• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Imatra-Tampere

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja triplaaja
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

triplaaja

New member
Pitäisi ens viikolla lähteä Tampereen suuntaan kurvailemaan.Löytyiskö hyviä reittiehdotuksia?

Lappeenrannasta jokusen kerran länteen päin ajelleena susoisttelisin tätä reittiä, tai siis ainakin tohon Lahden tienoille asti on mukavaa tietä...
linkki

Tuuloksen ja Kangasalan välinen valtatieosuus kannattaa korvata kurvaamalla yhdystielle 3222 vähän Tuuloksen jälkeen. Sen päätyttyä pieni pätkä vasemmalle seututie 322:sta ja pian oikealle yhdystielle 3230, joka menee Sappeen hiihtokeskuksen ohi. Sahalahdesta sitten vasemmalle seututie 325:lle kohti Kangasalaa ja edelleen Tamperetta.

Tämä kiertoreitti on valtaosin hyvässä kunnossa ja varsinkin tuo 3222 on hienoa baanaa!

Reitti

Lappeenrannasta jokusen kerran länteen päin ajelleena susoisttelisin tätä reittiä, tai siis ainakin tohon Lahden tienoille asti on mukavaa tietä...
linkki

Vieläkös tämä reitti on hyvä valinta mutkista pitävälle mutta soratietä inhoavalle motoristille?
Pitäisi vissiin kesällä ajella Lappeenrantaan eikä tuo suoran tien paahtaminen oikein innosta. :jpstyle:

Vieläkös tämä reitti on hyvä valinta mutkista pitävälle mutta soratietä inhoavalle motoristille?
Pitäisi vissiin kesällä ajella Lappeenrantaan eikä tuo suoran tien paahtaminen oikein innosta. :jpstyle:

Peesaan zpeteä. On hyvä. Taisivat ainakin osan Tuohikotti-Savitaipale -tien pinnasta uusia viime kesänä ellen väärin muista....

Hei kiitti! :) Sinne sitten (sain festariliput eli on loistava syy lähteä). Matkaa tulee aika lähelle 400 km per suunta, saa nähdä saanko mä hd-mieheni puhuttua niin pitkää matkaa ajamaan. :p Kyllä se jo alustavasti lupaili...

Tuolla on aika nostalgisia paikkoja reitin varrella. Jaalassa oli mummola, Valkealassa toinen. Verlan lavatansseissa kävin pikkutyttönä iskän kanssa... Saa nähdä miten pitkä muistelukierros tulee. :D Mä olen siis Kouvolassa syntynyt mutta jo pikkulikkana pois sieltä muuttanut.

Taisivat ainakin osan Tuohikotti-Savitaipale -tien pinnasta uusia viime kesänä ellen väärin muista....

Tuo on hyvä pätkä. Se on mökkitien varrella ja lapsilla tulee joka kerta paha olo siinä, mutkia on niin paljon. Mopolla se on yhtä nautintoa.

Mä ajelen usein just em. reittejä Jaalaan mökille. :D

Sahalahti- Kuhmalahti/Pohja - Padasjoki jne. kautta, Lammin kautta, Vääksy jne. Onhan noita. Jopa Pulkkilanharjun ( -> mäntyharju -> savitaipale -> LPR) kautta vois ajatella. Hyvä Kouvola!:)-

Lemiltä (länteen)-377-369-363-313-314-Pätiäläntie-24-3254-325 olen ajellu moneen kertaan tuota väli ees taas.

linkki

Tuoltahan sitä tuli suunnilleen vedettyä, perjantaina 18.7. Lappeenrantaan ja pari päivää myöhemmin takaisin. Matkaa tuli mukava 360 km/suunta.
Ja VOI HELEVETTI mitä teitä nuo oli. Mahtavia, ihan mielettömän hyväkuntoisia kotiseudun teihin verrattuna ja mutkia riitti. Juuri sellaisia teitä mitä mä tykkään ajaa eli nopeaa mutkaa ja paljon z-mutkia eli heittoja puolelta toiselle. Mieskin kysyi että joko muutetaan Lappeenrantaan. :grin:
Kiitos vinkeistä, oli kyllä upea reissu.

Back