• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vanhempi V-Max vs. MT-01

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mussette
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Noista jauliksen jutuista ei hirveesti kannata välittää. Kirjottelee lähinnä huonoja trolleja.

Myönnetään, huono trollihan tuo vaan oli. Täytyy sen maxin oikeasti olla tosi hyvä ajaa kun kahdeksan kerholaistakin on kiertänyt oikein rataakin ympäri eikä woblannut kertaakaan.

Yhden maxin aikoinaan olen omistanut itsekin ja se paska wobelsi niin vitusti, aivan kuten muutkin gen1:set joilla olen ajanut. Tosin mulla taisi olla silloin rinnalla myös nippusiteillä kasattu kusiaisenpaska kyykky (niistä tunnistaa kovimmat kuskit you know) joten kaarrenopeudet olivat sitä myöten varmasti liian maximaaliset.

Myönnetään, huono trollihan tuo vaan oli. Täytyy sen maxin oikeasti olla tosi hyvä ajaa kun kahdeksan kerholaistakin on kiertänyt oikein rataakin ympäri eikä woblannut kertaakaan.

Yhden maxin aikoinaan olen omistanut itsekin ja se paska wobelsi niin vitusti, aivan kuten muutkin gen1:set joilla olen ajanut. Tosin mulla taisi olla silloin rinnalla myös nippusiteillä kasattu kusiaisenpaska kyykky (niistä tunnistaa kovimmat kuskit you know) joten kaarrenopeudet olivat sitä myöten varmasti liian maximaaliset.

Mä en ole itse ajanut, mutta yksi suht korkealle arvostamani frendi kävi koittamassa V-Maxia ja selitti siitä suu vaahdossa, viesti oli about "Tulee mieleen muskeliautot. Siinä on ihan hitosti voimaa, ei minkäänlaisia jarruja ja aivan paskat ajo-ominaisuudet. Mahtava pyörä!!"

Yhtä yksilöä olen itsekin katsastellut aikanaan ostohousut jalassa ja olihan se akran hiilarikannuilla ylen hauskan kuuloinen uuden polven jytäjammu. Mutta kun siihen se sitten hiukan niinkuin jäikin niin liekki hiipui aika nopeasti.

Vähän samaa pöxykuosia oli aikanaan sitten enemmänkin liikkeellä.... kun hoohoilin 1400:n rinnalle
toista peliä :D.

Sanotaan nyt näin, että "visio" MT:n pimppaamisesta kaikin puolin oli jo vinttikamarissa varsin valmiina,
mutta se tosiasia, että laite on kaikesta huolimatta enemmän komeaääninen rumpu kuin mopo:D.
Mitenhän tuon sanoisi.... turhan kapea-alainen.... ja järjettömän naurettavan surkealla toimintasäteellä.

On siinä toki puolensa, mutta ne herkkupalat on parilla koeajokerralla mutusteltu loppuun.
Puolet lisää löylyä ja saman verran tankkiin lisää tilavuutta alunperin tarjolla, niin sellaisesta voisi
jotain "kestävämpää" kehittyäkin monelle.

Helvetin hienon siitä tosiaan kyllä saa... ja makealla soundilla :thumbup:.

Mä en ole itse ajanut, mutta yksi suht korkealle arvostamani frendi kävi koittamassa V-Maxia ja selitti siitä suu vaahdossa, viesti oli about "Tulee mieleen muskeliautot. Siinä on ihan hitosti voimaa, ei minkäänlaisia jarruja ja aivan paskat ajo-ominaisuudet. Mahtava pyörä!!"

Jep. Hieman vastaava kuin laittaisi johonki Dodge Aspenin pikkulohkoon remmin ja lähtisi baanalle... Eli voi olla paljonkin hauskaa, mutta toisaalta menee välittömästi farssiksi kun Dodge-setä luulee nakkikioskin jonossa pesevänsä sen naapurin pikkupojan Evon 10-0. :D

Kävi kans mieles, et aika hyvin ottaa nopeutta jos on gps:llä mitattu :WAZAAP: (ja on myös käännytty ykkösmutkaan)

Ihan hyvä kyyti kieltämättä. Kusiaisella saan tohon jotain 205km/h huitteille.

Edellyttäen mm että ulostulo kahvilasta osuu just kohdalleen, kuski osaa avata ja vaihdot ei takertele. Pikkusen jopa epäilen että shifterittömällä v-maxilla toi lukema on saatu ajamalla varikkosuoraa vielä palan matkaa torvi pohjassa, ennen radalta poistumista... perimmäisestä liittymästä.
:smoking:

Mitäs tuohon Alastaron suoralle nyt jää "strippiä" ihan rehellisen kohtuullisesti laskien?

Jos sinne ykköseen nyt ihan tarjoo kunnon jarrua ennen kääntämistä, löytyykö varttimaili?

Täysiä kun pääsee avaamaan, ei siinä liioin olla "seisomassa"?

Olisko nyt niin, että tuossa ollaan muulla kuin ratapelillä jo välläreiden ja koneen
tontilla olemisen kanssa avauksessa ihan eri tilanteessa ????

Muualla punnertaminen on sitten taas tyysti toinen juttu.

Mitäs tuohon Alastaron suoralle nyt jää "strippiä" ihan rehellisen kohtuullisesti laskien?

Jos sinne ykköseen nyt ihan tarjoo kunnon jarrua ennen kääntämistä, löytyykö varttimaili?

Täysiä kun pääsee avaamaan, ei siinä liioin olla "seisomassa"?

Olisko nyt niin, että tuossa ollaan muulla kuin ratapelillä jo välläreiden ja koneen
tontilla olemisen kanssa avauksessa ihan eri tilanteessa ????

