• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Daytonan nakutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rekkamasa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Harmittaa... ei näy ku eiliset kuvat. Muitten kohalla lukee että kuvapalvelu on siirtynyt toiseen osoitteeseen.

Korjaan ne ihan just, kuvaton.com muuttui kuvapilvi.fi:ksi ja kaikki vanhat linkit täytyy fiksaa.

-voi pitää kahta vannetta ja vaihdella tarpeen mukaan parissa minuutissa vanteesta toiseen ilman ketjunsäätö/rengaslinja sekoiluita.

Samalla tavalla se ketjulinja ja säätö pysyy kohdallaan perinteisessä haarukassa ja vanteen vaihto onnistuu parhaillaan alta minuutissa jos on oikein kiiru. 1-puolinen toki vielä karvan helpompi.

nuo takakilvet ja rekkariteline varmaan lisää sen saman 3.5kg :D Melko raskasta rautaa..

Mistäs porukka tilailee triumppiinsa osia? Tarvis saada uus venttiilikopan tiiviste, tulpanreiän tiivisteet sekä ketjun ohjuripala kakspuoleiselle takasvingille.

nuo takakilvet ja rekkariteline varmaan lisää sen saman 3.5kg :D Melko raskasta rautaa..

Ei tartte tehdä joka kevät uutta eikä ihan pienestä väänny vaikka vähän nappais kiinni. Tuskin pääsee nappaamaan kun ei ole tapana juuri keulia. Tuli tasan sellanen kun mielessä kuva oli.

Ihme vääntöä nyt tästä haarukka-asiasta. Niinkun sanottua mun ajotaidoilla aivan helvetin sama kumpi sielä on tai painaako pyörä viis kiloa enemmän tai vähemmän, en olis varmaan muuten sitä stunttihäkkiäkään tehnyt. ja väitän ettei tältäkään foorumilta montaa kuskia löydy joka pystyy oikeasti toimittamaan mitä lätisee. Tai jos nakattaisiin ratavarikolla sokkona pyörän selkään pystyisi ajamalla sanomaan kumman svingin päällä istuu. Mun silmään on tupla parempi, end of story.

Ei talvella ole muuta tekemistä kuin vääntää orgilla. Tuo takahaarukka juttu virittää aina hyvin puolesta ja vastaan vääntöä.

Painosta jos noin yleensä puhutaan, niin mulla oli yhdessä firebladessa tuollaiset raudat. Välillä pidin ja välillä en. Ne paino 5kg ja sen painon pystyi huomaamaan ajossa ihan selvästi.

Toisaalta senkin pystyi huomaamaan kun kaaduin ilman niitä rautoja ja koneesta meni kampuranpää vinoon. Huomasin ainakin lompakossa.

Mistäs porukka tilailee triumppiinsa osia? Tarvis saada uus venttiilikopan tiiviste, tulpanreiän tiivisteet sekä ketjun ohjuripala kakspuoleiselle takasvingille.

Jos alkuperäsiä osia hakee niin sitten kannattaa tilata suoraan World of Triumphista. Reilussa viikossa tulee paketit kotiin.

Ja jos tilaat vahingossa väärän osan niin palautus ja vaihto kävi aika kivuttomasti. Suomen Postille siitä joutu vähän pelimerkkejä antamaan muttei muita kuluja tullut.

^ Löysin saman sivun mut odottelin että joku mainitsee onko hyvä vai paha paikka. Ihan pätevältä vaikuttaisi. Huvikseni katselin sitä venttiilikopan tiivistettä tossa ja mitä ikinä se kakka siinä onkin se lähtee meisselillä rapsuttelemalla pois ja itse tiiviste vaikuttaisi olevan vielä ihan hyvässä kunnossa. Mutta sen ketjusuojapalan joutunee tilaamaan.

EDIT: oikeen parikymppiä näytttäis maksavan (plus postit), odotin jotain satasta...

Vallan kauhia pal tartte kummastel ja hämmästel sitä
"karttojen leipomisen" määrää mitä monessa muussakin yhteydessä harrastetaan.

On hieman eri asia "jättää" täysin samanlaisen konstruktion, kaikkine
osine ja modifikaatioineen, vain peruspelin yksilöerojen varaan
"samoilla kartoilla"..... jotka on tuntien puurtamisien ja koeajojen
jälkeen saatu aikaiseksi paikallisissa olosuhteissa, paikallisilla
bensoilla..... kuin lyödä sisään muilla muuttujilla, muissa olosuhteissa
leivottuja "yksilökarttoja täällä johonkin sisään.

Hommasta puuttuu täten siis täysin "kaikki pohja".

