Mitä tästä kaikesta nyt sit jää käteen. Rossi kasvatti markkina-arvoaan fanituotteiden myynnissä, Lorenzo on sama persoona kuin ennenkin ja Marq menetti markkina-arvoaan. Pedrosa poimi respektit ajamalla omaa kisaansa ja olemalla kauden lopussa taas voittaja vauhdissa. Sarja sai hetkeksi kiinnostusta, mutta toi perseily kyl syö lajin uskottavuutta huolella oli syypää kuka tahansa.
Saas nähdä mitä tuo tuo jatkossa. Lorenzon ja Yamahan välit ei ole Malesian jälkeen samassa kunnossa kuin ennen ja Honda sekä Repsol tuskin on tähän tyytyväisiä. Huutelu tuskin tulee loppumaan koska Rossi varmasti haluaa pitää selvästi suurimman markkina-arvonsa ja näyttää tuolla pääsevän myös ainakin Marqin pään sisään, kerran tämä ei enää aja täysiä voitoista vaan tyytyy taistelemaan Rossia vastaan. Vaikka tuo tietyssä määrin kolahtikin Malesiassa Rossin omaan nilkkaan.
Vika kisa oli kiinnostava kunnes Rossi pääsi neljänneksi sekä viimeisen kierroksen, mutta aikas joutavaa jonossa ajelua tämä on.
Aikalailla olen itse samaa mieltä. Hieman ehkä Rossifani olen ja uskoisin että aika moni muu lajia seuraava on tätä mieltä että:
Lorenzo: Uskomaton gp-viikonloppu kotikisassa paalulle, voittoon ja mestaruus, ei huonommin 28vuotiaalta vielä espanjalaisyleisön edessä. Ei selittelyjä vaan loistava suoritus.
Rossi: Kuten yllämainittu fanikama myy kuten ennenkin tai jopa paremmin ja ajoi hienon kisan. Toisten silmissä valittaja toiset nostavat marttyyriksi.
Pedrosa: Hieno comeback, mielenkiinnolla odotan jos sais mahtavan kauden alun ja pääsis markin ihon alle, mitä tapahtuis hondalla.
Márquez: Loistava ja nopea kuljettaja, jonka "pisteet" ja arvostus koki kolauksen viimeistä edeltävän ja viimeisen kisa tapahtumista johtuen. Mielestäni paras kommentti kyseiseen tapahtumaketjuun on tullut "yllätys yllätys" 14 vuotta areenoita kiertäneeltä Mika Kalliolta (suosittelen katsomaan MotorSport jakson 38, löytyy Yle Areenasta) eikä keneltäkään kotona polvipaloja viilaavalta huippukuskilta
Jokaisessa lajissa on omat "kirjoittamattomat säännöt" joita tulee noudattaa. Rivienvälistä on helposti pääteltävissä mitä mieltä muut motogp-kuskit on markin tempusta.
-Jään odottelemaan Suomalaisjohtoista motogp-tallia, Suomi kuljettajalla, Suomen gp:ssä

"Haaveet elättää, Klamydia"