• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Yamaha TRX

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja latenight
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla on orggis-putket varastossa mahdollista entisöinnin mielenhäiriötä silmällä pitäen. :grin: Ne vois ehkä joutaa lainaan, jos lainaaja tarjoo kahvit ja palautuvat luonnollisesti samassa kunnossa takaisin. Ja löytyy siis PK-seudulta.

mullakin orggisänärit paketissa, ihan sama lainaatko minulta vai conalta kun ollaan kivenheiton päässä toisistamme.
Entisöin Over hormeja, uudet hiilarikuoret on tuossa pöydän alla, teräsosat kiilloteltu ja seuraavaksi pitäisi ruveta vääntelemään kiinnityspantoja. Niin ja ne noisekillerit kans tarviis tehdä....

...ihan mielenkiinnosta niin mistä ne uudet hiilarikuoret hommasit? Teitkö vai saako varaosana?

Tuli vaan mieleen, ku mun tarviis noi Termin hormit kans restauroida ja en oikeen vieläkään tiedä millä ne sais toimivasti kuosiin... ku kukaan ei oikeen tiedä miten tollaset mattapintaset (siis ei lakkaa tms.) sais lakattua... meinasin kyllä vetää ihan kylmästi autolakkaa ja hioa välissä sen verta monta kertaa, että tulee tasanen pinta =)

Mutta pidän teidän orkkiskannut mielessä, kun saan ton omani kasaan! Perjantaina pitäis saada osat maalarilta, että saa keulan kasattua.

mullakin orggisänärit paketissa, ihan sama lainaatko minulta vai conalta kun ollaan kivenheiton päässä toisistamme.
Entisöin Over hormeja, uudet hiilarikuoret on tuossa pöydän alla, teräsosat kiilloteltu ja seuraavaksi pitäisi ruveta vääntelemään kiinnityspantoja. Niin ja ne noisekillerit kans tarviis tehdä....

Itse olen tehnyt parit pannat itse rosterista ja ei ollut mikään kummoinen homma, jos vähänkin pysyy peltisakset, pora ja viila kädessä. Ja olen laittanut kannuihin lisää villaa, kun vanhat oli hävinny teille tietämättömille. Sen sijaan jos noita uusia päätyjä ja kuoria olisi jossain niin tarvetta olisi itselläkin. Tuo vanha hiilikuitu on aika kellastunutta ja haurasta.

Tää nyt voi olla ihan tuulesta temmattua... mutta tuli mieleen, kun näin esim Hongkongissa (siis se halpakauppa :D ) sellasta hiilikuitumattoa, jota voi itte laminoida johonki... Että jos sellasesta leipois jollai muotilla oikeen kokosen lieriön ja vaihtais noi vanhat kuidut siihen...

En äkkiä näe miksi ei vois onnistua? Ja ei kait noi niin hitokseen edes lämpene, että tulis ongelmaa...

Itse olen tehnyt parit pannat itse rosterista ja ei ollut mikään kummoinen homma, jos vähänkin pysyy peltisakset, pora ja viila kädessä. Ja olen laittanut kannuihin lisää villaa, kun vanhat oli hävinny teille tietämättömille. Sen sijaan jos noita uusia päätyjä ja kuoria olisi jossain niin tarvetta olisi itselläkin. Tuo vanha hiilikuitu on aika kellastunutta ja haurasta.

Laitetaas vähän fiilistelykuvaa, vaikka kuvissa pyörä onkin paskainen ja tausta sanalla sanoen ruma.

211819_medium.jpg

Enklannista tilasin PJ Engineering:ltä, heillä on monenkokoista torvea tarjolla. Kuori ei lämpene liikaa jos villa on kunnossa, laitan vielä kuitenkin villan päälle sammutuspeitteestä yhden kerroksen.
Kuitu Guru MotoMatti sanoi että vanhan kuoren saa elvytettyä hiomalla varovastikunnes ollaan kuidussa (pöly muuttuu mustaksi) mutta kuitua ei saa rikkoa ja vetämällä sitten päälle 2-komponentti kirkaslakkaa.

Enklannista tilasin PJ Engineering:ltä, heillä on monenkokoista torvea tarjolla. Kuori ei lämpene liikaa jos villa on kunnossa, laitan vielä kuitenkin villan päälle sammutuspeitteestä yhden kerroksen.
Kuitu Guru MotoMatti sanoi että vanhan kuoren saa elvytettyä hiomalla varovastikunnes ollaan kuidussa (pöly muuttuu mustaksi) mutta kuitua ei saa rikkoa ja vetämällä sitten päälle 2-komponentti kirkaslakkaa.
No eipä paljon kannata lähteä noita kuoria itse laminoimaan, jos sattuu löytymään sopivan kokoiset valmiina ja kustannut on luokkaa 100 euroa/pari. Toki siinä ei ole sitä itse tekemisen iloa, mutta itse koen hiilarin työstämisen sen verran haastavana, etten aio ruveta itse metritavarasta tekemään. Ja tuo hiominen ja uudelleen lakkaaminen toimii varmaan hyvin naarmuuntuneeseen ja haalistuneeseen pönttöön, mutta jos kuitu on lähtenyt repeytymään ja halkemaan niin vaikea sitä on saada enää laminoitua siististi kasaan.

