Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä kävin katsastamassa Mesen 3 kk ennen deadlineä ja meni läpi. Otteeseen kirjattiin pari korjauskehoitusta kaneetilla korjattava 1 kk:n kuluessa.Viat siis piti korjata, ennen kuin katsastusaika päättyi.
Siis joo, kyllä joo, tätä mä oon tässä ihmetellyt, että kuka oikeasti tietää miten se menee, kun oma kohtainen kokemus, sitten on laki kirja, sitten tietysti on muiden kokemukset+vielä netin ihmeellinen maailma, ota nyt näistä selvää.Ei vaan jos katsastaa auton heti kun mahdollista ja tulee hylky niin siitä huolimatta siinä on ajoaikaa katsastusajan loppuun asti.Ei se mihinkään käyttökieltoon mene sen 2 kuukauden jälkeen niin kauan kun vain on varsinaista katsastusaikaa jäljellä. Katsastus kyllä menee sitten kokonaan uusiksi jos menee vikalapun korjausaika yli.
En tiedä onko niistä vioista kirjoitettu rek.otteeseen, mulla kirjoitti, niin toisessa oli 2vko aikaa, toisessa 1kk, eli jos poliisit pysäyttää ja tarkistaa, jos ei ole korjattu, sakkoa, sakkoa, sakkoa.Mä kävin katsastamassa Mesen 3 kk ennen deadlineä ja meni läpi. Otteeseen kirjattiin pari korjauskehoitusta kaneetilla korjattava 1 kk:n kuluessa.Viat siis piti korjata, ennen kuin katsastusaika päättyi.
...Nykyään pitää olla konttorin mukaan ajossa mukana se katsastuksesta saatava lappu, jossa on iskarit, jarrut yms. arvot sekä korjauskehotukset. Näin minulle ainakin kerrottiin.
Tuolla rekisteriotteella voi pyyhkiä vaikka perseen. Sitä ei tarvitse enää mukana pitää.
Konttorilta saatava KATSASTUSTODISTUS on ainoa mikä täytyy olla mukana.
Mitenkähän se mahtaa toimia ulkomailla?Tuolla rekisteriotteella voi pyyhkiä vaikka perseen. Sitä ei tarvitse enää mukana pitää.
Konttorilta saatava KATSASTUSTODISTUS on ainoa mikä täytyy olla mukana.
Mitenkähän se mahtaa toimia ulkomailla?
Ei e toimikkaan, sen takia silloin pitää hanskalokerossa olla rekisteröintitodistuksen tekninen osa.
Ennen riitti yksi paperi, nyt tarvitaan siis kaksi. En oikein ymmärrä miten tuo yksinkertaistaisi asioita niinkuin uudistuksesta väitettiin.
Niin kuin tuossa aikaisemmin kirjoitin, että kun rekisteri otetta ei tule enään, sitä et saa, ellet erikseen joko pyydä katsastuskonttorilta, se maksaa ja voi olla, että ne sanoo, että tulosta maksullisesta palvelusta trafin sivuilta....Miks ihmeessä moinen lappu pitäis olla autossa mukana, mikä on sen todistusarvo?
Epäilen vahvasti tämän väittämän paikkansapitävyyttä. Rekisteriote on ainoa pakollinen mukana kuljetettava dokumentti. Siitä kyllä käy ilmi onko autossa voimassa oleva katsastus, ja onko korjausvelvoitetta päällä vaiko ei.
Vian korjauskuitti saattais olla tarpeen vain jos on jo korjannut vian, ja haluaa todistaa asian, mutta ei siitä koko vuotta dokumenttia mukana ole pakko kuljettaa. Ja sitäpaitsi, kuinka todistetaan että kuitti on aito ja liittyy vian korjaukseen.
Jos on muuta näyttöä niin laittakaa se lakipykälä tänne jossa asia mainitaan.
Sit jos on esim vastikäään maksanut myöhässä olleen ajoneuvoveron, kannattaa maksukuitti pitää mukana jos vaikka maksu ei ole vielä kirjaantunut poliisien järjestelmään, jottei tule sakkoa ja korotettua veroa maksuun.
Pitää joko tulostaa trafin sivuilta rekisteriote tai katsastus asemalta, mutta ne on maksullisia...Mitenkähän se mahtaa toimia ulkomailla?
Teknisen osan tulostus trafin sivuilta pitäisi olla maksuton, konttorilla todnäk pyytävät jonkun maksun.
Miule kerrottiin joulukuussa kats.konttorilla, että vuonna 2016 rekisteröintitodistuksen saa pyytämällä samaan hintaan, siis siihen katsastushintaan.
Vuodesta 2017 katsuri ei uskaltanut ennustaa mitään...
Määräaikaiskatsastuksessa hylkääminen, jälkitarkastus ja käyttökielto
Määräaikaiskatsastuksessa hylätyn ajoneuvon jälkitarkastus voidaan suorittaa millä tahansa katsastustoimipaikalla 1 kk:n kuluessa katsastuksesta.
Voi vee ... onko tämä aina ollut näin... mulle on joskus konttorilla sanottu että pitää mennä sinne samaan paikkaan näyttämään jälkitarkastukseen.