Ei se ole kallista eikä vaikeaa taluttaa se laite osaavalle sepälle,
hyvän pajaan ja ajaa vehkeet kohtuullisella kulu/hyötysuhteella
"tontille" ilman mitään arpomisia.... ja että kyl must jotenki
nyt tuntusisisisisi... et tää.... ja ei vittu sit kuitenkaa.....

OK, olen itse tuolla hamassa menneisyydessa "mainostanut
vakiokarttojen toimivuutta"..... mutta tiukoin reunaehdoin,
jotka rajaavat totaalisesti kaikki muut vaikuttavat tekijät
kuin peruskonstruktion (orginaali) yksilöerot pois.

Tällä päästään monissa... ei todellakaan kaikissa.....
tapauksissa helvetin paljon parempaan tulokseen kuin
mistä lähdettiin.

Yksi kylmä tosiasia on myös se, että nykyisin löytyy
jo pelejä, jotka orkkisasussaan "toimivat" niin hyvin, ettei
useamman satasen satsaus säätöhommiin
jätä mitään tuleville sukupolville kerrottavaa käteen.....
ainakaan normikurvailuissa.

Niinno emmä muistaakseni sanonukkaan että a) yrittäisin saada sillä pyörästä lisää tehoja irti b) yrittäisin tehdä sitä lainkaan itse vaan nakkaamalla sisään jonkin valmiin kartan. Lähinnä oli mielessä esim Bike&Tuning Hollola, mut saatetaas nyt pyörä yleensäkin käyntikuntoon ja katellaan miten se sitten toimii. Niinkuin sanottua olen ajanut tuolla käytännössä kaksi kertaa syyskylmällä ja silloin se ei oikeen toiminut ja tulpista päätellen käy helkutin rikkaalla. Mutta niinkuin myös sanottua oli koko mopo täynnä kieputusliitoksia, rikkinäisiä liittimiä ja muuta järkyttävää patenttia joten en ihmettelisi vaikka mopo kävisi niine hyvineen mainiosti kun olen valmis jolloin en todellakaan ala koskea karttoihin. Tällä hetkellä käyttöpyöränä on tuo 600 f2 cbr ja tuossa daytonassa on vakionakin käytännössä 1,5 kertainen teho painon kamalammin lisääntymättä (en jaksa tarkistaa paljon daytona painaa, cebari tais olla 210kg märkänä) joten tehonlisäykselle ei ole mitään tarvetta, ainoa pyrkimys on saada kone käymään kunnolla ja tasaisesti.

yGxe.jpg

Sain tänään stunttihäkin ja rapakilven jauhemaalarilta takaisin.

yGxc.jpg

yGxK.jpg

yGx7.jpg

Tulihan kohtuu herkku pinta, osui näköjään arpominen eri vaihtoehtojen välillä justiin nappiin.

Sain Koson bensamittarinkin toimimaan. Nähtävästi tankissa on sensori joka antaa muuttuvaa vastusarvoa koko matkalta mutta jostain ihmeen syystä ecu:lta eteenpäin lähtee ainoastaan "opiskelijavalon" signaali. Tämän voipi korjata niin että pistää sensorille menevän töppelin nips pyörän puolelta, kolvaa johtoihin siinä 70 ohmisen vastuksen huijaamaan ecua että tankissa on bensaa ja sensori paikallaan, jonka jälkeen vain maadoittaa Koson bensamittarin johdon sen sensorin läpi ja kas kehveliä kun toimii ja näyttää koko matkalta pinnan.

yGqj.jpg

yGqB.jpg

Tommonen tuli jenkeistä tässä yks päivä, odotin pikkasen parempaa viimeistelyn laatua... Saa olla toistaiseksi mutta on kyllä ensimmäisiä asioita mihin palaan kunhan kaikki toimii ensin. tartti saada Kosolle oma sensori kun kohtuu hankala saada toimimaan pyörän omalla, ei tartte siihen sitten sorkkia ja flekti toimii niinkun kuuluukin. Tarvii vaan uus töpseli laittaa alkuperäiselle anturille kun senkin on joku rikkonut, uusi on olemassa en ole vaan vielä saanut aikaiseksi sitä asennella.

yGDS.jpg

Tässähän sitä onkin ollut työsarkaa erääksikin illaksi, voi pyhä mielikuvitusolento että tuo väri on TIUKASSA tossa putkessa...

yGDf.jpg

Eka liuottimella huolellinen pesu ja teräsvillalla irtokakka pois.

yGNb.jpg

Sitten vaahtomuovilaikalla ja G6 Faréclalla sen mitä sai kunnes patjanpala repes irti laikasta...

