• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kahvanlämmittimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herra XX
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Renthallin tuppiliimaa väliin :thumbup: Ei tainnu maksaa ku 5€ ku tinkas kaupan tekijäisiksi lämppäreitä ostaessa. Hyvin on sillä pysyny kiinni ja saapi tarvittaessa vielä irti. Kestää vaan 1-2 vrk kuivua.

Onko tietoa että joku kahvanlämppärimerkki olis erityisen ohuilla (lue sporttisilla) kahvoilla varustettu? Luisilta hommatut Daytonat muuten hyvät mutta orkkistuppeja paksummat. Itseasiassa ihan OK pystyssä ajettavassa endurossa, mutta semisti kyykyssä nakussa häiritsee. Vastusten virittely orkkistuppien alle ei oikein kiinnostais.

En tiedä Daytonan paksuutta, mutta itse ostaessa nuo Oxfordin premium sportit oli ohkaisimmat mitä löysin. Ainakin verrattuina Kosoihin olivat selvästi ohkaisemmat. Mittasin nuo omat niin näyttää 33,5mm olevan paksuus paikoilleen asennetut.

Vaikka Suzu-Ukon linkkaama Soudalin Fix All kovin kiinnostavalta vaikuttikin :p ostin tuubin tuota Renthallia. Kiitos vaan kaikille vinkeistä :respect: Vielä ennen kuin alan räpeltämään tuppia paikoilleen: onko syytä poistaa vanha kovettunut liimapinta kaasukahvan ympäriltä? Koska tuppi on varsin väljä, ostin myös leveää eristysteippiä, pitää luultavasti tuota hiukan pyöräyttää tupen alle.

Jees. Nyt on liima kuivunut ja koeajoa huutaa. Hiukan pelkään että jäi väljäksi kun niin helposti meni paikoilleen teipistä huolimatta. Toisaalta tuntuu ihan pitävän. Saa nähdä vaikuttaako kun lyö kahvoihin tulet. Sopivan viileä keli ja pahat nikkikset, joten täytynee käydä :orgmp:

Re: Kahvanlämmittimet

Voi rosterilangalla surrata tuppien päistä vielä avuksi ja jos ei riitä niin yksi lanka keskelle. Lämmittimiä jos pitkään pitää päällä tuntuu että lähtee helpommin pyörimään.

Mä laitoin kesällä ex Africa Twiniin tollaset kahvalämppärit: http://www.ebay.com/itm/Universal-F...ike-/171556078377?hash=item27f18a0329&vxp=mtr

Laadukkaan oloiset, helppo asentaa, käyttökytkin helppo käyttää vasemmalla peukalolla, lämpenee nopeasti ja lämpöä riittää. Virtakytimen aukaisin ja se on asiallisesti toteutettu ja ilmeisen pitkäikäinen. Muuten laittaisin nykyiseen mutta offi vehkeessä kaipaan enemmän grippiä tupeilta että voi ajaa rennommin maastossa, ei noi liukkaat ole ja aika saman tuntuiset kuin 10x kalliimmat tupit mutta maastossa kaipaa enemmän pitoa hanskoille.

Vinkkinä, kaasuvaijerin kiinnityspalan saa kammettua irti booreista ja laitettua oikeaan asentoon riippuen siitä lähteekö vaijerit ylä- vai alapuolelta. Palikka paikalleen hetipitiliiman kanssa.

Eikö olisi helpompi hankkia ne lämmitettävät ajohanskat niin ei tarvitisis noita, jotkut epävarmojakin, asennuksia ja laitteita hankkia? Motoristeille parhaiten sopivat 12v hanskat.

Nämä myy motoristeillekin suunniteltuja.

http://www.kevytilmailu.com/index.php?id=5&ala=33

mä kyll varmaan etenen lämmitettävien hanskojen kanssa... huomasin itse että kyllästyin roikkumaan molemmat kädet stongassa kokoajan + sormet pitää tietty kietoo kahvan ympäri kokonan että lämpenee

customilla kun vielä ajaa aikapaljon välillä yhdellä kädellä vaan niin niin..ehkä nuo lämmitettävät alushanskat olis aika hyvät

En tiedä Daytonan paksuutta, mutta itse ostaessa nuo Oxfordin premium sportit oli ohkaisimmat mitä löysin. Ainakin verrattuina Kosoihin olivat selvästi ohkaisemmat. Mittasin nuo omat niin näyttää 33,5mm olevan paksuus paikoilleen asennetut.
'
Tuosta näppärästi laskee ympärysmitaksi n. 105.
Mittasin Daytona-kahvoille 112 ja vakioille 101.

