Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä se kannattaa tasapainoittaa.
Ja itse kysymykseen, niin itse tasapainoitan
Jos itse haluat tehdä niin tuolta löytyy tarvikkeet: http://www.marcparnes.com/BMW_Motorcycle_Wheel_Balancer.htm
Eikö tuollaisella saa vain staattisen tasapainon kohdilleen ? Dynaaminen tasapainoitus sitten jää tekemättä.
En sitten tiedä kuinka paljon tuolla on mp:n renkaissa merkitystä, tuskin paljoa. Saisiko bilteman tasapainotuskoneeseen kiinni bmw:n renkaat (ja muidenkin merkkien), voisi olla hyvä hankinta mahdolliseen kimppatalliin.
Se on vähän tuurista kiinni. En minäkään kottaraisen renkaita ole edes harkinnut tasapainottaa...
BMW suositus R1200GS eturenkaaseen on 5g ja taakse 45g (max painot 80g kumpaankin päähän) milloin pitäisi tasapainottaa ja tietysti nopeudet mitä ajelee vaikuttaa suuresti. Tuollainen 25g painon puuttuminen saattaa alkaa jo jyskyttämään takapäässä kivasti kun vetää Saksan autobaanaa. Etupäässä jo pienempikin vaikuttaa.
Erityisesti noiden RDC anturien kanssa menee renkaaseen paljon painoja, useasti saanut liimata >50g painoa sen vastapuolelle.
20-30g on aika yleinen takana eli menisi vielä tuohon toleranssiin, mutta en kyllä ilman tasapainoitusta lähtisi motarinopeuksia ajelemaan ilman noita.
Pari kertaa tullut hifisteltyä omien renkaiden kanssa niin rengasta pyörittämällä vanteella sen saa hienosti tasapainoon ilman mitään lisäpainoja.