Paljonko tulli otti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tex
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
helsingin tulli
pyörä kawa ninja zx 6r-97
arvio km 105000
osto 1800e
tulli verotti 339 e
sumeko 130e vaatimustodistus,puuttu e merkintä
3 kk kesti päätös verosta
tullin arvio yleistä hintatasosta 1500e
vertasivat nettimotosta yleistä pyyntihintaa 2200e

Ennen vuotta 2006 autoveropäätöksen saaneet voivat tehdä Tullille vahingonkorvausvaatimuksen autoverosta kannetun arvonlisäveron (elv) palauttamiseksi

Täytät vaan valmiin lomakkeen ja lähetät tulli:lle

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/Ohjeet_ja_tiedotteet/ohje_02082013.jsp

Olipa helppo täyttää anomus ELV palutuksesta, ei kysytty kuin nimi, hlö tunnus ja pyörän malli. Saavat selville veron määrän sos.turvatunnuksen mukaan. No se saako mitään on eri kysymys, mutta onpa edes anomus laitettu sisään.
Toin 2003 BMW K1200RS vm 2000, tullille maksoin silloin 4561,15. Tuontikulut olivat 610. Pyörän hinta oli 7950.

Varmaankin vietävä näytille koottuna. Näin ainakin yhdelle tutulle sanottiin kun ahtimilla varustettu V-Max tuli laatikoissa.

Ei se saatana niin voi mennä! Sittenhän pyörän kunto on oleellisesti muuttunut siitä, mitä se tullaushetkellä oli!

mietein että mistä repivät "hinnan" pyörälle joka tuotu osissa ja koottu täällä vuoden aikana, ja miten laskevat tullit ja alvit siihen?

Ei se saatana niin voi mennä! Sittenhän pyörän kunto on oleellisesti muuttunut siitä, mitä se tullaushetkellä oli!

Näin se meni. Soitin just ja kysyin. Muuten ei kuulemma pysty arvioimaan kuntoa. Toisaalta toveri sanoi, että olisi ollut mahdollisuus rikkinäisen ajoneuvon tuontiin, muttei selvitellyt sitä sen enempää. Mopo tuotu siis maahan ehjänä pyöränä, tosin laatikoissa. :dunno:

No, toisen käden tietoa idioottifiltterin läpi suodatettuna, että älkää luovuttako.

mietein että mistä repivät "hinnan" pyörälle joka tuotu osissa ja koottu täällä vuoden aikana, ja miten laskevat tullit ja alvit siihen?

Meneekin mielenkiintoiseksi, tuossa tulee ongelmaksi jo pyörän identiteetti ja "vaihdettujen" osien määrä.
Mitenhän se menis tullauksen osalta, esim jos tuo pelkän rungon(+paperit) ja aikoisi ottaa loput kotimaisista purkupyöristä?

Meneekin mielenkiintoiseksi, tuossa tulee ongelmaksi jo pyörän identiteetti ja "vaihdettujen" osien määrä.
Mitenhän se menis tullauksen osalta, esim jos tuo pelkän rungon(+paperit) ja aikoisi ottaa loput kotimaisista purkupyöristä?

voiko mennä niin että ottaisivat tullit ja alvit vaan rungosta=puoli iliimane pärrä :jippikaijee:

Onko joku nyt saanut palautuksia noista vanhoista väärin perityistä veroista? Itse laitoin tuon lapun eteenpäin loppukesästä, mutta eipä ole kuulunut mitään.

Onko joku nyt saanut palautuksia noista vanhoista väärin perityistä veroista? Itse laitoin tuon lapun eteenpäin loppukesästä, mutta eipä ole kuulunut mitään.

Odottavat varmaan tämän lakialotteen kohtaloa.:grin:
Ymmi sanoisi, että ei se yhteiskunta sillä pyöri, että kansalaisten rahat automaattisesti palautetaan.

ite täytin hakemuksen,tuli vastaus tullilta hakemusta ei käsitellä niin kauaa kuin korkeinoikeus antaa päätksen asiasta,eli viivyttävät tahalaan jotta saavat sen aika määrän umpeen,samalailla tekivät niille autoille.
Kun mennyt yli 3v hakemus ns.vanhentuntu maksoivat joitain veroaja alle 3 vanhoista.Tuskin noita palayuksia koskaan saa takas,onhan ns.vanhentunut jo......ois kiva tietää onko kukaan saanu tullilta palautuksia....:rant:

Pyörä: Kawasaki Versys 1000, Virosta
Käytt. otto: xx.xx.2012
Ajomäärä: n.18000 km
Veropäätös: Heinäkuu 2014
Veron määrä n. € 2300,00

Mopo; VFR 1200 F
Aj.12000 km
vm.2010
Tulli vei 2480 €

päätös tuli syyskuussa.

Tuohon tullin "veronpalautuksiin":

Itse rekisteröin aikoinaan KTM 520 EXC:n suomen kilpiin, joka oli uitettu aikoinaan muistaakseni Saksasta. Pyörä oli siis ollut Suomessa kahdella omistajalla rekisteröimättömänä. Siihen aikaan (taisi olla vuosi 2006) piti veron päälle maksaa vielä alv, joka todettiin sittemmin laittomaksi ja ilman mitään valituksia tai muuta vastaavaa palautti tulli viekkaudella ja vääryydellä perimänsä rahat minulle. En tiedä onko toiminta muuttunut, mutta halusin vain antaa elävän esimerkin, että tulli on joskus pyytämättäkin rahoja palauttanut. :thumbup:

PS. Tosin tässäkin tapauksessa maahantuontirekisteröinnistä vai oliko veronmaksupäivästä piti olla kulunut alle 3v oikeuden päätöksestä.

Tuohon tullin "veronpalautuksiin":

Itse rekisteröin aikoinaan KTM 520 EXC:n suomen kilpiin, joka oli uitettu aikoinaan muistaakseni Saksasta. Pyörä oli siis ollut Suomessa kahdella omistajalla rekisteröimättömänä. Siihen aikaan (taisi olla vuosi 2006) piti veron päälle maksaa vielä alv, joka todettiin sittemmin laittomaksi ja ilman mitään valituksia tai muuta vastaavaa palautti tulli viekkaudella ja vääryydellä perimänsä rahat minulle. En tiedä onko toiminta muuttunut, mutta halusin vain antaa elävän esimerkin, että tulli on joskus pyytämättäkin rahoja palauttanut. :thumbup:

PS. Tosin tässäkin tapauksessa maahantuontirekisteröinnistä vai oliko veronmaksupäivästä piti olla kulunut alle 3v oikeuden päätöksestä.

Ja itse juurikin odottelen noita todennäköisesti EU-oikeudelta asti haettavia palautuksia vuodelta 2004 :grin: Tulli ei niitä vapaaehtoisesti tule maksamaan, odottelee päätöstä siitä, onko tällaisen virheen jälkeen vanhenemisaikaa tapaukselle/valitukselle. Hävitty juttu, koska jo ihan vastaava on kerran EU:ssa ratkottu, ja sen mukaan valtovallan on korvattava aiheuttamansa virhe.

Back