• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Moikkaamattomuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tst
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen samaa mieltä tuosta enskakuskien hyljeksinnästä.
Kun olen XT:llä liikenteessä (siinä ei ole peilejä ja vilkkuja), niin harvoin saa vastakaikua muolta motoristeilta.

Ja kyllä sen isomman Smoton/Enskan noista mopoista ja piikeistä kohtuu helposti erottaa...

hd miehet ei moikkaa muille pyörille samasta syystä kuin mp:t ei moikkaa mopoille, ne ei halua kuulua siihen porukkaan. Turha morkata HD miehiä, jos et itse moikkaa kevareille ja mopoille.

Sen saman logiikan huomaa aika selvästi, kun itse ajelen välillä enskalla ja välillä katupyörällä, katupyörällä, varsinkin isolla kaikki moikkaa, niin pikkupojat kävelyteiltä ja vastaantulijat, mutta enskalla ei paljon käsi nouse vastaantulijoilta.

Se tuntuu aika hassulta, kun itse on se sama jätkä kuitenkin ja toisella pyörällä on kuin ilmaa. Toisella pyörällä on kuin joku supersankari ironman.

JT

Itse en morjestele, jos välissä on vähänkään viheraluetta tai useampi kaista. En minä konttorissakaan huutele huomenia kovin kauas. Tervehdin, kun kohdalle sattuu.

Ja vanha itä-pyörä viisaus sanoo: tervehdi myös mopoilijoita, niillä saattaa olla työkaluja mukanaan.

Tästä tulee mieleen vaan tämä pätkä :blink:

Ja no tottahan se on että kohta saa moikata jo polkupyöräilijöillekkin jos kaikki mopot ja kevarit moikkaa. Itse ainenkaan erota enskoissakaan kaupunki nopeuksissa onko se mopo, kevari, vai joku isompi kuin vasta kohdalla tai sivusta katsoessa. Edestä päin noin vastaantulotilanteessa eli äkkiä katsottuna aivan saman näkösiä "kuramopoja" varsinkin kun jotkut vielä maskia vaihtaa. Tapana kun on moikata yleensä hyvissä ajoin ja sitten keskittyä taas tiellä pysymiseen :D Toinen ryhmä on sitten skootterit. Eilen meinasin jo vahingossa yhtä lehtipuhallinta moikata kun näytti matkapyörältä kauempaa katsoessa :kääk:

Mutta noin muuten itse pyrin kyllä aina moikkaamaan myös HD ukkeleita ja aika hyvin tulee vastakaikua nakulla. Ja mitä kottikärry-vitsiin tulee niin ne customit mitä itse ajanu olleet oikein hyviä ajettavia, oikeastaan tuolla naku xj:llä on välillä vaikeampi ajaa yhdellä kädellä kun tuuli riepottelee miten sattuu ja ukko on kuin jättimäinen purje pyörän selässä.

Moikatkaa smoto/enskakuskit meille puusilmille ensin, niin teidät huomataan. Muuten olette mopoja :grin:

Tai no viimeistään kohtaamisen jälkeen pörinästä sen kuulee ettei se ollutkaan mopo, mut sitte se onki jo myöhästä vilkutella :grin:

Tulee kyllä moikattua ja jos joku jättää moikkaamatta takaisin niin ei se oo mun häpeä:jpstyle:

Itsehän kurvaan aina perään jos ei tuu moroo takasin ja nakkaan halonpätkän pinnoihin! :WAZAAP:

Kaikki saavat huomiota osakseen ja veteraanit sekä vespat vanhan raudan ystävältä aivan erityisesti :jippikaijee:.

Moikatkaa smoto/enskakuskit meille puusilmille ensin, niin teidät huomataan. Muuten olette mopoja :grin:

Tai no viimeistään kohtaamisen jälkeen pörinästä sen kuulee ettei se ollutkaan mopo, mut sitte se onki jo myöhästä vilkutella :grin:

Sama vika maxi-kuskilla, usein luullaan moposkootteriksi - ei sillä että lälläripyöräilijöitä muutenkaan moikkailisi kukaan muu kuin ... toinen lälläripyöräilijä :;): Mutta so what, PK-seudulla kun pörrää jo niin paljon muitakin jotta sitä räpylä ojossa jaksa muutenkaan kokoaikaa ajella. Reissussa toki tilanne toinen :cruising:

Sama vika maxi-kuskilla, usein luullaan moposkootteriksi :cruising:

Tähänkin pätee sama sääntö kuin kurapyöräilijöihin - Lapaa ojoon vaan ajoissa niin kyllä takasin morjestetaan aina :polonen:

Viime keväänä/kesänä taisi olla kaksikin näitä morjestusketjuja, vakioaiheita näemmä... :right:

Olen samaa mieltä tuosta enskakuskien hyljeksinnästä.
Kun olen XT:llä liikenteessä (siinä ei ole peilejä ja vilkkuja), niin harvoin saa vastakaikua muolta motoristeilta.

