Uusi lukko ja avaimet pyörään. Mitä maksaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anzsi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Anzsi

New member
Uusi lukko ja avaimet pyörään. Mitä maksaa?

Hei!

Nyt kävi näin, että jotenkin onnistuin hukkaamaan mun moottoripyörän käyttöavaimet joten nyt olisi varmaan hyvä tiedustella paljonko maksaa jos vaihdan koko lukon ja otan uudet avaimet?

Mulla on vielä vara-avaimet joten pystyn ajamaan. Mutta en viitsisi odottaa että jokupäivä joku tulee mun avaimella ja ajaa pois =D

Soittoa bikeworldiin niin sillä se selviää...

Mutta ei ole halpaa lystiä, se on varma.

Kysypä huollosta voiko olemassa olevat avaimet koodata uusiksi, jolloin kadonnut avain ei enää toimisi - siis jos kyseessä on ajonestollinen pyörä.

Kysypä huollosta voiko olemassa olevat avaimet koodata uusiksi, jolloin kadonnut avain ei enää toimisi - siis jos kyseessä on ajonestollinen pyörä.

Täytyypä kysäistä tuota. Tosin veikkaan et mul mitään ajonestoo oo....

Autosta aikanaan hukkasin molemmat avaimet. Avainmoduli (älyboksi) olisi uutena ja asennetuna maksanut toista tonnia. Romarilta löysin kuitenkin sopivan ja hintaa tuli asennettuna alle puolet.

Autosta aikanaan hukkasin molemmat avaimet. Avainmoduli (älyboksi) olisi uutena ja asennetuna maksanut toista tonnia. Romarilta löysin kuitenkin sopivan ja hintaa tuli asennettuna alle puolet.

Hehheh, mun saabista se samainen älyboksi sanoi aikanaan että "ei avainta havaittu tjsp" ja avaimia ei toki tarvinnut uusia mutta se boksi ja joku toinen härpäke mitä piti uusia maksoi laskun mukaan yli kolme tonnia mutta luojan kiitos myyjäliike maksoi. Pikaisella googlettelulla olisi saanut englannista osat tuolloin reilun kahteen tonniin....vaihto kait n. tunnin työ

Minulla oli alkukesästä samanlainen tilanne, tosin lisättynä hieman vaikeusastetta. Pyörä oli jo mennyt rekan kyydissä Italiaan kun huomasin, että minulta oli toimiva vara-avain hävinnyt.

Hommasin maahantuojalta "tyhjän" vara-avaimen aihion. Hintaa muistaakseni jotain 45€. Siihen teetätin oikeanlaisen hammastuksen pikasuutarilla. Taisi maksaa jonkun 7€.

Sitten kun pääsin pyörän luo, niin Nizzassa teetin tuon avaimen ohjelmoinnin eli nyt on kaksi toimivaa avainta :) Jos se alkuperäinen vara-avain joskus löytyy, niin se ei enää toimi kun tuo uudelleenohjelmointi on tehty. Ohjelmointi maksoi 63€.

Pikasuutari olisi pystynyt tuon ohjelmoinnin tekemään jos olisi ollut pyörä ja yksi toimiva avain tuon uuden aihion lisäksi käytettävissä.

Jjoo o

Kysyin juuri liikkeestä paljonko maksaa. Uudelleen ohjelmointi ei kuulemma onnistu, joten lukot pitäs sarjottaa uusiks. Hinta +500e ??? huhuh. Muokkaanpa jälleen. Onnistuu tuo uudelleenohjelmointi täältäkin hinta putos 40eskon tienoille :)

whiuu

otan takas. Soitin nyt suutarikeskukseen jumboon vantaalla. Ja siellä sanottiin että onnistuu ja hintahaitari puhelimessa 70-200e jee.

Soitin nyt suutarikeskukseen jumboon vantaalla. Ja siellä sanottiin että onnistuu ja hintahaitari puhelimessa 70-200e jee.

Hyvä, että selvisi ja hintakin tipahti kohtuullisemmalle tasolle. Varsinkin jo osuu tuon pikasuutarin antaman hintahaitarin alapäähän. Itsellä olisi varmaan kustannukset jääneet alle sadan € jos olisin voinut teettää ohjelmoinninkin pikasuutarilla Suomessa.

En edes uskalla arvailla mitä se olisi maksanut jos olisi tuo ainoakin toimiva avain kadonnut. Siinä tapauksessa ilmeisesti menisi jo elektroniikkaa vaihtoon.

Eli ei tuo omalle kohdalle tullut reilun sadan euron kustannus tunnu pahalta :)

Typo korjattu

Viimeksi muokattu:
Lukkosepänliike Autonavain Kallion Karhupuiston kulmalla on koodannut mulle kymmeniä avaimia ja myös tehnyt useisiin avaimettomiin lukkoihin oikeat avaimet edullisesti. Kannattaa ehdottomasti kysyä hinta-arviota

Kukas tekis vastaavaa tampereella ? Pitäs hondaan HISS avain teettää kun ei ole kuin yksi avain ..

Kukas tekis vastaavaa tampereella ? Pitäs hondaan HISS avain teettää kun ei ole kuin yksi avain ..

Ainakin Kouvolassa kävin ihan Prisman yhteydessä olevalla "pikasuutarilla" teettämässä hammastuksen Hondan HISS avaimeen, niin sanoi, että voi tehdä myös ohjelmoinnin. Varmaan Tampereelta löytyy joku vastaava ison marketin yhteydessä oleva pikasuutari

Ainakin Kouvolassa kävin ihan Prisman yhteydessä olevalla "pikasuutarilla" teettämässä hammastuksen Hondan HISS avaimeen, niin sanoi, että voi tehdä myös ohjelmoinnin. Varmaan Tampereelta löytyy joku vastaava ison marketin yhteydessä oleva pikasuutari

Onhan siellä, pitää kysyä :) Kiitos

Back