Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En vaihtaisi.
Onneksi prätkässä ei ole ilmastointia, niin täällä ei tarvitse pohtia ilmastointilaitteen kylmäaineen vaihtoa jokaisen hellejakson jälkeen![]()

Toi taannoinen vesipitoisuuden mittaus oli hyvä pointti! Olen miettinyt miksei huollossa mitata sitä ja sen perusteella vaihdeta nesteitä autossa ja prätkässä.
En vaihtaisi.
Olen reilun kymmenen vuoden aikana mittaillut autojen jarrunesteiden vesipitoisuuksia silleen satunnaisesti. Kun tietää auton huoltohistorian, niin mittaustulokset on melko hyvin suuntaa-antavia. Noin 4 vuotta olisi sopiva väli.
Oma kalusto (ei rata-ajoa ja säilytys ympärivuotisessa ulkolämpötilassa) saa uudet jarrunesteet 3-4 vuoden välein. Jos pyörää ei muuten huolleta / korjata, niin en ala erikseen nesteitä vaihtamaan.
Jäähdytysnesteet vaihdetaan sitten, kun väri ja koostumus on muuttunut. Ajalla ei ole väliä, olkoot vaikka kymmenen vuotta samoilla jäähdytysnesteillä.
Edelleen minua ihmetyttää prätkien kohdalla tämä into vaihdella nesteitä koko ajan. Voisi kuvitella prätkämiehen autoon tehdään samat hommat yhtä usein...
Onneksi prätkässä ei ole ilmastointia, niin täällä ei tarvitse pohtia ilmastointilaitteen kylmäaineen vaihtoa jokaisen hellejakson jälkeen![]()
Toi taannoinen vesipitoisuuden mittaus oli hyvä pointti! Olen miettinyt miksei huollossa mitata sitä ja sen perusteella vaihdeta nesteitä autossa ja prätkässä.
Jarrunesteputeli maksaa vitosen ja vaihto oikeilla laitteilla vie ilmeisesti sen pariminuuttia. Miks pitäsi olla vaihtamatta.
Jarrunesteputeli maksaa vitosen ja vaihto oikeilla laitteilla vie ilmeisesti sen pariminuuttia. Miks pitäsi olla vaihtamatta.
Tosi HighEnd-mies tunnistaa eron virtapiuhoissa ja kuurokin erottaa kajarikaapeleiden eron...Niii… tai huomata jotain korjaamista vaativaa… Tää on sen luonteista. Sixty-Dolby sano hifimiäs!
Ai jaa, kyllä meillä autojen huollossa on mitattu jarrunesteitä myöden ja kerrottu missä mennään.
Ensinnäkin 50% Autoilioista EI HALUA mitään ylimääräisiä kuluja autoilulleen,40% ei kiinnosta kun omistaa kyseisen laitteen korkeintaan 3Vuotta rahoitusyhtiön kautta ja loput 10% säästää ja vaihtaa ne itse! Ja toisex millä lailla luulet että se ilmastointi laite "avataan"?Toi taannoinen vesipitoisuuden mittaus oli hyvä pointti! Olen miettinyt miksei huollossa mitata sitä ja sen perusteella vaihdeta nesteitä autossa ja prätkässä.
Ilmastointilaitteessa ainakin käy niin, että kun ekan kerran ne nesteet vaihdetaan ja järjestelmä avataan siitä ei tule enää niin tiivis kuin tehtaalainen. Sen jälkeen saakin melkein joka kevät vaihdattaa kylmäaineet. Voisi kuvitella että toi koskee muitakin suljettuja järjestelmiä.