Väliaikaraporttia Kiinan- ihimeestä:
Eilenä, tai oikeastaan jo toissapäivänä tuli Kiinan paketti, (By Air-Mail), että nopiaa toimintaa sikäli!
itse polttimo, näytti kuin kuvassa mutta on
painava, joka tieätty johtuu tuosta "ydinreaktorista", eli kovin on massaa jota/joka kuumenee ja voi siten jäähdyttää tuo ropeli. Pituutta on about 3-4 cm enemmän, kuin normi H4:ssa, joka tosin kuvastakin oli jo nähtävissä, mutta kummastusta aiheutti tuo "istukkalautasen" irtonaisuus. Siis se ei ole mitenkään kiinni lamppurungossa!
Elikkäs, tuo LED- lamppurunko, se liikkuu ulos ja irti tuosta H4- istukasta, joten sen pysyvyys pitää sitten varmistaa jollain, pyörämallista ja umpiosta riippuen. Itse polttimon kytkentä sujuu 5.ssä sekunnissa, onhan se "Plug & Ride, (Play)".
Gessun (1100), umpio on koteloitu muovisen lamppukuvun sisälle, jossa ei aivan tuota polttimon lisätilaa ollut sellaisenaan, (aivan kuten olin arvellutkin). Alkuun olin suunnitellut, että poraisin tuon muovisen lamppukuvun pohjaan LED- polttimon kokoisen reijän, ( about 35mm), josta sitten tuo LED- polttimo työntyisi ylimääräisen mitan verran vastaavasti ulos, mutta tällöin olisin menettänyt umpion originaalin ja laadukkaan BMW-system korkeudensäätömekanismin.
Sitten kun mittailin lisätilatarvetta uudelleen, mielessäni edelleen tuo ajatus: "millä saan pysymään LED- polttimon umpion sisällä paikoillaan?" Jousi, kumipallo, vaahtomuovi? Lopulta oivalsin että hei!
Muuta ei tarvita, kuin umpionkehyksen (3), pitemmät ruuvit, ja pohjaan jokin kuminen pehmustetulppa tuon korkeudensäätömutterin kantaan, koska muutoin se kantaa sellaisenaan "ydinreaktorin" pohjaan.
Ja näin teinkin, ja vaikka muovikoteloon pääsisikin vesi, tai pöly, ei se umpioon asti kulkeudu, koska umpion kanta tulee täysin pöly- ja vesitiiviiksi noilla alkuperäisillä BMW-osilla, toki "ydinreaktori" voi pölystä kärsiä, mutta tiivistän nuo raot sitten ennen kuin kesä tulee. Itse "reaktori" on vesitiivis!
Sitten kun laitoin virrat päälle, (lyhyet valot = 2 LED:iä), niin valoteho oli
very GOOD, ja luulinkin että oli vahingossa jo pitkät päällä! Ja sitten kun laitoin pitkät päälle, niin valoteho olikin jo
EXCELLENT !
Tämä tosin vain paikallaan, autotallin valkoista ovea vasten tarkasteltuna. Mutta ero oli "melkoinen" verrattuna siihen keltaisen-kelmeään, lyhkäiseen H4:een, eli mitä olin lähtenyt päivittämäänkin!
Lyhyen valon valokuvio oli sitten aivan erilainen, (kuten olin jo arvellutkin), mutta ei se huonolta näyttänyt. Ei tarkkaa / terävää ylärajaa, mutta raja kuitenkin. Valokuvio muutoin oli sellainen "3-osainen", mutta kaikki tämä siis vasta seinästä katsottuna. Lumisateesta johtuen, en vielä saanut, (ei olisi kannattanutkaan), kuvia vielä otettua, mutta ehkä jo huomisiltana, jolloin myös vastaantulijoiden reaktiot selviää......
Uskaltaisin jo kuitenkin tässä vaiheessa jo sanoa, että
H4 jää varmasti nyt vain varalle, koska senhän voin "reaktorivian" yllättäessä heittää nopeasti takaisin milloin vain, koska mitään pysyvää "vahinkoa" tai muutosta en muoviseen lamppukoteloon alkanut tekemään.
Huurus suosittelee, ainakin toistaiseksi: VARAUKSIN !