Kypäräpuhelimet ja niiden ominaisuudet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dosifei
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Dosifei

New member
Kypäräpuhelimet ja niiden ominaisuudet

Moi!

Ollaan pohdittu kypäräpuhelimien hankintaa, mutta nyt kun olen googletellut ominaisuuksia niin olen tullut entistä epävarmemmaksi minkälainen kannattaisi hankkia ja mitä ominaisuuksia olis hyvä olla.

Tarkoitus olis, että kahdestaan ajaessa vois vähän paremmin kertoa reittimuutoksista ja mahdollisesti jos olis enemmän porukkaa, niin sit vois liittää muitakin siihen samaan keskusteluyhteyteen.

Mielellään en ihan miljoonia maksais ja sais olla sellanen mihin voi halutessaan ostaa lisää osia.

Mitkä on ne sellaset perusominaisuudet minkä pitäis löytyä ja onks merkeissä oikeesti suurta eroa ku hinnoissa ainakin on vai onks tässä kyse samasta käyttäjäryhmäerosta ku esim i-tuotteissa vs muut?

Kauppiaat tietenkin haluu tälläselle tietämättömälle kaupata just omaa malliaan.

Pari "vaatimusta" sun listasta karsii vaihtohdot aika minimiin, nimittäin toi että siihen voisi jälkeenpäin lisäillä osia ja että jos reissussa on enemmänkin porukaa niin pitäs pystyä juttelemaan. Ilman noita kävis melkeen mikä vaan peruskypäräpuhelin mutta noiden vaatimusten kanssa kallistuisin kyllä johonkin Senan malliin.

Perusteluna että Senalla on "Universal Intercom" ominaisuus jo lanseerattu joten siihen voi parittaa muunkin merkkisiä kypäräpuhelimia, muiden merkkien kanssa on vielä vaatimus että kaikilla pitää olla saman merkkinen jotta homma toimisi. Senaan saa jälkeenpäin lisättyä osia jos tarttee, vaikkakin Senan lisäosat kyllä toimii muidenkin merkkien kanssa. Mitähän osia olet ajatellut jälkeenpäin lisätä ?

Tälläkin foorumilla kyllä aiheesta löytyy juttua, hakusanaksi kypäräpuhelin ja eikun lukemaan

Disclaimer: Mulla on itsellä Sena, joten yo. mielipiteet puolueellisia. :grin:

Viimeksi muokattu:
Apua.. Eli asia on juurikin näin miten pelkäsin. :D

Sena taitaa olla se kalleimmasta päästä oleva puhelin?

Jatkan tutkailua.. Entä jos ei halua puhua muiden kanssa, ku vaan kahdestaan? Onko jotain tosi edullisia malleja olemassa mitkä olis kuitenkin ihan hyviä?

Puolueellinen mielipide: hommaa joku Cardon malli. Kaverin kanssa teimme perinteisen vappuajelun (650 km, 12 tuntia) ja koko ajan keskustelimme kaikkea maan ja taivaan väliltä. Toimii näköetäisyyden päähän, ääni on kuin vieressä puhuisi. Minulla oli navi kiinni kypäräpuhelimessa ja navissa puhelin (BT-yhteydellä). Uusimmassa versiossa saanee pienen ryhmän keskustelut aikaan (olisko 9 henkeen saakka). Cardolta löytyy muutama malli, huomioi myös käytetyt. Kiinan halpavehkeisiin verrattuna toimintavarmuus on huomattava (toimii kuten on spekseissä, kestää keliolosuhteet ja akku kestää koko päivän helpostikin). Varmaan Senaltakin löytyy vastaava paketti, niistä ei ole kokemusta. Eli yleensä ottaen: kannattaa vähän panostaa rahallisesti noihin vehkeisiin, niin ne kestävät käyttöä ja vuosia. Tässäkään ei kannata hankkia halvinta.

En ihan halvinta ole ajatellutkaan, mutta hintaerot näyttäis olevan niin järkyttävät ettei ihan tietämättömyyttään viittis monia satasia haaskata pelkälle merkille jos hintaerot oikeesti onkin siitä kiinni.

Mä olin sitä mieltä, että handsfree käyttöön, puhelu auki ku on kuitenkin joku reilu puhepaketti, mutta mies oli vähän eri mieltä. Oon googletellu tosi paljon vaihtoehtoja ja en kyllä oo tullu yhtään viisaammaksi. Oon lueskellu foorumia jonkinverran ja siltikin oon tosi epävarma siitä mitä ominaisuuksia pitäis olla..

Sama hankinta olisi edessä. Kuskille ja matkustajalle. Plussaa on hyvä äänentoisto musiikissa ja hintaa max 300 €/parii. Jos joku löytää hyvän tarjouslinkin, niin linkittäisikö tähän ketjuun.

