• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Varusteet uudenveroisiksi aurinkorasvalla.

HondaCebari

Espoo / Horo
Totta se on,enään ei tarvitse juosta kaupoissa metsästämässä kalliita ehostus rasvoja.
Sillä olen itse keksinyt käyttää Aurinkorasvaa,suojakerroin 30 osoittautui parhaimmaksi.
sweepin nahkaiset hanskat ja kengät tulivat uudenveroisiksi hetkessä.
Ajokengät voi myös käsitellä ensin euro shopperin olivi öljyllä jolloin saavutetaan maksimaalinen kiilto,ainut mikä tulee huomioida että pinnasta tulee todella liukas vaihdepoljinta ajatellen.
Unohda siis kalliit kopiot ja käytä järkeä!

..Tai sitten 15 e purkki nahkavahaa alan liikkeestä ja on hoitoaineet loppu elämäks :thumbup:

Jeps, ja esim ihan prismasta tallipoika satulasaippua ja valjasrasva maksaa molemmat purkin yhteensä alta 18e, ja molemmat todella riittoisia. Muuta ei nahkavarusteiden hoitoon tarvita.

Mun aurinkorasvat on niin ristuksen kalliita, etten todellakaan hölväisi niitä ajokamoihin :grin:

Jeps, ja esim ihan prismasta tallipoika satulasaippua ja valjasrasva maksaa molemmat purkin yhteensä alta 18e, ja molemmat todella riittoisia. Muuta ei nahkavarusteiden hoitoon tarvita.

Mun aurinkorasvat on niin ristuksen kalliita, etten todellakaan hölväisi niitä ajokamoihin :grin:

Joo täytynee jossain vaiheessa saippua lisätä valikoimaan, toistaiseksi vahat riittänyt kun vielä niin uutukainen nahka :jpstyle:

Ja sitten, kun on ajanut auringossa pitkään, niin laittaa after-sun -voidetta? :dunno:

Hjuva idea! Vaan noissa aurinkorasvoissa voi olla se huono puoli, että nahkapuku alkaa jossain vaiheessa haisemaan eltaantuneelta. Kun nuo ihorasvat ei ole tehty kovin pitkäaikaiseen käyttöön ja pilaantuvat nopeasti. Eihän ihollakaan pidetä päivää kauemmin.

2006 ostettu nahkatakki, pari kertaa kastunut jne. kertaakaan en ole millään aineella huoltanut. Ei mitään ongelmia toistaiseksi. :p

2006 ostettu nahkatakki, pari kertaa kastunut jne. kertaakaan en ole millään aineella huoltanut. Ei mitään ongelmia toistaiseksi. :p

Joo,no mul oli talven yli mettäs sweepin hanskat ja keväällä kattelin että siellä maassa ne vieläkin on,muutama viikko sitten otin itteeni niskasta kiinni ja nostin ne maasta ylös ja kokeilin laittaa käsiin,tuntui hyviltä mutta näytti pahoilta :)-
siitä se ajatus sitten lähti :p

..Tai sitten 15 e purkki nahkavahaa alan liikkeestä ja on hoitoaineet loppu elämäks :thumbup:

Oma rotsi ja bootsit kastui todella pahasti kaatosateessa. Hitaasti kuivaksi ilman lisälämpöä ja käsittely suutarista hankittulla mnkinrasvalla. Varusteet ovat taasen kuin uudet. Iso purkki maksoin jotain 15€. Minkinrasva ei haise millekkään. Ajattelin jos tämä on kuitenkin eri vahaa, kuin nahkavaha.

Valjasöljy ja Valjasrasva ollut molemmat käytössä (ja tulee olemaankin, riittoisaa kamaa). Noilla hoitanut bootsit ja lederhoosenit. Eikä kaatunut talouskaan. Jonkin verran taitaa sisältää mehiläisvahaa, tuoksu on aika mieto?

Back