• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörä kaatui parkkiksella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vakarian
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Vakarian

New member

Elikkä ketjun aloittajalle kävi tänään juuri se mitä on pitkään jo pelätty, että töistä tullessani pyörä pötkötti kylellään parkkiksella.

Mitenkä tässä asiassa pitäisi toimia? Soittaa ensiksi vakuutusyhtiöön vai vakuutustarkastajille?
R1 pyöränä ja täyskasko fenniassa, korvaako mitään?
En tiedä onko pyörä kaadettu vai kaatunut itsestään, mutta jotenkin tuntuu niin epätodelliselta että tuuli jaksaa kaataa miltei 200kg pyörän ei jalan puolelle.

Onneksi kaatumatapit suojasivat isoimmilta ruhjeilta, takakate oli hajonnut, moottorin suoja-rautaan naarmuja ja jarruvipu ja kaasukahva saivat naarmuja.

http://uppaa.net/7fdf0/ee1aa4

http://uppaa.net/b83de/ee1aa4

Ei kai tuossa epäselvää ole. Selvää ilkivaltaa ja kaskoon. Paskamaista vain, että omavastuun ottavat ja taitaa bonuskin kärsiä, vaikka vaurion aiheuttaminen ei ole omaa syytä. Semmosia ne on nuo vakuutusyhtiöt.
Nimim. kokemusta on.:pissed:

Mun edellinen pyörä kaadettiin parkkihallissa.
Ilmoitus vakuutusyhtiölle ja huoltoon, jossa vakuutustarkastaja käy tsekkaamassa pyörän. Tarkastaja soittaa sulle ja tarjoaa naurettavaa korvaussummaa. Älä suostu! Pyörän kuntoon huollossa ja omavastuun verran jää sulle maksettavaa. Bonuksia ei mene koska on ilkivaltaa.
Mulla oli vakio"slipari" pyörässä ja kun Hondan alkuperäinen olisi maksanut jotain 800e niin sain samalla Akran sliparin tilalle. Vakuutusyhtiö pääsi halvemmalla ja minä sain lisää mökää pyörään. =)

Ei se itekseen kaadu, tai sitten tarvitaan kyllä jonkin sortin trombi riehumaan. Potkaistu tai peruutettu nurin...

Ei se itekseen kaadu, tai sitten tarvitaan kyllä jonkin sortin trombi riehumaan. Potkaistu tai peruutettu nurin...

Älä nyt ainakaan mene ekana tarjoamaan vaihtoehtoa, että on peruutettu nurin... sitten on nimittäin kolari, kun aiheutettu toisella ajoneuvolla ja varmasti menee kaskosta bonukset. Jos potkaistu nurin, se olis sitten sitä ilkivaltaa.

Jos viet ilkivaltaan niin täytyy tehdä rikosilmoitus että valuutus korvaa ja bonukset säilyy. Näin jouduin itse toimimaan pari vuotta sitten.

Sopiva tuulenpuuska esim talon kulmalla kaataa kyllä mopon, nähty ihan omin silmin. Trombi kaataa paikoillaan olevan asuntovaunun tai pakun. En ota kantaa itse tapahtumaan.

Back