• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pikakyssärit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juu-zo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Yleensä kyllä ne moottorista tulevat äänet kuuluu kyllä paikallaan kierrätettäessäkin. Kovin vaikea on sanoa mistä tuo tulee kun ei oikein tarkkaa tiedä minkälainen ääni on kyseessä. Eka asia kuitenkin mitä on tehtävissä ihan kotipihassa on etsiä se paikka mistä tuo ääni kuuluu, jos se siis kuuluu ylipäätään paikanpäällä. Takapyörä ilmaan ja kaveri vääntelemään kahvasta ja itse kuuntelemaan viereen. Mutta älä laita sitten sormia/korvaa/mitään muutakaan minkään liikkuvan väliin/lähelle.

Rikkinäiseltä laakeriltahan tuo kuulostaa. Jos sen saat paikallaan pyörä ilmassa kuulumaan, niin sitten selvitetään puoli ja sen jälkeen ruuvari korvan ja koneen posken väliin ja metsästämään tarkempaa sijaintia. Tuo metodi ei kyllä toimi jos sulla on siinä mökäpönttö. Ei toimi myöskään Ducatien kanssa :grin:.

Kiitoksia paljon vastauksista!
Itse en oikein pysty kotipihassa kuulostelemaan kun en omista minkäänlaista pukkia.
Huomenna saavat ammattiukot laakerit tarkistaa ja huitasta uudet öljyt koneeseen.
Toivon todella, että vika ei toivon mukaan ole kuin juuri laakereissa, kun muuten kone toimii hyvin, vaikka eihän sitä koskaan tiedä...mutta noh, toivottavasti selviän pahemmalta pankkitilin tyhjennykseltä.

Ostin motonetistä uuden akun ja se kusi happoo rungon ja pakoputken päälle.. jäi rumat jäljet eikä tunnu pesulla lähtevän. onko olemassa joku aine jolla lähtee vai pitääkö laittaa silmät kiinni ettei tarvi niitä jälkiä nähdä?

Ostin motonetistä uuden akun ja se kusi happoo rungon ja pakoputken päälle.. jäi rumat jäljet eikä tunnu pesulla lähtevän. onko olemassa joku aine jolla lähtee vai pitääkö laittaa silmät kiinni ettei tarvi niitä jälkiä nähdä?

En ole ainakaan itse kuullut taika-aineita tuohon. Yleensä noissa on tapana putsata pois kaikki mitä saa pestyä ja yrittää neutraloida esim. soodalla ja vedellä. Tuo akkuhappo on sellaista että se ruostuttaa about mitä tahansa.

Miten pystyy selvittään että pyörässä lataus toimii niinku pitää? kun akku kiehahti tai oli vaihtoehtosesti viallinen?
Nii ja jos vielä mahdollisimman selkokielellä kun en oo mikään tekniikan ihmelapsi!

Viimeksi muokattu:
Miten pystyy selvittään että pyörässä lataus toimii niinku pitää? kun akku kiehahti tai oli vaihtoehtosesti viallinen?
Nii ja jos vielä mahdollisimman selkokielellä kun en oo mikään tekniikan ihmelapsi!

Välineet: Yleismittari

Pyörä käyntiin, akku esillä, että saat yleismittarin akun napoihin.

Mittaa tyhjäkäynnillä sekä annat moottoria hieman kuormitettuna kierroksilla, latausjännite voi olla jossain vähän päälle 14V, kun kierroksia antaa. Ei missään nimessä yli 14,5V.

Jos se akku on kiehahtanut, niin taitaa latausjännite liian suuri, regulaattorivika tms.?

Joku sähköistä enemmän osaava voi antaa jotain muuta vinkkiä, jos ihan pieleen ajattelin...

Mää mihninkään rakentajasivuille ala kirjautumaan...mää kysyn täältä.

Pitäs tiilikatto pestä painepesurilla. Kuulemma 100 baaria riittää, mitähän tossa hommassa pitäis tietää tai olla tekemättä? Kauhuskenaario että ruiskuttaa kylmää vettä kuumien auringon lämmittämien tiilien päälle ja tiilet alkaa halkeilemaan selän takana:kääk:

Eipä ne siitä halkeile, ja eiköhän tuo ilmojen haltijakin auta asiassa, varsinkin jos odottelet ensi viikon puolelle. 100baria riittää jos ei oikein runsaasti ole vanhaa sammalta.

Jos .Orgin ratapäiville tulee ns. spektaattoriksi eli vain katsomaan kun porukka ajelee radalla, pitääkö olla lippu vai onko tuo ihan ilmaista huvia?

