• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

"treeni" Slicksit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HPi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Avainsanat: tonniseen ja uusia :grin:

pikaisesti katellen 200 leveitä sc2 sai reippaasti ylivuotisina 150-160e, jos kelpuuttaa supercorsat myös. 2015 paistoisia vähän alle 200e jotain. Noh, sama se nyt muutamasta kympistä.
mgrin:

200-levee Supercorsa oli saman hintanen kuin 180-leveä ja 200-leveä sliksi oli halvempi. 2012 paistoa kaikki. Tällä hetkellä ei taida olla missään noin hyvää tarjousta kylläkään.

Mitenkähän paljon tuollainen 200/60 superbike slicks tarvitsee lebensraumia sivusuunnassa? Eli miten monta milliä voisi kuvitella tilaa renkaan ja ketjun tai haarukan väliin?

Mitenkähän paljon tuollainen 200/60 superbike slicks tarvitsee lebensraumia sivusuunnassa? Eli miten monta milliä voisi kuvitella tilaa renkaan ja ketjun tai haarukan väliin?

Tuohon on nyt vaikea sanoa mitään, muuta kuin että jos vanne on 6-tuumanen, niin sopii.. älä laita pienemmälle. Takahaarukkaan pitkittäissuunnassa on vauhdista riippuen hyvä olla vähintään 10-15mm.

Omassa menee sivuttain aika läheltä haarukkaa.. ja vanteella tuo kumi ei muistaakseni ole 200 leveä.

Mun vanhassa rykkösessä, vaikka oli 6 tuuman vanne, mahtui juuri ja juuri 195/65 dunloppi pyörimään. Tietyillä välityksillä otti rengas keskeltä swingiin kiinni vaikka lämppäri mahtui päälle. Eli renkaan halkaisija kasvaa merkittävästi kovissa nopeuksissa. Sivusuunnassa ei montaa milliä ollut tilaa, mutta kiinniottoa sillä suunnalla ei koskaan tapahtunut. Kyl sen sit huomaa renkaasta jos ottaa kiinni :)

Swingin hitsaussaumat kun hioi sileäksi niin ei enää näkynyt kiinniottojälkiä renkaan keskellä. Tarkalla oli siis sekin sovitus!

- T -

Mun vanhassa rykkösessä, vaikka oli 6 tuuman vanne, mahtui juuri ja juuri 195/65 dunloppi pyörimään. Tietyillä välityksillä otti rengas keskeltä swingiin kiinni vaikka lämppäri mahtui päälle. Eli renkaan halkaisija kasvaa merkittävästi kovissa nopeuksissa. Sivusuunnassa ei montaa milliä ollut tilaa, mutta kiinniottoa sillä suunnalla ei koskaan tapahtunut. Kyl sen sit huomaa renkaasta jos ottaa kiinni :)

Ok! :thumbup:

Näyttäisi olevan ihan reilusti keskellä tilaa, kun tossa MT-01:ssä vissiin on käytännössä vähän venytetty R1:n swingi. Sivusuunnassa ei kyllä näyttäisi olevan kuin ehkä 3 mm tilaa. Raaserilta noudettu roskisrengas nyt alla. Eihän tossa mitään järkeä ole, mutta ei tähän nyt sellaista tarvitakaan...

edit: niin, ja on tossakin 6 tuuman vanne.

Ok! :thumbup:

Näyttäisi olevan ihan reilusti keskellä tilaa, kun tossa MT-01:ssä vissiin on käytännössä vähän venytetty R1:n swingi. Sivusuunnassa ei kyllä näyttäisi olevan kuin ehkä 3 mm tilaa. Raaserilta noudettu roskisrengas nyt alla. Eihän tossa mitään järkeä ole, mutta ei tähän nyt sellaista tarvitakaan...

edit: niin, ja on tossakin 6 tuuman vanne.

Jos siinä on jo lähtiessä 6 tuumanen, niin nou hätä. Voin huomenna tallilta nappasta r1 etäisyyden sivuttain swingiin

No sehän passaa, kiitos! Jos ei muuta, niin saa sitten jotain mielenrauhaa/jännitystä ensi kautta odotellessa. Eteen vielä kyttään jonkun sopivan sliksin, niin avot.

Pirelli Sbk 200/60 sc1 paisto 2015 203mm leveä, ketjuun 5mm ja swingiin 4mm. Vaihtelee vähän, kun näytti vanne olevan myös iloisesti mutkalla reilun millin :D

Onko kukaan kokeillut Metzelerin uutta Racetec RR Compk sliksiä? Eli mallia joka tuotiin tänä vuonna markkinoille......

Lainataas vanhaa ketjua vähän, joko jollain on kokemuksia Metzeler Racetec RR Compk slicksistä? Erityisesti toimivuus Alastarolla kiinnostaisi. Itsellä just menossa alle softia eteen ja taakse. Ensimmäiset slicksit ikinä itselle. Ennen ollut Metzeler Racetec RR K3 jotka toimineet loistavasti, ei minkäänlaisia lipsumisen merkkejä.

Mä veikkaisin vahvalla mutulla että CompK:n ja K3:n seokset on aika lailla samat, eli ei suurta eroa toiminnassa. Ite ajelin viime kesän kymppiärrällä CompK:lla, pitäisi tämäkin kesä niillä aloittaa kunhan radalle asti pääsee. Eturengas mulla toimi samoilla 2.5 bar kuumapaineilla niin Alastarolla, Kemoralla kuin Ahvenistollakin ilman mitään ihmeellisyyksiä. Olisiko sitä etusella tullut ajettua joku nelisensataa kierrosta, pintaa on vielä puolet jäljellä. Vauhti Alastarossa ja Ahvenistolla keskinopean nopeampaa päätä, Kemoralla nopean hitaampaa puolikasta.

Takarengas mulla toimi kaikkialla muualla moitteetta, paitsi Alastarolla, missä repesi aina milloin mitenkin. Seoksena oli Medium, mutta sanoisin että repeilyn syy oli alustassa, ei renkaassa itsessään. Repeilyn seurauksena takarenkaita sitten kuluikin melko lailla enemmän. Mulla oli lämppärit käytössä, mutta vissiin nuo toimisivat ilmankin, mikäli tosiaan ovat K3 kanssa samanlaisia. Mutta noin niin kuin yhden kesän kokemuksella sanoisin, että erittäin hyvät renkaat omaan käyttötarkoitukseensa.

Contin soft + medium kokoonpanolla ajettu seuraavasti keskinopean nopeamman pään vauhteja:

171 kierrosta Alastaroa + käännön jälkeen 70 Kemoraa. Sitten annoin takasen pois, ja uusi omistaja tuuttaa päivän/ puol Alastarolla.

Etunen vielä hyvä. Ajelen varmaan pari päivää ja vaihdan vaihtamisen ilosta uuden orgin skabaan.

Oli lämpötila mikä tahansa, niin oon tähdännyt, että lämppäripaine ennen settiä on 2,25/1,60

Alusta huollettu viime talvena.

Back