yuar.jpg

...ja tänään vielä jatkoin käsin pitkähihaisen teepaidan hihalla sekä Autosol Chrom Glans:in ja Faréclan sekoituksella. Puolitoista tuntia hinkkasin minkä pystyin kunnes kädet ilmoitti että oli muutes tämä työpäivä tässä. Takaputki kollektorista taaksepäin kiillottui lähinnä pyyhkäisemällä mutta noi downpipet voi naaraspuoleisen kavioeläimen lisääntymiselin... Niitä saa hinkata aivan apinan raivolla hiha kierteellä röörin ympäri itsensä kanssa köydenvetoa harrastaen (kuullostaapa irstaalta)

yuab.jpg

yuaE.jpg

yua6.jpg

Ei se nyt valmis vieläkään ole mutta parempi sentäs... Seuraavaks tarttee käydä ostaa lumppulaikka että pääsee kaikkiin kivoihin pikku väleihin ja monttuihin sekä hinkata tuo kesken jäänyt keskiputki vielä paremmaksi. Näkyy ilkeesti nyt nuo tilpitäppipaikkaukset kun joku on mustalla langalla täpsiny pohjakosketuksesta aiheutuneet reiät umpeen mut jää onneks alle ja öljynlauhduttimen taakse piiloon.

kannattaa vähän portata noita pakarin alkuja. Ei se mitään varmaan auta, mutta lämmittää mieltä kummasti...:)

Jätetään toi pakokanavien viilailu a) mopopojille b) niille ketkä sen osaa :p mä en ainakaan kaipaa yhtään enempää tehoa tohon ja se häviävän pienikin hyöty tod näk menetetään pyörään tulevan tarvikeänkkärin myötä kun oli ainoa omaa silmää miellyttävä eikä mulla ole varaa pulittaa monia satasia jostain vaimentimesta...

yuyR.jpg

yuyN.jpg

Nyt ois rööri kiillotettu vihdoin.

yuuW.jpg

yuuh.jpg

yuup.jpg

yuuT.jpg

yuuk.jpg

yuuI.jpg

Ja kolahtipa sille päätyyn purkkikin tänään postiin. Väliputki tarttee vielä käydä teettämässä mut ainakin omaan silmään istuu todella maukkaasti. Ekaks kun purin paketista näytti siltä että mopon änkkärinkös mä tilasinkin mutta oikeestaan yhtään isompi näyttäis hoopolle. Baffle:han tuohon tarvinnee vielä askarrella kun melko avara suoraanläpi villapurkki niin saattaapi kolmosten murina olla vallesmanneille liikaa (enkä mä itekkään millään älyttömän metelöivällä pyörällä välittäis ajaa, sillain että käskettäessä kiekasee muttei huua koko aikaa)

Kaatumaraudat on liian kapeet sen takii ottaa se tappi maahan kiinni. Kaikki raudat mitä oon tehny,ostanu tai nähny on niin leveitä että orkkis jalkatappi ei osu maahan ku pyörä on kupeellaa. Kapeista raudoista saattaa myös seurata sellanen ikävä juttu että pyörä keikkaa yli ihan pelkästään paikaltaan kaatuessa. Tietysti tarpeeks ku on vauhtia ni se menee joka tapauksessa. Ottaa vaa sitte ikävästi tangot ja muut maahan kiinni. Pyörä ku on rautaa vasten maassa ni pitäs olla molemmat renkaat maassa siitä sen aika hyvin erottaa et onko raudat hyvän malliset.

Jatka vaa samaa mallii, ei ehkä ihan mun mielee mut ei tartte ollakkaa. Toi rauta jutun aatelin vaan sua kiinnostavan :thumbup:

Ne on siinä enemmän ulkonäön takia, pyörällä ei tulla stuntteilemaan :p on siinä yks toinenkin juttu joka ottaa heti maahan, aika paljon menny projekti eteenpäin, yritän jaksaa päivittää lisäkuvia tässä joskus niin sitten näet. Katteet pitäis tulla maalarilta viikossa parissa. Tällä hetkellä suurin ongelma ykköspadassa tyhjää sutiva sytytystulppa. Aion yrittää korjata kierteen itse mut ensin tarvis löytää joku viisastenkivi jolla saan sen pirun tulpan ylös sieltä kun ei ota kierteelle...

Ja tiedossa on ollut alusta asti ettei ulkonäkö tule miellyttämään kaikkia. Lopputulos tulee olemaan vähän sellanen neo-retro tutkielma jostain cafe racereiden ja streetfightereiden välistä olematta varsinaisesti kumpikaan. Tuntuu että nuo eri tyylilajien crossoverit ei aina miellytä kaikkia, se kuinka hyvin itse onnistun jäänee muiden ratkaistavaksi mutta itellehän näitä tehdään ja pääasia että ite tykkää kai?

naksautaa eristen siitä tulpasta pois ja sitten hitsillä massa vasarn taikka putken pätkän siihen kiinni mihin sitten
sen massa vasaran sitten varovasti vetele ylöspäin ja kun alkaa tartumaan niin pyöritää

Back