• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Jarruletkukyssäri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tannisto
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tannisto

New member
Ei tarvi olla merkkikamaa, tuskin edes saa sellaista. Itse on noita tullut Stormilta ja Dunlop Hiflexiltä noudettua, ja musta tuntuu äkkiseltään, ettei hinta ihan hirveästi poikkea sielläkään.

Probraken letkut ovat hyviä ja helppoja asentaa.
Niissä voi liittimiä kiertää letkun suhteen, joten letkun saa aina reititettyä parhaalla mahdollisella tavalla.
Itse olen noita laittanut muutamaan Bemariin.

Osta samalla koko sarja, siis myös taakse.
Tuolta

Voidaan asentaa letkut sitten siellä BMW huoltokurssilla 3.10.2015 Tattarisuolla.

Noita Probiken letkuja jo katselinkin. Kiitti vinkistä. Tilaus tehty ja hihat kohta kääritty

Probraken letkut ovat hyviä ja helppoja asentaa.
Niissä voi liittimiä kiertää letkun suhteen, joten letkun saa aina reititettyä parhaalla mahdollisella tavalla.
Itse olen noita laittanut muutamaan Bemariin.

Osta samalla koko sarja, siis myös taakse.
Tuolta

Voidaan asentaa letkut sitten siellä BMW huoltokurssilla 3.10.2015 Tattarisuolla.

Teetätin pikkasen pidemmät jarruletkut Hiflexillä ja nyt jälkeenpäin olisin kyllä kaipaillut tuota "liittimiä voi kiertää letkun suhteen"-ominaisuutta, kun liitin oli ehken 45 astetta pielessä eikä teräspunosletku kovin helposti kierry. Tietty jos olisi ollut mahdollisuus, niin olisin pyytänyt liittimet ja letkut irrallaan, laittanut kaikki paikoilleen, merkannut liittimiin ja letkuihin kohdistusviivat ja vienyt sen jälkeen letkut ja liittimet puristettavaksi.

Ite tilasin omaan pyörään custom mittaset Hel teräspunos etuletkut (tankomuutoksen takia) wemotolta.
http://www.wemoto.com/bikes/bmw/

Tossa jonku k1200rs:än etuletkusarja:
http://www.wemoto.com/bikes/bmw/k_1200_rs_non_abs_5.5_inch_rear_rim___marzocchi_forks/96-98/picture/hel_front_hydraulic_hose_-_standard_set-up/

Omaan tilasin suorat letkut pääsylinteriltä satuloille, helpompi ilmata kun että jos ois ollu pääsylinteriltä satulalle ja siitä t-haaralla toiselle niinku vakio on suzukissa. En tiiä miten tossa bemussa menee. Pointti on että tuolta voi tilata mieleisensä, ilmottaa vaan letkujen mitat ja että tuleeko suorat vai 45 tai 90 asteen banjot. Banjoja voi letkuissa kääntää, letkuissa on pien nuoli joka kertoo kumpaan suuntaan (ite huomasin jälkikäteen, noh ei ne rikki menny..).
Hel letkut tosiaan ainaki laadukkaan oloset, väritki saa valkata:)

Minulla on hiukan ristiriitaisia kokemuksia tuosta Melvinistä, eli bokseribemarin etujarruissa on kaksi lyhyttä letkua joiden pituuden pitää olla just eikä melkein tai ne eivät sovi paikalleen. Tietenkään tilaamani letkut eivät sitten olleet oikean pituiset. He kyllä vastasivat hyvin yhteydenottoon ja lähettivät uudet letkut ilman ylimääräisiä kustannuksia mutta kun nekään eivät olleet aivan 100% sopivat. Ja lisäksi huomasin että olivat käyttäneet alumiinisia banjoja vaikka olin tilannut kromatut messinkibanjot. Käytin siis heidän sarjastaan vain ne pitkät letkut, jotka sopivat paikalleen, ja tilasin etujarruihin ihan erilaisen kustom-ratkaisun Venhilliltä.

Sinänsä nuo Melvinin letkut on ihan ok tavaraa ja edulliset, tosin se muovinen "mutteri" mistä banjoa voi käännellä antaa mielestäni jotenkin halvan ulkonäön verrattuna muiden valmistajien tuotteisiin. Itse tykkään Venhillin Powerhose Plus-letkuista jotka saa tilattua "rakennussarjana".

Ei tarvi olla merkkikamaa, tuskin edes saa sellaista. Itse on noita tullut Stormilta ja Dunlop Hiflexiltä noudettua, ja musta tuntuu äkkiseltään, ettei hinta ihan hirveästi poikkea sielläkään.

http://www.mamasan.fi/ Tuolta saa letkut omilla mitoilla ja just semmosilla banjoilla kun tarttee. Onnistuu myös haaroittuvien letkujen teko ja oli Dunlopia parempi valikoima kierteellisissä liittimissä. Lisäksi n. puolet halvempi kuin Dunlop. Suosittelen.

Ite otin tuolta kilpurin letkut keväällä ja keulaan piti laittaa yks T-haara ja kierreliitin jarrupaineanturia varten. Hintaa kolmelle letkulle jäi reilusti alle satku.

Sanotaan, että jarruletkut pitäis vaihtaa x-vuoden välein (olisko ollut jotain neljä vuotta?). Mites punosletkut jotka valmistettu 2008, mutta maanneet varastossa pussissa tuon ajan. Hapertaako aika, happi, uv-valo, jarruneste, käyttö eli letkussa syntyvä paine ja lämpö vai tietenkin kaikki nämä yhdessä.

Eli uskaltaako 9v varastossa maanneet punosletkut asentaa?

Back