G
Guest
Guest
Suunnitteilla olis otsikon kaltainen retki Norjaan. Olisikohan kellään kokemuksia reitistä tai osasta sitä, esim. lautta-aikataulu Lofootit-Bodo? yöpymiset? ym..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
startti tapahtuu heti juhannuksen jälkeen ti aamuna. aikataulutkin saatiin! kiittäen hänItsellä on suunnitteilla Kolari - Kabelvaag (Lofootit) 05.-06.08. ja takaisin n. viikkoa myöhemmin. Koska olet lähdössä reissuun?
Aikatauluja:
Hurtigruten Express
Aiempia ketjuja aiheesta Nordkapp >kliks>.Nordkapissa olisi lomalla tarkoitus käväistä lomalla. Minkä hintainen mahtaa olla tunnelimaksu siinä ennen nordkapptunnelia?
On tullut itse käytyä, ja suosittelen! *Olen käyttänyt kahta eri reittiä, eli Kilpisjärveltä Narvikin suuntaan, mutta Bjekvikiin kohdalla käännös oikeaan ja pitkä veto Lödingen-Sortland-Stokmarknes-Melbu....Fiskebol-Svolvaer (ja sama takaisinpäin). Toisella kertaa Narvikin ohi ja lautalla Skutvika-Svolvaer, ja sitten jatko aina Lofoottien länsipäähän (Å) ja lautta Moskenes-Bodö (aikataulu [klik]). Jälkimmäinen reitti tuntui mielekkäämmältä, vähemmäan ajoa, enemmän hienoja maisemia.
Yöpynyt olen v. 2001 Svolvaerissa Hotel Royal (mukava mutta kallis!) ja v. 2003 läheisellä camping-alueella (Hammerstadt [HAMMERSTAD CAMPING - Lofoten] pikkumökissä (halpa, ei mukavuuksia!)
Tänä kesänä taas uudestaan?!
Niille joita Pohjois-Norjan karut maisemat kiinnostavat, ripustin vähän valokuvia katseltavaksi:
<1998> *<1999> *<2000> *<2002> * <2003>
Just täsä Kittilässä ja huomenna kohti Narvikia ja sitten Lofoteille.
Kämpän sain Skolvaerista johon jään pärisee päiväks ja tarkoitus olis ottaa sitten lautta Bodöhön , tarviiko varata etukäteen ?
Onnettomasti löyty nukkumapaikkoja lofooteilta.. miten aikasin nukkumapaikat varasitte. Mun lofoottireissu kosahti kilpisjärven ja svolvaerin mökkipulaan.. pläh. Ja aikataulu oli liian kiree. Ens kesänä paremmalla plänillä
eli ajoissa (ennen klo 17) leirintäaluueelle ja teltta backupiksi niin homma toimii. Pettymys oli, että Å:ssa eli päätepysäkillä oli leiriytyminen kielletty siellä kallioilla.Onnettomasti löyty nukkumapaikkoja lofooteilta.. miten aikasin nukkumapaikat varasitte. Mun lofoottireissu kosahti kilpisjärven ja svolvaerin mökkipulaan.. pläh. Ja aikataulu oli liian kiree. Ens kesänä paremmalla plänillä
Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Eipä taida olla enää tunnelimaksua Nordkapiin, tunnelirahat kerätty ja maksut lopetettu.
Eipä taida olla enää tunnelimaksua Nordkapiin, tunnelirahat kerätty ja maksut lopetettu.
Jos matka jatkuu otsikon mukaisesti Arjeplogin kautta Tornioon ja sieltä kohti Sipoota niin Älvsbyssä olisi edukas ja mukava yöpymispaikka Harvian pyörösaunoineen. Sitä sai ainakin viime vuonna lämmittää omatoimisesti ja ilman lisämaksua. https://www.youtube.com/watch?v=DeJ7nG4v-yg Storforsen on myös vierailun arvoinen paikka, myös Älvsbyssä. Näitä et tosin kysynyt ja voivat olla tuttuja paikkoja mutta ehkä nämä ovat jollekin hyviä vinkkejä. https://fi.wikipedia.org/wiki/Storforsen