Mistä hyvä hinta / laasuhde maalaukselle?

Bandit 1340

New member
Mistä hyvä hinta / laasuhde maalaukselle?

Eli pitäis prätkästä maalata pulverilla swingi, etuhaarukka + jotain pikku osaa ja vanteet pitäisi saada maalattua upean väriseksi, mutta en tiedä onnistuuko kiilto pulverilla? Eli olisko sittenkin märkämaali vanteisiin parempi, että sais kiiltävämään efektin?

Voisitteko kertoa mistä voisi maalauksia kysellä Helsingistä ja lähialueilta? Missä olisi hyvä hinta/laatusuhde ja saisi sitä mitä tilaa?

Paltamossa KH- Coatings. Vetää pulverilla 3500 eri sävyä mukaan lukien pulvericandyt ja jopa cromi! Ei ole tullut huonoa jälkeä ulos ja posti kuskaa osia ympäri Suomea eli suosittelen..
Mun MT-01 on siellä maalautettu sinisellä candylla ja on mielestäni fiksu väri ja on kestävä pinta..

Taximo, myös tattiksella. Erittäin edullinen, onnistuu myös puhallukset jne.

Eikö noihin alumiini osille kannattaisi laittaa se eloksointi...

Pakko kysyä tässä samalla, kun tuo muisti pätkii, eli kun maalataan pulverilla, niin eikö siinä lämmitetä tuota ja sellaisella pulverilla/jauholla "sulatetaan" pintaa, eli voisi sanoa että pintaa tulee sellainen "kumimainen" pinta??

Kun näin yhden vanteen joka oli killoitettu ja maalattu pulverilla, niin pinta oli sama kuin tuolla eloksoinnilla vai onko ne nyt samat jutut??

Pulveri muistuttaa enemmän kovaa muovia, kuin kumia. Pulveri vedetään hyvin karhennettuun pohjaan eli hiekkapuhallettuun yms. pintaan, jolloin maali ei irtoa helposti. Nykyään pulveria saa kameleonttina ja flakena yms..

Joo, itse asiassa muistin, että enemmän muovia kuin kumia....Eli muisti meni about oikein.

Tosissaan ihmettelin, että alumiini vanteesta kuva, joka oli pulverimaalattu, mutta pinta näytti ihan samanlaiselta kuin alumiinin pinta kun se on eloksisoitu. Niin siinä kohtaa alkoi muistia vaivata, että mites se menikään.
Mutta nyt se selvisi

Tattarisuolla semmoinen kuin Eleko oy. Kytkintie 3

Siellä tulikin eilen käytyä ja hinta oli kyllä ihan hyvin kohdillaan, mutta värivaihtoehtoja oli niukan puoleisesti. Yksi vaihtoehto olisi tietty hommata itse pulveri ja viedä sinne muiden osien kera, mutta tsekataanpa nyt ensin kaikki muutkin hyvät vaihtoehdot :)

Paltamossa KH- Coatings. Vetää pulverilla 3500 eri sävyä mukaan lukien pulvericandyt ja jopa cromi! Ei ole tullut huonoa jälkeä ulos ja posti kuskaa osia ympäri Suomea eli suosittelen..
Mun MT-01 on siellä maalautettu sinisellä candylla ja on mielestäni fiksu väri ja on kestävä pinta..

Oli sen verran näyttävät heidän työnäytteensä, että sinne pitikin samantien laittaa tiedustelua :) Katotaanpa mitä he ottavat hintaa?

Täållä Kainuussa on työn hinta niin sopiva pääkaupunkiseutuuun verrattuna, että luulen sun kannattavan tuoda osat omalla autolla ja voit vielä yöpyä pari yötå hotellissa! Tämä ei ole vitsi, kun myös siellä etelässä tulee pyörittyä.. :;):

Siis kromaako ne vai pulverikromimaali? :blink:

Täållä Kainuussa on työn hinta niin sopiva pääkaupunkiseutuuun verrattuna, että luulen sun kannattavan tuoda osat omalla autolla ja voit vielä yöpyä pari yötå hotellissa! Tämä ei ole vitsi, kun myös siellä etelässä tulee pyörittyä.. :;):

Joo täällä on kyllä pyörän laittaminen + korjaaminen + huoltaminen aivan sikatörkeen hintaista hommaa! Eikä voi kyllä sanoa, että olisi läheskään aina edes mitään kovin laadukasta jälkeä :( Olisi aivan mahtava homma, jos olisi niin (ja niin se pitäisi olla), että kun vie pyörän liikkeeseen niin sanoo, että nämä pitäisi tehdä ja sitten laittaa ammattilaiselle sovitun verran seteliä kouraan ja kun hakee pyörän, niin se on tehty Just niin ja ei tartte ku startti-nappia painaa ja lähteä ajamaan, mutta homma ei todellakaan ole niin. Pienemmissä paikoissa on se hyvä puoli, että asiakkaita on rajallisesti ja huonon työn maine kiirii nopeasti. Täällä tuntuu olevan monessa mestassa se meininki, että rahat vaan pois, niin hyvä on... Mitään väliä miten tekee, kun asiakkaita riittää riippumatta siitä miten tekee tai millä hinnalla.

