• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bensaletkun pikaliitin.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JuhaE
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Lainaan ketjua..
Miten noissa R1200gessuissa nuo liittimet on kestäneet?
R1150GSA:ssa meni bensaletku halki Norjassa (saatiin korjattua) ja kun tulin kotia liitin hajosi yhdestä kosketuksesta:kääk:

Näyttäis olevan sama liitin kuin Triumpheissa ja vissiin ducateissa ainakin. Valmistaja on Colder Products Company aka CPC ja suomen myyntiedustus juurikin suomen pikaliittimellä josta lähtisin kyselemään. Jos ei niistä ole tullut uutta evomallia siinä metallisessa kulmamallissa ei sitten ole sulkuventtiiliä. Myös sen naaraspuolen voi vaihtaa metalliseen.

Saako euroopan puolelta mallia metalli?
Tulee k1200rs.
Jos tuohon kuuluu se kulmamallinen joka tulee tankin alle niin ei taida saada. Kaveri haeskeli ja tilasi jenkeistä. Siitä suorasta mallista sitä urospuolta saa metallisena niin kuin joku kirjoittikin.

Bemariltakin saa mallia, jossa se tärkeämpi puoli (uros) on metallia. Eli noi ei enää hajoa. Ite hankin joskus vuosia sitten tuolta: http://www.suomenpikaliitin.fi/pages/yhteystiedot.html

Komppaan...mulla alkoi bensa lentää puntille viime kesänä just pari päivää ennen kesälomareissua, ja kyseisestä putiikista hain uudet metalliset liittimet. Varmaan ihan samaa kamaa kuin k1200rs, koska pyörä oli vanhan mallin K1200GT. Olin kyllä lukenut varoituksia, että eivät alkuperäiset muoviset kestä...no nyt kyllä uskotaan. :grin:

Komppaan...mulla alkoi bensa lentää puntille viime kesänä just pari päivää ennen kesälomareissua, ja kyseisestä putiikista hain uudet metalliset liittimet. Varmaan ihan samaa kamaa kuin k1200rs, koska pyörä oli vanhan mallin K1200GT. Olin kyllä lukenut varoituksia, että eivät alkuperäiset muoviset kestä...no nyt kyllä uskotaan. :grin:

No niistähän pettää tasan se urospuolinen liitin - ei tietenkään se vastakappale.

Mulla paloi hermo noihin liittimiin. Aluksi ajattelin päästä helpolla kun biltemassa oli kopiotuottteet mutta kun heidän bensaletkun pikaliittimet ei kestänyt bensaa niin liittimet vaihtui 8mm päistä tyssättyihin kupariputken pätkiin... Vähän sottasempaa mutta toimii. Sen verran jännitti kotia ajo bensan tippuessa pitkin tietä.

Back