Puolueellinen mielipide: hommaa joku Cardon malli. Kaverin kanssa teimme perinteisen vappuajelun (650 km, 12 tuntia) ja koko ajan keskustelimme kaikkea maan ja taivaan väliltä. Toimii näköetäisyyden päähän, ääni on kuin vieressä puhuisi. Minulla oli navi kiinni kypäräpuhelimessa ja navissa puhelin (BT-yhteydellä). Uusimmassa versiossa saanee pienen ryhmän keskustelut aikaan (olisko 9 henkeen saakka). Cardolta löytyy muutama malli, huomioi myös käytetyt. Kiinan halpavehkeisiin verrattuna toimintavarmuus on huomattava (toimii kuten on spekseissä, kestää keliolosuhteet ja akku kestää koko päivän helpostikin). Varmaan Senaltakin löytyy vastaava paketti, niistä ei ole kokemusta. Eli yleensä ottaen: kannattaa vähän panostaa rahallisesti noihin vehkeisiin, niin ne kestävät käyttöä ja vuosia. Tässäkään ei kannata hankkia halvinta.

Just näin, ne kiinanpelit kannattaa jättää pois. Hyvällä kelillä toimivat mutta ajapas päivä vesisateessa....toinen on se että äänenlaatu on niissä luokkaa nmt -puhelin heikossa kentässä

Kantomatka vaikuttaa hintaan, jos se sun juttelukumppani istuu takapenkillä niin pääset halvemmalla.

Suurimmat valmistajat näillä markkinoilla taitaa olla Cardo (=Scala), Sena ja Midland ja sit on tietenkin ne muutaman kympin Kiinalaiset joita on esim. Ebay pullollaan. Niistä jo kommentti tossa jo tulikin :)-

Itselläni on Cardon Scala Rider G9 ja pojilla Q2 joiden välinen yhteys toimii todella hyvin ja puheesta saa selvää myös moottoritie nopeuksissa, eli laadun puolesta voisin ko. merkkiä suositella.
Kuitenkin erittäin isona haittapuolena pitäisin pieniä käyttökytkimiä joiden käyttö tarvittaessa, esim. äänen voimakkuus,päälle/ pois kytkentä, seuraava musiikki kappale kännykästä yms. on erittäin hankalaa erityisesti keväällä ja syksyllä, kun on jo paksummat hanskat kädessä.
Senalla on yksi iso rulla jonka helpommin paikallistaa.
Intercomissa taas viehätttäisi tankoon asennettava "kaukosäädin" jolloin puhelimen hallinta yms. olisi helpompaa kun näkisi mitä painiketta painaa, ei tarvitsisi arvailla onko nyt oikea painike sormen alla.
Miinuksena kaikilla laitteilla on vain hinta.
Kaverini tilasi Ebay:stä Bluetooth puhelimet (pari) ja maksoi niistä 36eur. kotiin toimitettuna.
Puhelimet ovat positiivisesti yllättäneet, hän on käyttänyt niitä mm. poikansa kanssa kun poitsu ajelee mp-korttia, eli kantavuus pyörästä pyörään on ollut hyvä kun välimatkaa pyörillä on ollut noin 500m.
Miinuksena tietysti takuut ja niiden hoitaminen yms. mutta toisaalta eipä ne hinnallakaan ole pilattu.:bye:

Ja sit moitit Senaa kalliiksi :grin:

Niin no niin. Toi on kans kamalan kallis, mutta jos ne maksaa paljon niin sit ne maksaa paljon. Täytyy käydä liikkeessä hipelöimässä molempia, niin varmaan sit saa paremman kuvan. Mietin vaan alunperin, että yritetäänkö mua ihan törkeesti huijata kaupoissa ja ne tarjoaa vaan noita kalliita malleja ja oikeesti kaikki moottoripyöräilevät oliskin ostanu jostan motonetistä jonku paljon edullisemman mikä olis ihan vastaava. :D

Cellular Linen Interphone -kypäräpuhelinten luvataan olevan yhteensopivia kaikkien muiden kanssa.

Täältäkin ääni Senalle... tämäkin puolueellinen ;) Edullisin malli smh5 ilman fm toimintoa on noin sata egua kappale. Kahden puhelimen välille voi avata jatkuvan yhteyden ja hyvin kuuluu... Voi kuunnella musiikkia ja erillistä navia ei tarvii, kun voi laittaa puheohjauksen kännykästä. Osia tosiaan löytyy ja kypärään kiinnitettävä osa maksaa noin 30 euroa, joten voi kiinnitellä useampaan kypärään... Muista puhelimista ei kokemusta, joten en pysty vertailemaan.

Itseltä ääni Senalle! Ostin 3-4vuotta sitten ensimmäisen sukupolven SMH10 ja sen jälkeen sitä on tarvinnut vain ladata ja toimii kuin tauti, kelistä riippumatta. Tänä keväänäkin vain lataus ja homma toimii. Bike to bike hyvin toimiva ja puhelut ongelmitta motari nopeuksissa. Niitä harvoja ostoksia jotka on oikeasti ollut joka pennin väärti.

Isoin juttu on mielestäni että hankit puhelimen mikä toimii kavereittesi kanssa.... Itse käytän ja perus pärräily kaverit Scala rideria. Scalalta uusin tuote on SmartPack oliko se nytten 4 hengen höpinöihin 3km etäisyydellä. Tästä edellinen malli "premium malli" on PactTalk jonka saa 15 puhelimen DMC ketjuun.

Back