• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

YZF1000R Thunderace

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja demonos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mikäs nyt tuli kun polttaa pääsulaketta?

Ensimmäisen kerran räpsähti startatessa, ja toisen kerran kun löi vaihteen silmään. Enempää en ole ehtinyt asiaa tutkia.

juu kannattaa stomilta hakea kallein setti 183e tai tilata sama ebaystä 154e, yamahalla kytkinlevyt ja teräslevyt (ei sisällä jousia) 245e :kääk:

Kevään aikana olis tarkoitus remontoida ässän vaihteistovikainen kone. Aikaisemmista viesteistä löysin tiedon, että pyörään sopisi suoraan R1:n (98-03?) 6-vaihteinen laatikko? Olen kuullut myös huhua, että FZR750:n laatikko saatais sopia? Miten on, onko joku tehnyt ko. muutoksia? Kun nyt laatikon joutuu remppaamaan, niin samalla siitä voisi tehdä 6-vaihteisen..

Pyörä vie myös aikalailla öljyä, aikaisemmissa viestiketjuissa mainittiin syyksi soikeat sylinterit? Eli siis ylikoko sylinteriryhmä ja männät olisi oikea ratkaisu? Uudet männärenkaat ja mahdolliset ohjurinkumit eivät ilmeisesti ongelmaa poista?

- T -

Kevään aikana olis tarkoitus remontoida ässän vaihteistovikainen kone. Aikaisemmista viesteistä löysin tiedon, että pyörään sopisi suoraan R1:n (98-03?) 6-vaihteinen laatikko? Olen kuullut myös huhua, että FZR750:n laatikko saatais sopia? Miten on, onko joku tehnyt ko. muutoksia? Kun nyt laatikon joutuu remppaamaan, niin samalla siitä voisi tehdä 6-vaihteisen..

Pyörä vie myös aikalailla öljyä, aikaisemmissa viestiketjuissa mainittiin syyksi soikeat sylinterit? Eli siis ylikoko sylinteriryhmä ja männät olisi oikea ratkaisu? Uudet männärenkaat ja mahdolliset ohjurinkumit eivät ilmeisesti ongelmaa poista?

Ite sain just Thunderin koneen kasaan ja YZF750R:n 6-vaihteinen laatikko tuli asennettua sinne (menee heittämällä), sekä Wisecon 1040:set männät. Käytetty laatikko oli jonku 100€ ja Wisecon mukit 500€.

Noissa laatikoissa on ykkönen yhtä pitkä, mutta sen jälkee 750:n laatikko on suht tiheä. Kutonen ihan vähän lyhyempi kuin Thunderissa vitonen.

Eli sylinteriryhmän pystyy poraamaan, eikä siis uutta tarvi hankkia?

Onko tosta R1 vaihteiston sopivuudesta kellään tietoa? Toi 750R:n vaihteiston sopiminen oli hyvä tieto, kiitos siitä Sekelle!

- T -

1040:seksi pystyy poraamaa, mutta 1070:n joutuu tietääkseni putkittamaan. Muistaakseni R1:sen vaihteisto on ihan erillainen eikä käy. Korjatkoo viisaammat jos oon väärässä.

Kiitos taas tiedoista!

Tossa wisecon setissä tulee tapit, lukot, renkaat ja kannentiiviste mukana joten pikahaulla ebaystä 580usd ei tunnu kovin pahalta..

Onko eri vuosimallien koneilla eroa? Ebay myy settiä vaan 97-98 koneeseen eikä jenkkiosaluettelot tunne muita vuosimalleja?!? Voisko olla että mallin vienti jenkkeihin on lopetettu kun R1 tuli markkinoille? Käsittääkseni moottori on kuitenkin 96-03 sama koko ajan?

Kiitos taas tiedoista!

Tossa wisecon setissä tulee tapit, lukot, renkaat ja kannentiiviste mukana joten pikahaulla ebaystä 580usd ei tunnu kovin pahalta..

Onko eri vuosimallien koneilla eroa? Ebay myy settiä vaan 97-98 koneeseen eikä jenkkiosaluettelot tunne muita vuosimalleja?!? Voisko olla että mallin vienti jenkkeihin on lopetettu kun R1 tuli markkinoille? Käsittääkseni moottori on kuitenkin 96-03 sama koko ajan?

Tosiaan Jenkkeihin on tuotu vaan parina vuonna tuota, joten ei luettelot tunne muita vuosimalleja, mutta koneilla ei ole eroa. Uusimmissa FZR1000:ssa on ilmeisesti myös samat männät.

Joulukuussa ite tilasin ja oli 490usd, mutta nyt sama ilmoitus Amazonissa on 520usd + muut kulut.

Tosiaan Jenkkeihin on tuotu vaan parina vuonna tuota, joten ei luettelot tunne muita vuosimalleja, mutta koneilla ei ole eroa. Uusimmissa FZR1000:ssa on ilmeisesti myös samat männät.

