• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

olisko kytkimen työsylinteri entinen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja h_hankala
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

h_hankala

New member
olisko kytkimen työsylinteri entinen?

Lähin tässä tänään töistä lounaalle kylän pintaan ja ylläripylläri takas tullessa kytkin lakkas pelaamasta...
Ei minkäänlaista inputtia antanu missään vaiheessa... Pääsin kuitenki kotio työmaalta ja vaihtelin nesteet kytkyttimeen josko auttais, no ei auttanu... ei sitten minkäänlaista vaikutusta asiaan... :dunno:

Kysymys kuuluukin: Onko sitten työsylinterin uusiminen ainoa millä vehkeen saa taas pelaamaan?

niihin saa kuule ihan sisusgumit erikseen, ei tartte koko sylkkyä ostaa, voihan se olla pääsylinterikin.
Vaihdoit nesteet, kait ny ilmasitkin sen systeemin ?

tottakai ilmasin... ilmasin ihan saatanan kauan vielä :grin:
Sylinteriin maksaa se tiiviste 40€+postit ja uus (ei orkkis) sylinteri 130€+postit... Sillä vain kyselen kun hinta eroa vain tuon verran, että jos se on tuo sylinteri paskana niin ostan uuden... Mutta jos voi olla jossain muualla vika niin sitten pitää miettiä...

Jos ajattelit hommata uuden työsylinterin niin kannattaa vilkaista Oberonin vastaavaa työsylinteriä..oma kustansi 145 € ja pelittää paljon paremmin kuin vakio jopa huonosti ilmattuna :D eikä nesteetkään ole ainakaan vielä värjäytyneet mustaksi kuten vanhassa

Jos ajattelit hommata uuden työsylinterin niin kannattaa vilkaista Oberonin vastaavaa työsylinteriä..oma kustansi 145 € ja pelittää paljon paremmin kuin vakio jopa huonosti ilmattuna :D eikä nesteetkään ole ainakaan vielä värjäytyneet mustaksi kuten vanhassa

oberonia juurikin kattellu... pitäs vain selvittää onko se pääsylinterissä vai tuossa työsylinterissä vika :boring:

kellään ideaa mistä selviäis kummassa päässä se vika mahollisesti on? Tosiaan vuotoja en ole havainnu kummasakaan päässä ja nesteet pysyy sisällä... Mitään ei vaan tapahu...

Onko kahvan vaste kuitenkin normaali? Vai meneekö se "kuin tyhjää vaan"? Jos vaste on normaali niin epäilisin että ongelma on itse kytkimessä eikä työ- tai pääsylinterissä.

Kun lähtökohtaisesti minun mielestäni työsylinteri ei voi vioittua niin etteikö se toimi tai vaihtoehtoisesti laske nesteet ulos. Ellei sitten aprilia ole keksinyt jotain ihan outoa rakennetta.

Sen sijaan kahvassa oleva pääsylinteri voi tietysti vikaantua niin, että se päästää paineet takaisin säiliöön.

Moro
Millessä on MPL
http://www.mpl-tuningparts.de/english/aprilia.html

Ennenmuinoin ebay.co.uk:lla myivät noita huutokaupassa edullisemminkin.

Toimii.

Tollako saa pysymään ilmat loitolla vai ootko päivittäny pääsylkkääkin, apriliaforumilla oli vähän ristiriitasia näkemyksiä siitä kumpi pää fuskaa?

edit: itsehän olen siis tyytyny ilmaamaan kahvasta aina tarpeen vaatiessa, ei kyllä noin yhtäkkistä häipymistä oo ikinä tapahtunut kuin h_hankalalla

Onko kahvan vaste kuitenkin normaali? Vai meneekö se "kuin tyhjää vaan"? Jos vaste on normaali niin epäilisin että ongelma on itse kytkimessä eikä työ- tai pääsylinterissä.

Kun lähtökohtaisesti minun mielestäni työsylinteri ei voi vioittua niin etteikö se toimi tai vaihtoehtoisesti laske nesteet ulos. Ellei sitten aprilia ole keksinyt jotain ihan outoa rakennetta.

Sen sijaan kahvassa oleva pääsylinteri voi tietysti vikaantua niin, että se päästää paineet takaisin säiliöön.

kahvan vaste on normaali, sehän sen oudoksi minun mielestä tekeeki...

kahvan vaste on normaali, sehän sen oudoksi minun mielestä tekeeki...

Pistää kyllä väkisin epäilemään mekaanista ongelmaa itse kytkimessä. Itse en tuolla oireella lähtisi tilaamaan uusia sylintereitä avaamatta kytkinkoppaa ensin, jotta näkee liikkuuko siellä rojut normaalisti. :blink: Toki jotain osviittaa voi saada jo irroittamalla työsylkyn ja katsomalla liikkuuko se kunnolla.

Pistää kyllä väkisin epäilemään mekaanista ongelmaa itse kytkimessä. Itse en tuolla oireella lähtisi tilaamaan uusia sylintereitä avaamatta kytkinkoppaa ensin, jotta näkee liikkuuko siellä rojut normaalisti. :blink: Toki jotain osviittaa voi saada jo irroittamalla työsylkyn ja katsomalla liikkuuko se kunnolla.

sylinterin irrottelin ja mäntä ainaki liikkuu kun kahvasta painaa... liikkuuko tarpeeksi voimalla niin sitä en osaa sanoa.

Kuuluuko tapin (tai mikä nyt virallisesta nimeltään onkaan) liikkua hereästi? en meinaan ainakaan käellä saanu painettua sitä sisäänpäin...

Multa hajos kerran, Milles, kytkimen painin laakeri. Silloin ainakin vaste hävis samantien täysin.

Back