• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörä todella kokeneelle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GuessWho
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Prätkäilyä takana vasta 29v ja vielä pieni tauko välissäkin....mutta mulla on vahvistunut käsitys että tarviin kaksi pyörää....

Kyllä tossa mennään kahdella, vielä kolmellakin pyörällä vähän samalla kuin olisi
kahden, tai kolmen naisen loukussa :grin:.

Tuossa vielä "satsaamisen ja saannin" suhde on väärällä suunnalla.

Aikuinen mies tietää? kyllä mitä haluaa. Älä osta mitään jos ei mikään oikeen kolahda.
Ennakkoluulottomasti ja avoimin mielin kuitenkin eteenpäin.

Tarvitset vain yhden pyörän. CBR600F4i (tai KTM Superadventure).

Ainiinjoo kardaani ja sähköpleksi...

Toi eka jo on ollutkin ja toistakin ajoin, siinä oli liikaa kaikkea mulle. Itseasiassa Hondan Vrf 1200 crosstourer menisi yleispärränä jos se olisi vähän erilainen, meinaan valupyörillä, sähköpleksillä ja 50-60 kiloa kevyempänä....

Prätkäilyä takana vasta 29v ja vielä pieni tauko välissäkin....mutta mulla on vahvistunut käsitys että tarviin kaksi pyörää. Ja molempien päälle tarvii sopia tarvittaessa 2 täysikasvuista ihmistä ja oltava ehdottomasti ruiskupelejä.
Ensimmäinen on se jolla voin ajaa mukavan sporttisesti mutta riittävien kamojen kanssa kymmenen-kakstoista tuntia pikitietä ilman sen kummempia kiropraktikkoja ajokaverina. Ja toistaa tuon tarvittaessa muutaman päivän ajan. Mukana tarvii kulkea kolme laukkua ja rekan ohi pitää päästä nopsaan. Ja ehdottomat valinnat ovat sähköpleksi ja kardaani sekä se että pyörässä ei tarvita peruutusvaihdetta.
Toinen on se jolla ajellaan mökille leikkaamaan nurmikot ja ajellaan joko asfalttia tai soratietä mennentullen. Tällä ei tarvitse päästä rivakasti minnekkään mutta tuon 150 kilometriä suuntaansa täytyy pystyä satulalla oleilemaan ilman tuskaa. Ehdottomat vaatimukset enemmän sylintereitä kuin 1, pleksi ja senkokoinen takalaukku että sopii riittävästi kamaa ja 5 litran bensasäiliö.
Ensimmäisenä noista on tällä hetkellä FJR, toista ei vielä ole...mutta harkinnassa dl650, transalppi tai joku vastaava jokusen vuoden päästä

Noilla specseillä taitaa taitaa monella olla sitten gessu nii riittää yksi.:thumbup:

larion linjoilla eli isokoneinen lähes kisakireä rekisteröity enska.
Vauhtia ei tule liikaa mutta hauskuutta riittää.

Aloittajalle: Hommaa lentolupakirja.
Ei tarvii kuunnella poliisin mielipiteitä.

Kun kerta karkas pois maan pinnalta, niin jatketaan.

Vesi on myös semmoinen elementti, missä ei tunneta nopeusrajoituksia (pl. satamat ja kapeikot), rakentelusäädöksiä, melurajoja tai yhtään mitään.
Niin kovaa voi vetää, kuin itse rakennetusta vehkeestä lähtee ja 160 dB saundeilla.

Sitten kun vaurastun, ostan 19 Argon ja laitan siihen maailman suuriman perämoottorin ja "suorat putket":thumbsup:

Mä voin myydä omani. Soveltuu hyvin kokeneelle kuskille. Etujarru on tehoton ja täristää, etupumput vuotaa öljyä ja kaasu hirttää ajoittain. :D Kulkee kuitenkin muna-asennossa yli 200km/h ja renkaina kuluneet TKC80 nappulat. Takaan, että ajokokemus on kokeneellekin kuskille vähintään mielenkiintoinen. Halpakin olisi. :grin:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/58323882/Scram_02.JPG

edit: Ja koska tuo on ruiskupeli, niin sen voi helposti ahtaa jos ei pelota tarpeeksi vaparina.

