Halvarssons MP varusteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rengas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Rengas

New member
Mitä mieltä arvon motoristit olette, ihanan läntisen naapurimaan valmistamista Halvarssonin tuotteista?

Itse päädyin heidän valmistamisiin ajokäsineisiin. Tuntuivat todella hyviltä käteen. Edelliset n. 9 vuotta palvelleet
IXS Goretex hansikat tai hanska repesi pienessä maakosketuksessa. (nekin olivat kyllä hintansa nokkinneet ja todella hyvät).:orgmp:

Mullon nahkapuku 2-osainen Halvarssonilta. Kohtuu hintaan (luokkaa 500) sai suunnilleen ainoan, joka sopi mulle pitkäkätiselle päälle (niistä mitä kokeilin). Ollut tosin jo vajaa 10 vuotta. Muuten hyvä mutta (muovi)vetskareita on saanu vaihella - osa meni uutena takuuseenkin.

Samoten jotkut Halvarssonin hanskat viileämmille keleille on ollu ainakin 5 vuotta ja vähä sportimmat nahkahanskat. Tekstiilihanskoihin tuli takuuuvaihto uutena, kun vuori repesi mutta sopii kyllä hyvin omiin käsiin kuten myös nahkahanskat.

Omasta mielestä aika hyvä hinta/laatusuhde. Ja kamppeet sopii myös pitkäraajaisille.

Halvarssonin kataloogista on viileille keleille tarkoitetut aluspökät ja hanskat mitkä on toteuttaneet loistavasti työnsä. Syksylllä tuli hankittua nahkarotsi jota ei ole päässyt kuin kerran testailemaan mutta tuossa ajelussa jo tuli huomattua että takki istuu hyvin päälle ja on lämpimämpi mitä odotin.

Itselläni on käytössä Halvarsson nahkarotsi, tai onhan siinä tekstiiliosioitakin. Olen varsin tyytyväinen tuotteeseen, toimii hyvin pitkilläkin reissuilla. En oikein ole ihastunut noihin gore tekstiileihin, pitäähän sitä olla tietoinen myös ulkonäöstään, heh. Tuollaisen nahkarotsinhan voi heittää viileämmällä myös iltasella suojakseen, rientäessään majapaikasta ulkosalle, oluen maku kielellä.
Jos jotain parannettavaa tuotteesta mainitsisin, voisi takista löytyä hieman enempi taskuja, niille kun reissussa on kovasti tarvetta.

Vuoden verran ajellu Halvarssonin 2-osasella. Tämä asu on noin 4 vuotta vanha. Kaikinpuolin sanoisin loistavaksi puvuksi, MUTTA.. takin vetoketjun perkele meni ja hajosi. Tai siis vetoketjun päässä oleva pujotettava osa (bottom insertion pin) repesi irti ja on osoittautunut todella v*mäiseksi korjata. Ne suutarit joille olen näyttänyt ovat sanoneet ettei ole korjattavissa eikä vetoketjun vaihtoonkaan ole ollut halukkuutta (liian ahdas). Purkkavirityksellä tuotaa pystyy käyttämään, mutta huolettaa millon se leviää lopullisesti kesken mutkailun.

Carat-takki
http://www.jofama.se/mcsm/product_details.php?lang=7&id=179&s=MC

Safir-housut
http://www.jofama.se/mcsm/product_details.php?lang=7&id=180&s=MC

samaan sarjaan kuuluvat hanskat on muuten tosi hyvät ja lämpimät!

Halvarssonin Spitfire-nahat niihin sopivine hanskoineen ja Lidstrandin vedenpitävä suojatakki ovat käytössä. Eipä noita moittimaan pääse.

Mulla on ollut jokuset halvarssonin nahat, eipä kyllä mitään valittamista, luopumaan olen joutunut kun miehen koko on muuttunut... Tällä hetkellä kaapissa on n. 10 vuotta sitten ostetut halvarssonin haalarihousut, edelleen loistavassa kunnossa huonosta huolenpidosta huolimatta. Eikä markkinoilta vieläkään näytä löytyvän korvaajaa.