Pulverikromi. Ei ihan niin kirkas, kuin tämä uudehko ruiskukromi, mutta silti siistiä!
Kyllå täälläkin huomasi rakennusalalla, että pitää tuntea oikeat tyypit, jos halusi saada sitä mistä on maksanut. Aivan uskomatonta miten rakentamisessa voit saada uskomatonta p*skaa, vaikka maksaisit täyden hinnan.. Pahimmillaan aliurakoijan tullessa taloon, niin sen perässä oli itse käveltävä ja merkittävä virheet.. Huh! No pitääpä palata takaisin ja keskittyä taas moottoripyöriin..

Tuolla näkyy tämå oma pyörä maalattuna candy sinisellä pulverilla

http://forum.bomber.fi/viewtopic.php?f=24&t=67518&start=480

Kannattaa käydä kh coatingsin facebook sivuilla, jos haluaa nähdä pulverikromia..

Pulverikromi. Ei ihan niin kirkas, kuin tämä uudehko ruiskukromi, mutta silti siistiä!
Kyllå täälläkin huomasi rakennusalalla, että pitää tuntea oikeat tyypit, jos halusi saada sitä mistä on maksanut. Aivan uskomatonta miten rakentamisessa voit saada uskomatonta p*skaa, vaikka maksaisit täyden hinnan.. Pahimmillaan aliurakoijan tullessa taloon, niin sen perässä oli itse käveltävä ja merkittävä virheet.. Huh! No pitääpä palata takaisin ja keskittyä taas moottoripyöriin..

Tuolla näkyy tämå oma pyörä maalattuna candy sinisellä pulverilla

http://forum.bomber.fi/viewtopic.php?f=24&t=67518&start=480

Kannattaa käydä kh coatingsin facebook sivuilla, jos haluaa nähdä pulverikromia..

Onko toi sun MT-01:n vedetty kauttaaltaan pulverilla? On hianot värit!!!

Tuo KH on varmasti hinta-laatusuhteeltaan Suomen parhaita. Ei varmasti päästä kuraa käsistään. Nykyään myös valmiudet tehdä hydrodipillä printti jauheen päälle. Referenssikuvia ei taida vaan tarvita jatkuvasti päivittää, kun töitä tuntuu riittävän ihan mukavasti.

Tuo KH on varmasti hinta-laatusuhteeltaan Suomen parhaita. Ei varmasti päästä kuraa käsistään. Nykyään myös valmiudet tehdä hydrodipillä printti jauheen päälle. Referenssikuvia ei taida vaan tarvita jatkuvasti päivittää, kun töitä tuntuu riittävän ihan mukavasti.

Se on hyvä, että töitä riittää, mutta olisi silti kivaa saada myös vastauksia maileihin :) Melko hitaanpuoleista tuntuu olevan asiakaspalvelu...

Onko toi sun MT-01:n vedetty kauttaaltaan pulverilla? On hianot värit!!!

Joo tuo sininen candy pulveri on osittain läpinäkyvää, kuten candyn kuuluukin. Eli pohjalle vedetty hopeanharmaa pulveri ja sitten sininen candypulveri. On pomminkestävä pinta ja sävykäs.. En tiedä onnistuuko pulverikromin päälle tuo candyväri, mutta siitä tulisi varmaan vielä hienompi?!? :D

Mitä nyt olen näitä maalaamoja käynyt läpi ja kysellyt tarjouksia, niin kyllä toi KH Coating tuntuu tarjoavan parasta hinta- laatusuhdetta ja sen verran hyvää näyttää olevan työn jälkikin, että kyllä taidan siellä maalauttaa :) Jotenkin vähän vaikea uskoa tätä hommaa, kun katselee niiden maalaamia osia ja sitten kun saa hintatietoa, niin ne eivät oikein sovi yhteen, koska maalaukset näyttävät erittäin hyviltä, mutta hinta ei ole kuitenkaan aivan holtiton :D Ei ole oikein tottunut siihen, että hyvää voisi saada hyvään hintaan :D

Back