Asia ei ole niin merkittävä että pelkästään tästä syystä rupeisin kahvoja vaihtaa mutta jos muutenkin hankkimassa uusia niin hyvä pitää mielessä. Tänks infosta.

Itselläni oli ensin muutaman vuoden käytössä louisilta tilatut SAITO II -lämppärit.
Saiton johdotus meni kesällä poikki tupen tyvestä, joten tälle syksylle ostin Oxford HotGrips Premium Touring -lämppärit euromotorcenteriltä.
Saiton kahvat oli jonkin verran paksummat ja lämmitysteho oli huomattavasti vaisumpi.
Oxfordin kahvoihin olen ollut todella tyytyväinen. Lämmitystehoa on kyllä vähintääkin riittävästi ja tehotasoja on muutama.

Saiton virtakytkinboksi kannattaa jättää jemmaan jos tupit menevät rikki, siitä saa kätevän kytkimen perus liimattaville vastuselementeillekin, boksista kun tulee ulos start asennossa latausjännite, pwm:llä sitten high asennossa puolet ja low asennossa kolmasosa. Liimattavien elementtien high/low vastukset voi jättää sitten turhina laittamasta.

Mulla Daytona-kahvanlämppäreistä säätöpotikka hajos. Säätöpotikka toimii niin et start on täysteho jolloin kahvat on kytketty rinnan ja normaalitehossa kahvat kytkeytyy sarjaan. Hajonneen potikan tilalle laitoin kiinalaisen LED-himmentimen ja on aika mainio kun voi säätää portaattomasti tehoa. Tein kytkennän sarjaan niin kyllä lämpee kun laittaa täysille. Yli puolen välin alkaa olla liian kuuma jo.

Sen verran tuli opittua toin himmentimen toiminnasta, että kun siihen menee sisään "akulta" plus ja miinus ja tulee ulos (kahvoille) plus ja miinus, niin se säätää sitä miinus puolta, eli kumpikin kahva pitää maadoittaa siihen säätimeen, ei vaan toinen, mikä olis mun tapauksessa ollut helpompi kun ei olis tarvinnu modata lämppäreiden vanhaa johtosarjaa. Aluksi siis kumpikin kahva sai säätimeltä plussaa ja vain toinen miinusta ja tuloksena toinen lämpesi heti täysillä ja vaan toinen totteli jollain tapaa säädintä.

Oxfordin kahvat muuttuivat kokoajan lämpiäviksi virtakytkimen asennosta riippumatta. Onneksi on lämppärit releen kautta, joten ei tullut käynnistysongelmaa. Avasin sekä käyttökytkin mokkulan, joka oli kohtuu kuiva, mutta toinen eli säädin mokkula oli imenyt vedet sisäänsä. Eli kannattaa Tehdä lisävedeneristys ainakin sille säädin mokkulalle..

Mulla Daytona-kahvanlämppäreistä säätöpotikka hajos. Säätöpotikka toimii niin et start on täysteho jolloin kahvat on kytketty rinnan ja normaalitehossa kahvat kytkeytyy sarjaan. Hajonneen potikan tilalle laitoin kiinalaisen LED-himmentimen ja on aika mainio kun voi säätää portaattomasti tehoa. Tein kytkennän sarjaan niin kyllä lämpee kun laittaa täysille. Yli puolen välin alkaa olla liian kuuma jo.

Sen verran tuli opittua toin himmentimen toiminnasta, että kun siihen menee sisään "akulta" plus ja miinus ja tulee ulos (kahvoille) plus ja miinus, niin se säätää sitä miinus puolta, eli kumpikin kahva pitää maadoittaa siihen säätimeen, ei vaan toinen, mikä olis mun tapauksessa ollut helpompi kun ei olis tarvinnu modata lämppäreiden vanhaa johtosarjaa. Aluksi siis kumpikin kahva sai säätimeltä plussaa ja vain toinen miinusta ja tuloksena toinen lämpesi heti täysillä ja vaan toinen totteli jollain tapaa säädintä.

Nyt kyllä kuulostaa että sarjaan ja rinnankytkennät on sekaisin.

Ei minusta, mutta voin olla periaatteessa päärässäkin. :p:paikallatuulee: Rinnankytkyssä noilla kahvoilla kummallakin oma maadoitus, sarjassa toisen kahvan miinus menis toisen plussaan – mikä kytkentä oli alkuperäisessä potikassa se osateho.

Back