Juu kyllä toi hiilikuidun ite laminoiminen tälleen harrastelijalle/ ei laitteita omaavalle taitaa olla kuitenki liika työlästä/ saavutettuun etuun/ työtunteihin nähden liika kallista :D

Mulla on noi Termit vielä kuitenkin lakalla pelastettavissa, eli ei ole pintavaurioita niin mää lakkailen noi kuntoon ja liimailen briteistä tilaamat Termin tarrat kylkeen nii on ku uudet laittais :;):

Perjantaina saan vanteet/ yläkolmion maalauksesta niin vloppuna lyödään paketti sit kasaan... täytyy laittaa sit kuvaa tulemaan tuotteesta! Hieno siitä tulee ja silleen näyttää kuitenki täysin TRX:ltä vaikka palikkaa onkin muuteltu aikalailla. :rakastunut:

edit: tuolta PJ-engineeringiltä tosiaan saa uudet kuoret n.100€ niin eipä kannata ruveta ite turaamaan tuntitolkulla :p

No eipä paljon kannata lähteä noita kuoria itse laminoimaan, jos sattuu löytymään sopivan kokoiset valmiina ja kustannut on luokkaa 100 euroa/pari. Toki siinä ei ole sitä itse tekemisen iloa, mutta itse koen hiilarin työstämisen sen verran haastavana, etten aio ruveta itse metritavarasta tekemään. Ja tuo hiominen ja uudelleen lakkaaminen toimii varmaan hyvin naarmuuntuneeseen ja haalistuneeseen pönttöön, mutta jos kuitu on lähtenyt repeytymään ja halkemaan niin vaikea sitä on saada enää laminoitua siististi kasaan.

Viimeksi muokattu:
Sellaseen kuntoon sain mopotin tänään :)

On siinä vielä hifistelyä, mutta lähinnä isojen palikoiden kiinnitystä...

No toi takavanne on vielä ihan kehitysasteella, mutta kuhan saan keulan kasaan niin katellaan sitä sitte :D

TRX etu.jpgTRX sivu.jpg

Hyvälle näyttää, mistä takavanne on peräisin? Saatko samanlaisen myös eteen.
ja olohuoneessako rakentelet kun on noin siistiä?

Vanne on Ducati/Dymac valmiste Monsteriin :)

Voi olla että eteen teettää ainaki hiilikuitukehällä vaikeeta, mutta saahan siihen varmaan mustan alumiinikehäsen pinnavanteen sorvattua :;):

Kaverin tallissa tota värkkään ja pakko myöntää, että ilo olla ja tehdä, kun kaikki on järjestyksessä ja puhtaana :thumbup: ...mutta on mulla toi 749 kyllä olkkarissa :p 749R olkkari.jpg

Hyvälle näyttää, mistä takavanne on peräisin? Saatko samanlaisen myös eteen.
ja olohuoneessako rakentelet kun on noin siistiä?

Huhhu, kyllä se kuume vaan nousee!

TRX:ää tullu kateltua jo vuoden päivät ja kiinnostus onkin jo kova.
Pyörä vaikuttaa suht koht samalta kuin nykyinen T-Cat, mutta persoonallisemmalla padalla.
Ei tuossa nykyvehkeessäkään mitään vikaa, mielestäni kone vaan turhan "kisakiree" ja yläviritteinen.

Koeajolle olis hinku päästä ja samalla vertailla nykyiseen pyörään, vaikka vuorotellen päristellen, toivottavasti Yammusentterin yksilö on vielä keväämmällä myynnissä.:grin:
Taitaa olla JHV 654cc :n yksilö tuo nettimotossa oleva sininen -96??
On tullut kuolailtua kun on nähtävästi pidempäänkin ollut myynnissä.

Ja pinnavanteet sopisivat treksiin kuin isä äitiin :grin::grin:

Aivan mahtava tuote, suosittelen :D

T-catilla ja TRX:llä ei kyllä mun mielestä ole muuta samaa ku merkki! Tunnelma, äänet ja ajettavuus ja ja ja kaikki trx:n puolesta :;):

Olen toki hiukan jäävi puhumaan vannoutuneena 2-mukisten kannattajana... mutta silti!

Jos puhut Hki:n jammusentterin trx:stä niin ainaki omaan makuun on aika paljon fiksattavaa ennenku kehtais esitellä... muutama satku lisää ja vähemmän laitettavaa nettimotosta :;): ...kyllä sillä varmaan sen koeajolenkin kuitenki ajaa...

Pyörä vaikuttaa suht koht samalta kuin nykyinen T-Cat, mutta persoonallisemmalla padalla.
Ei tuossa nykyvehkeessäkään mitään vikaa, mielestäni kone vaan turhan "kisakiree" ja yläviritteinen.

Koeajolle olis hinku päästä ja samalla vertailla nykyiseen pyörään, vaikka vuorotellen päristellen, toivottavasti Yammusentterin yksilö on vielä keväämmällä myynnissä.:grin:

Joo kyllä se mun on se sininen paholainen...
Tuu koeajolle vain heti ku tiät kuivaa niin saat nauttia mahtavista äänistä ja väännöstä.

Mä käytin sitä viimme viikonloppuna ja ajoin piänen pätkän ku oli kuivat tiät... On siinä kyllä saundit sellaaset, että tuloo aina hyvä fiilis :WAZAAP:

Itsellänikin on nykyään TRX, laittelen sitä parempaan kuntoon pikkuhiljaa. Tosin onhan se tietty nyt ollut tälläkin viikolla joka päivä ajossa. Yllättävän nautittava pikkupyörä ja tarjoaa todella hyvää vastinetta rahalle. Mistä olette hommanneet slipareita näihin ja mihin hintaan? Entä parempia jarruosia? Oletteko muuten missään palstoilla tai livenä törmänneet todella paljon ajettuihin yksilöihin, mitenköhän ovat kestäneet isompia kilometrilukuja? TDM-puolella löytyy ainakin paljon ajettuja, aika hyvin ovat vissiin sietävät maileja.

Back