Hiilikuituänkkärin "uudistaminen"?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja b_tommi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

b_tommi

New member
Hiilikuituänkkärin "uudistaminen"?

Vanhassa Jammussa on hiilikuitupintaiset Termignonit ja meinasin niihin saada hiukan uutta eloa... uusia en viittis ostaa kun noi tohon jotenki ajallisestikkin sopii hyvin!

Mitäs oikeasti toimivia ratkaisuja tollaseen hommaan on?

Kait ne alunperin on mattapintaset ja lämpötaivutetut, mutta ei haittaa vaikka tulis kiiltäväksikin.

Vedetäänkö ne jollai hartsilla vai lakalla vai kuinka :blink:

Kiitos jo kommenteista :;):

Pitäis hiukan olla lämmönkestoa. Epoksilla pääsee sopivalla seostuksella vähän yli 200 asteen, mikä voi jo riittää:

http://shop1.r-g.de/item/125155

Ihan standardi polyesterillä/epoksilla voi käydä niin, että muovi sulaa. Tai jos olet ihan varma, ettei palovilla vuoda eivätkä käyrät säteile, niin rohkeasti kokeilemaan.

Täytyy konsultoida mun hovimaalaria asiasta :D

Eiköhän noihin jotai pintaa aikaseksi saada... jotenki toi epoksi kuulostais äkkiä kestävämmältä ratkasulta :p

Re: Hiilikuituänkkärin "uudistaminen"?

Meinasin ehdottaa hiontaa vesihiomapaperilla ja tahnoilla, mutta noissa ei vissiin ollu mitään lakkaa päällä alun alkaenkaan?

Juu ei ole lakkaa tms... ihan mattapintanen hiilikuitu tässä tapauksessa =)

Ymmärsin, että se hartsi/ tai vastaava on imeytettynä kuituun ja lämmöllä sit saatu reaktio, jolloin muoto pysyy...

Meinasin ehdottaa hiontaa vesihiomapaperilla ja tahnoilla, mutta noissa ei vissiin ollu mitään lakkaa päällä alun alkaenkaan?

Jos villat ovat kunnossa, änkkärin pinta ei juuri kättä lämpimämmäksi mene. Vetäisin ihan 2-komponentti autolakalla. Kestää pesua ja liuottimia parhaiten, eikä kellastu kuten epoksi ja vastaavat.

Villana olen aina käyttänyt lasikuitumattoa änkkäri täyteen sullonttuna. Kestää lähes ikuisesti.

Kiits!

Täytyykin tota lasikuitua koittaa villan sijasta :thumbup:

Jos villat ovat kunnossa, änkkärin pinta ei juuri kättä lämpimämmäksi mene. Vetäisin ihan 2-komponentti autolakalla. Kestää pesua ja liuottimia parhaiten, eikä kellastu kuten epoksi ja vastaavat.

Villana olen aina käyttänyt lasikuitumattoa änkkäri täyteen sullonttuna. Kestää lähes ikuisesti.

Back