Sama näyttää olevan myös toisin päin,harvimmin morjestavat ryhmät:
-prätkäpoliisit
-ns.liivimiehet HD:llä (poikkeuksia löytyy)
- enduropyörät,mitä kuraisempi,sitä harvemmin(onko nappularenkaat asfaltilla niin vaikeat hallita ettei uskalla kättä irroittaa?)
- kevariteinit
Aloittaessani harrastuksen 80-luvun alussa kaikki moikkaili kaikkia ja tien varteen pysähtyneeltä kysyttiin tartteeko apua yms. Itsekkyden lisääntyminen näkyy myös näissä piireissä.

Viime keväänä/kesänä taisi olla kaksikin näitä morjestusketjuja, vakioaiheita näemmä... :right:

Niita on ollut vuosien aikana vaikka kuinka monta ja "Olitko se sina" mennaan oikein yksityiskohtiin sormien maarasta ja asennosta seka kaden kulmasta, korkeudesta ja nostonopeudesta suhteessa ohjaustangon leveyteen ja nopeuteen ja vallitsevaan ilmanpaineeseen suhteessa ajonopeuteen ja sakkojen maaraan.

Elamaa suurempi asia... :bye:

wave-top.jpg

Viimeksi muokattu:
Mua kyllä on moikannu jokainen liivimies joka on vastaantullu. Itte moikkaan kaikkia, paitsi skodeja ja mopoja. Skoottereita en ihan oikeasti viitsi moikata, hanki oikea prätkä.
Monestikkin jos ajat yhtään kesäisemmissä vaatteissa (eli vaikka hupparissa) ei vastaantulevat kuolemattomuusliiviin pukeutuneet fosforikypärämiehet morjesta. Onko se teiltä pois jos minä en tykkää paistua ja näyttää muutenkin idiootilta?

No, tää moikkaushomma ja siitä vouhkaaminen kyllästyttää aivan loputtomasti... Olkaa saatana moikkaamatta jos ette halua tai moikatkaa vaikka segway kuskeja.

Mistä johtuu tietyntyyppisillä pyörillä ajavien haluttomuus moikkaamiseen, valaiskaa tyhmää!

Ei riipu pyörätyypistä, jos ei meinaa jaksaa. Eri asia, jos joku toinen ajaa vain kerran viikossa viikonloppuisin ja hyvällä kelillä, niin mikäs siinä on moroja heitellessä, mutta kun tulee tarpeeksi kilometrejä viikossa työmatkoista ja muista enempi-vähempi hyötyajoista, niin nyökkäys saa omasta suunnastani nykyään usein riittää.

Enemmän minua ihmettyttää ne, ketkä anonyymisti kypärän sisältä heittävät rohkeasti isolla kädellä moroa, mutta sitten mittarilla tai kahvilassa eivät katso enää edes silmiin morjestamisesta puhumattakaan :grin:

Mistä johtuu tietyntyyppisillä pyörillä ajavien haluttomuus moikkaamiseen, valaiskaa tyhmää!

Pyörien määrä on kasvanut viime vuosina niin paljon ja samalla yhteenkuuluvuuden tunne vähentynyt, ettei tule moikattua kuin tuttuja.

Mä moikkaan täysin yksipuolisesti, jos huvittaa. Usein huvittaa. Tää voi olla epäsosiaalista, mutta moikkaan siksi, jos tuntuu kivalta tervehtiä enkä siksi, että moikkaako se takas. Eli saa ottaa tervehdyksen vastaan tai olla ottamatta, mutta minä en siksi vähemmälle jää :-)

Voihan sen ajatella niinkin, että jos itse moikkaa jollekin, joka ei moikkaa takaisin, niin moikkaus palaa sitten aikanaan takaisin jonkun toisen pyörän kautta silloin, kun itse vähiten odottaa :)

Kevarit ja kolmipyöräiset inva-mopot jää morjestamatta. Vihreä kawa kun tulee vastaan niin moro on tavanomaista suurempi! :D

Kaikille vilkullaan, silloin tällöin tulee mopoja tai skoottereitakin morotettua. Kyllä yleensä takaisinkin tervehtii porukka - tänään tuli testattua että gendarmietkin nostaa lapasta kyllä.

Ne erottaa, jotka ajoissa heittää lapasta näkökenttään, muuten ei ehdi eikä viitsi seurata tuleeko moroa takaisin vai ei tai mikä on vastaantulijan merkki. Tuolta pohjalta mitään havaintoa ei ole, että jonkun tietyn merkin kuskit ei moikkaisi. Niin kustomit kuin kyykyt ja kaikki siltä väliltä on morjenstellut.

Back