• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Diavel facelift

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Motohtori
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Motohtori

New member
Päivitetty paholainen testattu. Muutokset edelliseen lähinnä kosmeettisia. Lamppu ja kone lähinnä uutta. Itse kaupaisin edelleen punaista väriä. Ducessa pitäisi olla punaista.
Muhevat äänet uudelleen muotoilluista putkista. Hauskan matala profiili mukava kiitää lähellä asfalttia.
Kone vetää tosi sivistyneesti jo alhaalta ja vääntö on naaman virneeseen vetävä.
Ajoasento on omanlaisensa. Yllättävän etunoja multin jälkeen.vaimo kehui takapenkkiä pehmeäksi.
Laite jota on vaikea mihinkään muuhun verrata. Kääntyy kivasti kurviin ja kiihtyy hurjaa tahtia. Ottaisin kyllä duunin jälkeen iltakurvailuun ja lyhyille päivä reissuille. :)

Onhan tuosta edelleen saatavana se Carbon Red malli.
Itelle tulee tuo uus Dark, pari viikkoa vielä pitää odottaa. Sokkona ostin, mutta hyvä kuulla että miellytti.

Onhan tuosta edelleen saatavana se Carbon Red malli.
Itelle tulee tuo uus Dark, pari viikkoa vielä pitää odottaa. Sokkona ostin, mutta hyvä kuulla että miellytti.
Carbonissa tosiaan rungossa punaista ja vähän eri värinen putkisto ja vanteet. Muuten sama peli.
Onnittelut hienosta laitteesta. Varmat :WAZAAP:kesällä 2014 tiedossa.

Nonni, lauantaina hain kehvelin. Ruutia on ja kääntyy ketterästi (H-D ennen tätä). Ajoasento mulle hiukan huono johtuen pituudesta, 192cm. Polvet liian linkussa. Pitänee korkeampi penkki hommata. Muuten en löydä moitteita.

Ducatin lisävarusteiden tulo taas tuntuu joidenkin varusteiden osalta kestävän, varusteet tilattu yhtäaikaa maaliskuun alussa eikä osasta ole vieläkään tietoa (putkisto, häläri ja jotain hiilariosia vielä puuttuu).

Lisäksi mietityttää nuo jo asennetut hiilariosat, ovat melko mattapintaisia, luulis että niissä kuuluis olla joku kirkaslakka päällä.. Vai miten on?

Viimeksi muokattu:
Onneksi olkoon hienosta pyörästä. Mulla on "vanha" malli Diavelista ja hankin pari vuotta sitten touringsatulan joka sopii mulle paljon paremmin kuin vakio. Pituutta mulla on 188cm. Jotenkin kun satulan vaihtoi on mutka-ajokin paljon helpompaa ja nopeampaa. Taisin Saksasta tilata ja maksoi jotain hiukan alle 200€.

Hyvä että löytyy sulla kokemusta tuosta touring satulasta, mites sen "kovuus/pehmeys"? Kestääkö perse pitkässä ajossa? Tuossa uudessa mallissa on se Gran Tourismo satula joka on ihan mukavan pehmeä muuten, liian matala vaan mulle.

Ja itse itselleni vastaten, nuo Ducatin hiilariosat on tarkoituksella mattapinnalla.

Mites nämä moottorin lämmöt, kun ajan tasaista matka-ajoa niin näillä ilmoilla (+10c) on lämmöt siinä 50c ja alle. Vähän vaikuttaa matalalta?

Mites nämä moottorin lämmöt, kun ajan tasaista matka-ajoa niin näillä ilmoilla (+10c) on lämmöt siinä 50c ja alle. Vähän vaikuttaa matalalta?

Vaikken Diavelista mitään tiedäkään, niin kyllähän nuo aivan liian alhaiset ovat. Nestejäähdytteisen koneen tulisi lämmitä vakiolämpöön (n.80-90 c) kelillä kuin kelillä. Liian alhainen lämpö kuluttaa turhaan polttoainetta, moottoria ja öljytkään tuskin lämpenevät kunnolla toimintalämpöönsä. Jos koneessa on mekaaninen termostaatti, se ei sulkeutune kunnolla. Jos termostaatti on sähköisesti ohjattu, niin vikakoodin lukuun/ohjelmistopäivitykseen. Eli sinuna tarkastuttaisin asian, jollei joku Diavelisti sitten kerro, että Ducatin koneessa olisi aivan omat lämpötila-alueensa, epäilen kuitenkin ettei ole, koska "samanlainen" polttomoottori se on kuin muissakin.

Vaikken Diavelista mitään tiedäkään, niin kyllähän nuo aivan liian alhaiset ovat. Nestejäähdytteisen koneen tulisi lämmitä vakiolämpöön (n.80-90 c) kelillä kuin kelillä. Liian alhainen lämpö kuluttaa turhaan polttoainetta, moottoria ja öljytkään tuskin lämpenevät kunnolla toimintalämpöönsä.

Tuo alle 50 on kyllä tosi vähän, mutta ei mullakaan Yamahan FZ8S uudesta alkaen lämmennyt näillä kylmillä keleillä kuin sinne 60-70 asteeseen normaalissa tasaisessa maantieajossa. Kawassa ei oo lämpömittaria niin siitä on vaikeampi sanoa, mutta varsinkin rivikoneet kyllä jäähtyvät öljypohjan ja lohkon kyljen kautta niin tehokkaasti, ettei tuo alilämpöisyys ole mitenkään ihme.

Jepjep, mainitsin asiasta ensihuollossa. Eivät löytäneet vikaa.. Josko edes etsivät. Etujarrun nypyttämisestäkin valitin, mutta sekin kuitattiin olankohautuksella :D Tuli vähän sellainen hälläväliä olo siitä liikkeestä, kuitenkin merkkiliike. Kyselenpä maahantuojalta.

Sama mylly, mutta eri termostaatti.

Ihmetyttää kyllä miten voi lämmöt olla 50 saati sitten alle vaikkahan nesteet kiertäisikin. Nouseeko tyhjäkäynnillä jos vaikkapa 5-10 minuuttia käytät paikallaan? Alkaako syyläri lämmetä heti kun kone vähän lämpenee? Jos, niin sitten se kyllä on termostaatti, mutta muuten vaikuttais että anturi ei ole ihan kohdallaan.

Back