Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

Oman pyöräni ketjuilla ajettu nyt 21 000 km ja tänä kesänä olen joutunut pariin otteeseen kiristämään niitä. Ketju on "epätasaisesti kireä" eli rengasta kun pyörittää niin jostain kohtaa joustoa on aivan liikaa ja jostain taas ne ovat todella napakat. Olen jo henkisesti valmistautunut siihen, että mikäli pidän pyörän niin ketjut on menossa vaihtoon.
Onko tilanne siis se, että ketjut pitää vaihtaa vai vieläkö noilla menee hyvällä huollolla? Toinen kysymys liittyyy rattaisiin, jolla on siis ajettu sama määrä. Kannattaako vaihtaa samalla vai yrittää optimoida ja vaihtaa vähän myöhemmin?
Bandiitissa on ensiasennusketjut ja -takaratas kiinni. Eturattaan vaihdoin reilu kymppi sitten. Mittarissa nyt 43 tkm ja vielä mennään mukavasti. Tulee putsailtua ja sudittua moottoriölmyllä. Kuinkahan pitkälle tällaisilla pääsee?
Epätasainen kiristyminen johtuu todennäköisesti soikeaksi kuluneista rattaista, joten kannattaa vaihtaa koko setti.
Kyllä samalla kertaa kannattaa vaihtaa kaikki.Takaratas vaikuttaa edelleen hyvältä. Toisaalta taidan vaihtaa joka tapauksessa koko setin mikäli ylipäätään tämän pyörän osalta yhteinen taival jatkuu.
Haluaisin nähdä miten tuo onnistuu ketjuja löysäämättä.N 1 kk sitten vaihdoin takarenkaan ja kaikki laakerit, ei tarvinut muuttaa ketjun kiristystä.
Haluaisin nähdä miten tuo onnistuu ketjuja löysäämättä.
Meinaat että ketjujen säätöihin pitää kajota kun takapyörän akselin tipauttaa pois rengasta irroittaessa?Haluaisin nähdä miten tuo onnistuu ketjuja löysäämättä.
Mun tarvii sitten ottaa oikein silkkihansikkain tulevat tonnit... josko pääsis nokittamaanOrggis ketjut ja rattaat vaihtui 55111km kohdalla![]()