Tossa pähkäillyt noiden kahden pyörän välillä, vuosimallina 2007 ainakin hinta osuu osapuilleen omaan haarukkaan (hinnaston alapää siis) tosin oon katsellut kyseisten mallien pienempiä eli 600cc niidenkin specsit on suunnilleen samoissa ja vakuutukset varmaankin jonkin verran halvemmat
Nyt kaivattais käyttökokemuksia kyseisten pyörien eroista, Käyttökuluista etc etc.
Oliks tarpeeksi epäselvästi kirjailtu.
No en tiedä eroista tai Suizaan vertailusta, mutta neljällä eri sukupolven 10R:llä oon menny yli 100tkm ilman probleemia.
Gen 3 vakuutukset oli tuossa kun katsoin vuodenaikahinnoiteltuna vantaalaiselle tänä vuonna 57-v miehelle -65 % bonuksilla 577...603,00 €/a. Huollot paitsi venttiilintarkistukset ja ruiskun synkat yms. on tehny itse. Huoltoliikeenä olen käyttänyt Sumekoa kun se on tossa kodin lähellä ja minusta tosi hyvä palvelu ja ok hinnat. Viripalikat on sitten säätänyt Viaber ja Vittamäki.
Renkaita on mennyt 1..2 settiä per kausi, netistä tilattu aina. KymppiÄrrät on mulla olleet myös matkapyörinä, mun hanuri ainakin on hyvin kestänyt vetää jopa > 1200 km yhdeltä istumalta. Euroopassa siihen ei mene kuin tovi. Bensaa menee melkein sama ajoiko iisiti tai vaikka radalla, 6,5...7,0 l/100 km.
En tunnista mitään vikuroivaa käytöstä tms., ainahan nuo motolehdistä apinoidut kommentit jää lähes kaupunkilegendoiksi elämään. