• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

F800S/ST

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zwumppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Saahan sen keskituen pois.
Kannattaa radalle lähtiessä muutenkin ottaa pois ettei tule yllätyksiä.

Nyt on ST madallusjousien asennuksessa, loppuviikolla pitää hakea pajalta pois. Onko sivujalan lyhentäminen välttämätöntä noiden HyperPron jousien kanssa? Jos on niin kuinka paljon olette sitä lyhentäneet?

Tais olla sivujalka valurautaa, mutta kyllä senkin osaava hitsaa kasaan lyhennyksen jälkeen. Tai oli ainakin -08 F800S:ssä.
Mare

Olisi kiva lukea raporttia pyörästä madalluksen jälkeen. Mitkä osat tuli, muuttuiko tuntuma.

Olisi kiva lukea raporttia pyörästä madalluksen jälkeen. Mitkä osat tuli, muuttuiko tuntuma.

Nuo mainitut Hyperpron jouset tuli sekä eteen että taakse. Tilasin myös Ebayn kautta sivujalan joka oli tarkoitettu madallettuihin pyöriin, alkuperäisenkin kanssa olisi just toiminut mutta pysäköinti olisi ollut aika tarkkaa. Keskituelle nostaminen muuttui hankalammaksi, mutta edelleen saan sen kyllä helposti nostettua.

Tuntumaa kuski kehuu kovasti ja ajamiseen tuli varmuutta kun koko jalkapohjan saa maahan melkein tilanteessa kuin tilanteessa. Itse en tuolla pyörällä ole juuri edes ajanut, mataline satuloineen se on minulle melko ahdas vempele. Vähäisellä kokemuksella sanoisin että jousitus toimii paremmin kuin vakiojouset, pyörä on suuntavakaa ja ottaa epätasaisuudet paremmin kuin alkuperäisillä jousilla. Kilsoja pyörässä on reilu 30 tkm, eli ei ne alkuperäisetkään ihan loppu olleet.

Edit: Rahaa paloi noin 500 € sisältäen kaikki osat ja jousien asennuksen. Sivujalan vaihdoin itse paikoilleen.

Nuo mainitut Hyperpron jouset tuli sekä eteen että taakse. Tilasin myös Ebayn kautta sivujalan joka oli tarkoitettu madallettuihin pyöriin, alkuperäisenkin kanssa olisi just toiminut mutta pysäköinti olisi ollut aika tarkkaa. Keskituelle nostaminen muuttui hankalammaksi, mutta edelleen saan sen kyllä helposti nostettua.

Tuntumaa kuski kehuu kovasti ja ajamiseen tuli varmuutta kun koko jalkapohjan saa maahan melkein tilanteessa kuin tilanteessa. Itse en tuolla pyörällä ole juuri edes ajanut, mataline satuloineen se on minulle melko ahdas vempele. Vähäisellä kokemuksella sanoisin että jousitus toimii paremmin kuin vakiojouset, pyörä on suuntavakaa ja ottaa epätasaisuudet paremmin kuin alkuperäisillä jousilla. Kilsoja pyörässä on reilu 30 tkm, eli ei ne alkuperäisetkään ihan loppu olleet.

Edit: Rahaa paloi noin 500 € sisältäen kaikki osat ja jousien asennuksen. Sivujalan vaihdoin itse paikoilleen.

Kiinostaisi tietää missä kävit asennuttamassa jouset? Tuo kokonaihinta kuulostaa suorastaan edulliselta. Tehtiinkö keulan huolto samalla?

Itsellä ei ole tarvetta pyörän madaltamiseen, mutta keulan huolto on ajankohtainen ja olen miettynyt keulajousten päivitystä, ehkä jopa RaceTech golden valveja. Hintatiedustelun perusteella melko kallista puuhaa. Toki hinnoissa on ollut mukana keulan huolto.Voi olla, että tyydyn huoltamaan keulan ja samassa yhteydessä vaihtan pykälää jäykemmät Öhlinssin jouset eteen.

Onko jollain kokemuksia tämän pyörän alustan parantelusta noin yleensä. Mitä olette tehneet ja missä olette teettäneet työn.

Vaihdettiin siis pelkät jouset madaltaviin. Iskarit on siis edelleen alkuperäiset ja pyörässä kiinni. Takaiskaripaketti ei ole huollettava eikä siis sen purkaminen ollut kovin helppoa. Asentaja ei ollut kovin tyytyväinen projektiin ja tuskin tekee samalla hinnalla toista kertaa.

Mulla on K1300GT ja mokoma pyörä on pari-kolme senttiä liian korkea mulle, onkos kenelläkään ideoita mitä pitäis tehdä et asia korjaantuisi ;)

Back