Vuoden verran ajellu Halvarssonin 2-osasella. Tämä asu on noin 4 vuotta vanha. Kaikinpuolin sanoisin loistavaksi puvuksi, MUTTA.. takin vetoketjun perkele meni ja hajosi. Tai siis vetoketjun päässä oleva pujotettava osa (bottom insertion pin) repesi irti ja on osoittautunut todella v*mäiseksi korjata. Ne suutarit joille olen näyttänyt ovat sanoneet ettei ole korjattavissa eikä vetoketjun vaihtoonkaan ole ollut halukkuutta (liian ahdas). Purkkavirityksellä tuotaa pystyy käyttämään, mutta huolettaa millon se leviää lopullisesti kesken mutkailun.

Carat-takki
http://www.jofama.se/mcsm/product_details.php?lang=7&id=179&s=MC

Safir-housut
http://www.jofama.se/mcsm/product_details.php?lang=7&id=180&s=MC

samaan sarjaan kuuluvat hanskat on muuten tosi hyvät ja lämpimät!

Kävin itsekkin kokeilemassa päälle caratin takkia ja istu tosi hyvin. tarkeneeko +10 asteessa ajella. mitä muuta voisit kertoa kuin vetskari hajos. kiinnostaisi saada lisää tietoa.

Täällä myös ajeltiin pari kesää halvarssonin 2-osasilla nahkoilla (jotka nyt myynnissä) hyvät oli...:thumbup:
tuli sitten laitettua rukka armas niin nahkat jäi .......

Voiko takkia lähettää "tehtaalle" Ruotsiin korjattavaksi?

Jep, kyllä voi. Mä olen ostanut Carat-takin Vantaan Bike Worldistä ja viime syksynä vetskari hajosi, taitaa siis olla tyyppivika kun kerran samaa on tapahtunut muillekin. Laittoivat Ruotsiin korjattavaksi ja takki tuli parissa viikossa takaisin nyt metallivetoketjulla varustettuna.
Ja homma meni takuuseen.

Pekka T.

2-osainen touring nahka-asu ollut v. 2010 / 80tkm. Asussa vedenpitävä kalvo housuissa( irroitettava) ja takissa kiinteä. En nyt ostais tuota kalvoversiota enää, mutta muuten erittäin tyyvyväinen. Ainoastaa takin sisävuori vähän revennyt kainaloista, kun on hikisenä revitty käsiä hihoihin (omamoka). Kyytiläisellä myös Halvarssonin asu, josta housujen vetoketju hajosi ensimmäisenä kesänä (2010), korjattu takuuseen.

edit: Myös lyhyet kesäkäsineet olleet jo kauemmin, ihan lempparit ! Jostain pitäs vaan löytää uudet, kun alkaa olemaan lopussa.

Moro
Hyviä ovat erityisen tykästynyt olin GI-Pants housuihin, mutta äijjä kutistui housut ei joten jouduin luopumaan.

Kannattaa katsella ebay.co.uk siellä välillä sopuhintaan tarjolla Ruotsalaisia laatutuotteita.

t. Jussi

Halvarssonin Jackpot nahkarotsi olisi harkinnassa. Onko kellään käryä saako vetskoilla esim. Lindtrandsin housuihin kiinni suoriltaan?

Moro,

Halvarssonin Safir-housuja on tässä katseltu Cougar-takille kaveriksi. Valmistaja mainostaa "vedenpitävänä" mutta onko noilla pöksyillä joku oikeasti kokeillut sateessa ajamista?

Ajatuksena olisi noilla ajaa tarvittaessa pidempäänkin reissua, onko sitten miten realistista..

Moro,

Halvarssonin Safir-housuja on tässä katseltu Cougar-takille kaveriksi. Valmistaja mainostaa "vedenpitävänä" mutta onko noilla pöksyillä joku oikeasti kokeillut sateessa ajamista?

Ajatuksena olisi noilla ajaa tarvittaessa pidempäänkin reissua, onko sitten miten realistista..

Terve, itsellä BC Clarinot jotka on samantyyppiset mutta ilman kangasosia. Olen ajanut kovassa sateessa, hyvin pelittää. On muuten myynnissä jos kiinnostaa koko 54. Löytyy pörssin puolelta

Moro,

Mun kokemuksenmukaan pitävät kohtuullisen hyvin vettä. Pari kertaa on tullut ihan kaatosateessa nuo jalassa ajettua sellaset 200-300 km ja ainakin nuo matkat on jalat pysyneet kuivina. Asiaa auttaa, kun laitat housut vetskarilla takkiin kiinni, niin pysyy selkä kuivana. Edestä tahtoo vesi kyllä nousta housun kauluksen yli syliin, mutta se ei taida olla ainoastaan näiden housujen vika.

Pekka T

Back