Joulukuussa ite tilasin ja oli 490usd, mutta nyt sama ilmoitus Amazonissa on 520usd + muut kulut.

Juu, FZR1000 89-96 on wisecon kataloogin mukaan samat männät.. Mut aika outoa ettei ko. katalogikaan tunne muita malleja kuin 97-98.. Mut täytyy laittaa harkintaan myös ton setin laitto.

Mitä maksoi porautus ja tarviko suuttimia vaihtaa (eli käytitkö penkissä rempan jälkeen)?

Porautus oli jonku 40€/reikä ja samalla kansi putsattii. Pyörääni on jo vaihdettu joku suutinsarjasetti, sekä slipari vaihdettu, mutta toiminnasta ei vielä mitään tietoa kun kone on pöydällä.

Ja kun kokonaa koneen avaat, niin samallahan siintä tarkistaa/vaihtaa laakerit yms. Itellää oli imupuolen venttiilit ihan loppu.

Viimeksi muokattu:
Tumppi, onko se orggis katteiltaan yms.?

myy se mulle. Sulla menee tonni tohon remppaan eikä sitä rahaa saa siitä pois ikinä.

kesä tulee ennenkuin se kone toimii. Kun onhan siinä sekin vaara, että menee rempassa jotain käteenkin.

JT

Ei ole siis oma pyörä, vaan yhden tutun. Juttelin sille kans tosta kustannuspuolesta ja korjaamisen järkevyydestä mutta on kuulemma niin rakas pyörä ettei siitä halua luopua..

Milläs keinolla tosta imuvenat menee huonoksi? Ainakin ekan sukupolven R1:ssä toi 20v-kansi ei kyl mene oikein miksikään..

Juu, on kokemusta koneremonteista kisapuolelta jonkun verran mutta ei ole aiemmin ollut tarvetta thunderia hypistellä.. R1 ja R6 moottorit on paremmin tuttuja.

- T -

Milläs keinolla tosta imuvenat menee huonoksi? Ainakin ekan sukupolven R1:ssä toi 20v-kansi ei kyl mene oikein miksikään..

Venat kulunnu teräväksi
vena_zps2bf3ae4c.jpg

en mä kyllä ymmärrä mitä ongelmaa toi kuluma tekee.. Niin kauan kun ei ole ohivuotoa eli venttiili tiivistää seetiin niin en kyl huolestuisi.

Noi yamahan antamat speksit on kyl paikoittain aika ihmeellisiä. Käsketään mittaamaan jotain kympän toleranssilla olevia osia satkun tarkkuudella..

Mut joo, voihan ne kaikki mitata ja vaihtaa jos haluaa uuden veroisen koneen. Itse olen tyytynyt visuaaliseen tarkastukseen ja vaihtanut osat sen mukaan..

- T -

Sen vaihteiston lisäksi YZF750'stä käy suoraan myös nokat.
Niillä saa muutaman hepan lisää.

en mä kyllä ymmärrä mitä ongelmaa toi kuluma tekee.. Niin kauan kun ei ole ohivuotoa eli venttiili tiivistää seetiin niin en kyl huolestuisi.

Noi yamahan antamat speksit on kyl paikoittain aika ihmeellisiä. Käsketään mittaamaan jotain kympän toleranssilla olevia osia satkun tarkkuudella..

Mut joo, voihan ne kaikki mitata ja vaihtaa jos haluaa uuden veroisen koneen. Itse olen tyytynyt visuaaliseen tarkastukseen ja vaihtanut osat sen mukaan..

Joo no itellää oli tosiaan kulunnu ihan loppuun ettei niitä enää voinut hioa, joten vaihto oli ajankohtainen.

Mistä se lisä teho tulee, ku 750:n nokissa on jopa aavistuksen pienempi nosto?

Oletko ihan varma tuosta nostosta ?
Toki asteissakin voi olla eroa.

Yamahan Acen manuaali ilmoittaa perusympyrän ja nokan (arvattavasti minimi) mitoilla laskettuna 7,55 ja 8,0mm nostoa imulle ja paolle.

Olen nähnyt myös seuraavat haarukat osille:

Imu:
Ace 7.45 - 7.65mm
750 7.55 - 7.75mm

Pako:
Ace 7.75 - 7.95mm
750 7.95 - 8.15mm

Vastoin Performance Bikesissa(kin) aikanaan leviteltyä harhaluuloa 750R ja SP mallien nokkien osanumero on sama.

Mulla on jossain laatikon pohjalla irrallaan 750 nokat, jotka voin pyöräyttää heittokellon kanssa ja katsoa asteet vaikka millissä milliin (0,04"). Vastaavat arvot mulla saattoi olla jossain ylhäällä Exupin koneesta.

Mitään järkkyjä eroja noissa ei kyllä ole, yleinen konsensus on että jotain 3-5hv olisi saavutettavissa ilman ajoituskokeiluja.

Back