Viimeksi muokattu:
Tai sit tommonen MV Agusta Brutale Dragster RR

1932312_10152654936418855_3675499189518498677_n.jpg

:paikallatuulee:

ristus perkele että on muutes houkuttelevan olonen laite

Noilla specseillä taitaa taitaa monella olla sitten gessu nii riittää yksi.:thumbup:

On muuten ainoo pyötä mitä en uskalla koeajaa, siis se vesigessu ja juurikin tuosta syystä :)

Ja oikeastaan huomasin että transalppeja alkaa saamaan pian museorekkariin. Eli siitä ruiskusta voi tinkiä :)

Kun kerta karkas pois maan pinnalta, niin jatketaan.

Vesi on myös semmoinen elementti, missä ei tunneta nopeusrajoituksia (pl. satamat ja kapeikot), rakentelusäädöksiä, melurajoja tai yhtään mitään.
Niin kovaa voi vetää, kuin itse rakennetusta vehkeestä lähtee ja 160 dB saundeilla.

Sitten kun vaurastun, ostan 19 Argon ja laitan siihen maailman suuriman perämoottorin ja "suorat putket":thumbsup:

Vetten päällä on menty jo vuodesta 1987. Kakstahtarilla, nelitahtarilla, propulsiolla, singlehuiskalla, duopropilla, bensakaseilla, liki tuhannen hepan dieseleillä (paras kokemus 4x740hv diesel) ja parhaillaan mennään kahden volvon viemänä. Olen saanut ylinopeussakkoja vedessä miltei yhtä paljon kuin maalla joten tuo lentolupakirja olis magee. Mutta Malmi.

Mä oon aikalailla samassa veneessä.
Esim KVRn tuunaama ratabemari, tai vastaava. En tiiä ootko koskaan ajanu kunnon alustalla, mut jos et ole, voisit kokeilla. Jos olet, niin ei sit. Ja myöskin ecu/ecun säädöt samaa tasoo, eikä mikään vakio on hyvä jee jee.

Voimaa pitää olla mutta se ei saa houkutella liikaa hullutteluun, koska poliisi.

Ehdotan Return to Base tässä eli siirtymistä polkupyöräilyyn. Voimaa on juurikin niin paljon kuin jaloista lähtee ja sallii pienen hulluttelun jos vain jaksaa hetken ajelun jälkeen vielä hullutella ! :;):

Ehdotan Return to Base tässä eli siirtymistä polkupyöräilyyn. Voimaa on juurikin niin paljon kuin jaloista lähtee ja sallii pienen hulluttelun jos vain jaksaa hetken ajelun jälkeen vielä hullutella ! :;):

Pyöräilyssä vielä aivan omat säännöt. Aja eteen vastoin säätöjä missä ja milloin vaan vauhtia mitä vain ja kaikki vain tietä antaa.. Ei tarvii kypärää ei killeriä mut perseellä pitää puristaa.

Pyöräilyssä vielä aivan omat säännöt. Aja eteen vastoin säätöjä missä ja milloin vaan vauhtia mitä vain ja kaikki vain tietä antaa.. Ei tarvii kypärää ei killeriä mut perseellä pitää puristaa.

Niin oikeastaan äärivapaata menoa polkupyörällä ajo on , saa ajella punaisia päin , näytellä sen jälkeen keskisormea autoilijoille ja paeta sitten sinne ihmisvilinään ja poliiseja ei myöskään kiinnosta paskan vertaa millaisessa kunnossa se pyörä on ehkä hieman jos jurrissa ajelee . Mutta jos tutkaan päästelee hieman ylinopeutta niin poliisit kehuu hyvä kuntoiseksi kaveriksi ja pääset varoituksella siitäkin . Sen verran kannattaa kumminkin varoa ettei aja sillä polkupyörällä ihan rekan tai joukkoliikenteen kuljetuksiin tarkoitetun ajo neuvon eteen sillä silloin ei ehkä enää ehdi näytellä keskisormea kuljettajalle vaan löytää itsensä ehkä misukan alta.

Back