Etujousituksen palikoiden mittatietoja. Joskus törmäsin erittäin ansiokkaaseen taulukkoon jossa oli ainakin japsipyörien tiedot hyvinkin kattavasti. Tyyliin haarukan kokonaispituus, ulkoputken halkaisija ylä- ja alakolmion kohdalla jne.

Nyt puusilmänä en vaan löydä sitä filua en sitten mistään. Löytääkö joku muu tahi kovolla tallessa?

Etujousituksen palikoiden mittatietoja. Joskus törmäsin erittäin ansiokkaaseen taulukkoon jossa oli ainakin japsipyörien tiedot hyvinkin kattavasti. Tyyliin haarukan kokonaispituus, ulkoputken halkaisija ylä- ja alakolmion kohdalla jne.

Nyt puusilmänä en vaan löydä sitä filua en sitten mistään. Löytääkö joku muu tahi kovolla tallessa?

Mulla on joku tollanen Fork_Matrix.jpg koneella (liian iso et saan upattua tänne), googlaamalla tolla tiedostonimellä löytyy sama tiedosto: https://www.google.fi/#q=Fork_Matrix.jpg

Varmaan löytyy täältä jo asiasta, mutta ei nyt sattuneet oikeat hakusanat ilmeisesti... Onko arvon orggislaisilla kokemusta Ranskan, Italian ja Espanjan poliisin taipumuksista lähetellä maksuvaatimuksia perästä ulkomaille kameratolppakuvien perusteella?

Pikakyssärit

Tarvis tällaaset löytää, mutta mistä?
Ovat yamaha fz1s parkkilampun pohja, kun en viittis lähtee katkomaan johtoja ni olis kiva kun sais jostai tollaase pohjan x2 kpl.

Reilu kuukausi sitten joku Espoolainen kauppasi 1osaista ratanahkaa, joka oli valmistettu kengurun nahasta.

Nyt minua kiinnostaisi se puku, mutta ilmoitus on kadonnut.

Kaveri mahdollisesti lopettamassa harrastuksen, koska samassa ilmossa tarjottiin myös premiumhintaista kypärää ja hanskoja.

Tietääkö / muistaako kukaan kenestä on/oli kyse?

Olis FZS600:n kaasarit irrallaan ja pohdin puhdistusta kun nyt irti koneesta ovat. Jos kaasareista purkais vaan TPS sensorin ja kalvot niin uskaltaako sen sit sellaisenaan upottaa ultraäänipesuriin? Vai ottaako sisuskalujen O-renkaat, kohot yms. kipeää?

Mahdollisimman vähäisellä purkamisella ja ronkkimisella ettei mee vituiks. Sen olonen paletti kun on et parempi olla ruuvailematta liikoja :grin:

Kohokammiot auki ainakin. Ei ole mitään monimutkaista, kolme osaa: koho, kohon alselitappi ja neulaventtiili. Ovat tietty hataran oloisia mutta hiton yksinkertaista tekniikkaa. Kumiosien kestävyydestä en tiedä...

Joo, sensorin ja kalvojen lisäks vielä noi kohokammiot kohoineen ja neulaventtiilit jos avais niin se riittäis.

Mitä oon nettiä nyt tutkaillu niin monet firmat mainostavat nimenomaan ultraäänipesua hellänä puhdistuskeinona aroille muovi- ja kumiosille. Sit taas erinäisten keskustelufoorumien kokemukset on tyyliä "mitä oon kuullu niin kumiosat ei tykkää" ... :grin:

Jos pesun jälkeen vielä huolellisesti huuhtelisi lämpösellä vedellä ja paineilmalla kuivaisi.

Kyllä minä purkaisin niin pieniksi osiksi kuin pystyy, tulevat kaikki kanavatkin sitten pestyä paremmin. Osat ensin likoamaan kunnon kaasuttimenpesuliuokseen, sitten paineilmaa, huuhtelu ja ultraäänpesuriin. Tai noin olen itse kaasareille tehnyt. Vaikka yksi kerrallaan, että on toisista mallia kasausta varten, ja etteivät mene osat sekaisin. Ja kasaukseen uudet tiivisteet ja neulaventtiili.

Ei vara tietty venettä kaada, mutta kyllä toi ultraääni aika tehokas on. Vaikka ei mulla muuta kokemusta ole kuin tyhjäkäyntisuuttimien putsaus Lidlin pesurilla. Vettä ja muutamatippa(ko se oli) astianpesuainetta ja harmaa vesi tuli. Toisen kerran kun pesi niin vesi jäi kirkkaaksi.

Back