
Mutta reissu meni erittäin hyvin,Ei ryöstetty,hullu liikenne kaikissa maissa,Varsinkiin puola ja italia!
yhteensä 12maata ja vajaa 7000km. Nyt suunitelmissa norjan läpiajo.:)

Mikäs Italian liikenteessä on hullua? siellähän on tosi sujuvaa ajella:orgmp:

Ei oikeastaa ku rooma,,ihan pirusti skoottereita mitkä pujottelee ihan mistä
välistä tahansa!

Back