Muualla punnertaminen on sitten taas tyysti toinen juttu.

Äkkiseltään datasta kattoan kahvilanmutkan apeksista ykkösen jarruun olis n. 340m matkaa. Huippuja n. 205km/h ja tommosella 1,1g jarrulla on vielä taittunu ekaan mutkaankin (apeksissa n. 95km/h).

Tonnarilla suora näyttäs olevan n. 30 metriä lyhyempi ennen kuin tarttee jarruttaa. Huiput n. 227km/h ja ykkösessä n. 95km/h. Max. jarru n. 1,2g.

Lähtönopeus kahvilanmutkasta n. 40km/h molemmissa tapauksissa. Kaikki nopeudet gps nopeuksia.

Pikkasen jää siis varttimailia vaille.

Edit. Kusiaisen takasella n. 105hp ja tonnarin n. 180hp.

Edit. 2 Tonnarilla max. kiihtyvyys n. 1,0g kahvilanmutkasta lähtiessä ja kusiaisella n. 0,95g. Toki tonnarin tehoero alkaa aika nopeesti näkymään kun kusiainen alkaa puutumaan siinä 100km/h korvilla.

Viimeksi muokattu:
Onko tästä keskustelusta tulkittavissa, että 1700 VMAX on korvaamassa Hayabusan nopean ryhmän kovimpana pyssynä?

Onhan toi vmax hieno peli mutta jos mutkapätkälle pitöisi lähteä niin mt-01 olisi valinta. En usko, että ajettavuus vmaxilla on niin mukavaa kun lähdetään ajamaan ns. isoa kovaa.

Nää keskustelut alkaa muistuttamaan ktm vs. bmw keskustelua viimevuonna. Kaikki (vmax-omistajat) ei hyväksy muuta "totuutta" kuin omansa joka on...(paskaa)

Äkkiseltään datasta kattoan kahvilanmutkan apeksista ykkösen jarruun olis n. 340m matkaa. Huippuja n. 205km/h ja tommosella 1,1g jarrulla on vielä taittunu ekaan mutkaankin (apeksissa n. 95km/h).

Tonnarilla suora näyttäs olevan n. 30 metriä lyhyempi ennen kuin tarttee jarruttaa. Huiput n. 227km/h ja ykkösessä n. 95km/h. Max. jarru n. 1,2g.

Lähtönopeus kahvilanmutkasta n. 40km/h molemmissa tapauksissa. Kaikki nopeudet gps nopeuksia.

Pikkasen jää siis varttimailia vaille.

Edit. Kusiaisen takasella n. 105hp ja tonnarin n. 180hp.

Edit. 2 Tonnarilla max. kiihtyvyys n. 1,0g kahvilanmutkasta lähtiessä ja kusiaisella n. 0,95g. Toki tonnarin tehoero alkaa aika nopeesti näkymään kun kusiainen alkaa puutumaan siinä 100km/h korvilla.

Noistahan se asia avautuu "riittävällä tarkkuudella".

Kovemmasta loppunopeudesta joutuu ankkuria heittää hieman aiemmin....
Mutta taitaa tonnari antaa kohtalaisesti "eteen" sen suhteen, miten se "stripille" tärähtää siitä
neljästäkympistä pitkällä ykkösellä ???

Eli ei se karvan yli 200 vauhtia tehokkaalla rannikkoristeijällä ja "viimeinen oljenkorsi- jarrutuksella" mikään
utopistinen juttu ole ollenkaan....
Muutoin ne vetohommat on tosiaan ihan eri tarina :D.

Noistahan se asia avautuu "riittävällä tarkkuudella".

Kovemmasta loppunopeudesta joutuu ankkuria heittää hieman aiemmin....
Mutta taitaa tonnari antaa kohtalaisesti "eteen" sen suhteen, miten se "stripille" tärähtää siitä
neljästäkympistä pitkällä ykkösellä ???

Eli ei se karvan yli 200 vauhtia tehokkaalla rannikkoristeijällä ja "viimeinen oljenkorsi- jarrutuksella" mikään
utopistinen juttu ole ollenkaan....
Muutoin ne vetohommat on tosiaan ihan eri tarina :D.

Tonnari alkaa ottaa kaulaa heti kun kaasu avataan. Apeksissa molemmilla 43km/h. 30m jälkeen kusiaisella 76km/h ja tonnarilla 82km/h, 50m jälkeen 102 vs. 108, 100m jälkeen 137 vs. 153. 200km/h menee tonnarilla rikki aika tarkkaan 200m kiihdytyksen jälkeen, silloin kusiaisella on vauhtia 175km/h.

Molemmilla mopoilla lähtö kahvilanmutkasta kakkosella ja tonnarilla eka vaihto n. 150km/h kohdalla (keulimisen takia short shift) ja toinen 195km/h paikkeilla. Kusiaisella sitten jalka vipottaakin huomattavasti tiheempään kun vaihteet kelataan väleistä riippuen vitoselle tai kutoselle asti. Vaihtojen nopeudet:112,135,151 ja 183 (nää saattaa heittää, kun on karvan häröö datassa). 100km/h nopeudessa kiihtyvyys kusiaisella n. 0,75g ja tonnarilla karvan vaille 1g.

Kusiaisen välit tod. näk. -2/+3, tonnarissa -1/+2. Kierrokset kusiaisella kahvilanmutkasta lähdössä n.6200rpm ja tonnarilla alle 4000rpm.

Edit. Hommahan muuttuu ihan toiseksi sitten kun lähdetään paikaltaan. 0-100 pääsen tod. näk. nopeemmin jollain V-Max tyyppisellä laitteella kuin kyykkymopolla.

Back