Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mistäs tuollaisia olet bongannut? Nuo perän pivot-laakerit ovatkin hieman kinkkisempi juttu, swingin etupään laakerit ovat ihan standardikamaa esim. SKF 30203. Ihan mielenkiinnosta selvittelin hiukan asiaa. Laakerin tyyppihän on FAG-NA.01-6465A ja jonkinlainen BMW special eli hinta sen mukainen halvimillaankin yli 53 euroa kappale ja siihen postit.
Ei kai siinä mitään estettä ole etteikö hyvistä materiaaleista tehty liukulaakerirakennekin tuossa kestäisi. Varsinkin jos sitä muistaa toisinaan rasvailla hyvälaatuisella esim. litium rasvalla. Vaan tuli mieleen että onko tuo sittenkään liukulaakeri vai rasvattavaksi tehty neulalaakerirakenne.
Nuo perän pivot-laakerit ovatkin hieman kinkkisempi juttu, swingin etupään laakerit ovat ihan standardikamaa esim. SKF 30203.
Eikös niissä etupäänkin originaalilaakereissa homman tee kinkkiseksi kun ne ovat (ihan hyvästä syystä) kumitiivisteellä eli 2RS-versiota, jota ei ihan helpolla löydy normilaakerikaupoista? Itse en ole noita löytänyt kuin orkkisosana...![]()
Eikös niissä etupäänkin originaalilaakereissa homman tee kinkkiseksi kun ne ovat (ihan hyvästä syystä) kumitiivisteellä eli 2RS-versiota, jota ei ihan helpolla löydy normilaakerikaupoista? Itse en ole noita löytänyt kuin orkkisosana...![]()
Mulla on takaperän neulalaakerit korvattu liukulaakerilla:
http://rubberchickenracinggarage.com/bushings.html
Ainakaan vielä ei ole huonoa sanottavaa. Kokemusta noin 50000km. Neulalaakereissahan on tässä se vika, että kun liike on samassa kohdassa nitkuttelua ei neulat oikeasti pyöri eikä voitelu oikein toimi.
Mulla on takaperän neulalaakerit korvattu liukulaakerilla:
http://rubberchickenracinggarage.com/bushings.html
Ainakaan vielä ei ole huonoa sanottavaa. Kokemusta noin 50000km. Neulalaakereissahan on tässä se vika, että kun liike on samassa kohdassa nitkuttelua ei neulat oikeasti pyöri eikä voitelu oikein toimi.
Hyllystä löytyisi pari noita Ei ehtinyt asentaa LT:hen ennen kuin pyörä lähti maailmalle...
Mihin hintaan luopuisit noista? Onko kyseessä tuo nipaton "JL Paralever Bushing Upgrade Kit"?
Noniin, tuli "iaj":n kanssa tehtyä tänään kaupat noista liukulaakereista ja ajatuksena asentaa ne tiistaina paikalleen.
Onhan nuo tietysti siinä mielessä hyvät, että matkan ei pitäisi katketa ainakaan yhtäkkiä, vaan laakerivälys vaan kasvaa ja kasvaa, mutta mitään ei tapahdu hetkessä. Laakereissa on reilu kontaktipinta, joka voidellaan Molyllä, eli samalla möhnällä kuin kardaanin spoorit.
Oletan, että noissa uusissa Sherlockilta tilaamissani rullalaakereissa rullien kiinnityskehät hieman jumittaa uutuuttaan, eli jos joku haluaa tuosta uudet laakerit omaan pyöräänsä niin edullisesti lähtee. Löytyypi Uudeltamaalta ja viestillä tavoittaa.