Yksittäinen ajoreissu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TripleTwin
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä odottaa mutta pitää varmaan maksaa/järjestää vaimolle myös joku A - luokan reissu.:grin: On tämä pyöräily kyllä siitä ihmeellistä että tuskin olisi autolla lähdettyä näin ex - tempore ja näin vailla päämäärää.

Jep, prätkäily on :) mutta naisväki tykkää kun pukkaa ne kanarialle viikoksi talvella ja tarjoaa itsensä mukaan...

Minulla on ollut nyt 600:nen cbf muutaman viikon ja A-kortti pari päivää pidempään. Ensimmäisen viikon suunnittelin reitit ja ajoinkin ne sen mukaan. Nyt tälläkin hetkellä olen reissussa. Reissun piti olla Ylivieskasta pienen mutkan kautta kotiin Kangasalle takaisin vaimon ja lasten luo, no tällä hetkellä olen Rovaniemellä ja tulin tänne Ylivieskan, Ruotsin Lapin ja Norjan kautta - huomenna pitää mennä ostamaan lisää kalsareita ja teepaitoja. :grin:

Alan pikkuhiljaa ymmärtää suunnittelemattomuutta:D

Eivit... :jippikaijee: :grin: when in doubt, ride it out! Kunnon tulikaste ainakin sekä kuskille että kotiväelle. Siitä se ajatus sitten lähti, seuraava postaus jostain gardajärven kupeesta!

Kyllä odottaa mutta pitää varmaan maksaa/järjestää vaimolle myös joku A - luokan reissu.:grin: On tämä pyöräily kyllä siitä ihmeellistä että tuskin olisi autolla lähdettyä näin ex - tempore ja näin vailla päämäärää.

Näin se on toimittava, niin pysyy vaimokin tyytyvisenä :thumbsup: Jep, autolla ei tulis mieleenkään kääntyä tonne.. mutta mopolla: "mihis tästä pääsee" Hienoa hommaa! :D

Nyt tälläkin hetkellä olen reissussa. Reissun piti olla Ylivieskasta pienen mutkan kautta kotiin Kangasalle takaisin vaimon ja lasten luo, no tällä hetkellä olen Rovaniemellä ja tulin tänne Ylivieskan, Ruotsin Lapin ja Norjan kautta - huomenna pitää mennä ostamaan lisää kalsareita ja teepaitoja. :grin:

Alan pikkuhiljaa ymmärtää suunnittelemattomuutta:D

Tää on toiseksi paras juttu mitä tiedän. Paras tapaus on mun mielestä kaveri, joka "eksyi" meidän Atlantinvallin jutauksen päättyessä muista jutaajista Pohjois-Ruotsissa ja löysi itsensä jonkin ajan kuluttua Köpiksestä. Kun mulle tuli vain 5300 kilsaa tuolla reissulla (siirtymät eivät olleet lyhyintä reittiä) niin tällä kaverilla tuli lähes 10000 kilsaa tuolla jutausreissulla, siis noin 5000 kilsan "eksyminen". :jippikaijee:

Mutta itse topiikkiin. Pitäähän sitä ajella ilman suunnitelmia ja mulla monesti iltareisuilla on se tilanne että ajelee ilman päämäärää ja sitten kun pitäis ruveta palailemaan kotiin päin niin tulee monesti käännyttyä risteyksissä väärään suuntaan jotta ei vain joutuis heti kotiin.

Toki suunnittelen reittejä esim. kun lähden motokätköilemään. Katon motokätköilysivuston kartasta jonkin alueen missä on uusia kätköjä, joissa en ole vielä käynyt ja sitten teen naviin reitin. Viimeksi eilen tein noin 500 kilsan lenkin Espoo-Hyvinkää-Sälinkää-Oitti-Tuulos-Hollola-Asikkala-Vuolenkoski-Nastola-Espoo. Oli todella mahtavia paikkoja (kätköjä) ja upeimmat maisemat oli tuolla Pulkkilanharjulla. Paljon oli motoristeja liikenteessä.

Suunniteltu suunnittelemattomuus.... vai miten se meni?
MP:n kun starttaa pihassa niin yleensä joku suunnitelma on olemassa, mutta viimeistään 10km:n ajelun jälkeen mieli on muuttunut!

Ihan fiiliksen mukaan mennään kun huviajelulle lähden. Ylensä tankaan lähtiessä kotona ja tankillisella pääsee hyvin sen 300-400km ja yleensä se riittää hyvin yhden illan lenkkiin. Menee liian hifistelyksi jos etukäteen tarttee suunnitella että tuossa pysähdyn ja tossa tankkaan , ennemmin annan sattuman viedä.

Toki suunnittelen reittejä esim. kun lähden motokätköilemään. Katon motokätköilysivuston kartasta jonkin alueen missä on uusia kätköjä, joissa en ole vielä käynyt ja sitten teen naviin reitin.

Sama, paitsi että en tee naviin reittiä vaan Google Mapsiin ja siitä kirjaan paperille perinteiset nuotit. Sitten saattaa kuitenkin mieli muuttua matkalla ajankulun tai sääolosuhteiden tai tai tai minkä tahansa vuoksi ja suunnitelmat muuttua. Kuten eilen, kun ajatuksena oli ajella Kemiöön muutaman kätkön kautta, mutta niillä kuluikin aikaa sen verran että vaihdoinkin puolivälissä matkaa kohteeksi Hangon (koska halusin kotiin ennen kymppiä, kun olil luvattu sadetta... joka sitten olikin myöhässä, mutta näin käy joskus). Jos ei ole kätköreissua, niin sitten mennään aika randomilla, saattaa tosiaan olla päätepiste tiedossa mutta mitä tietä sinne päätyy on aina arvoitus. Pätee myös kätköreissuilla pidemmälle, ennen ekaa kätköä.

Back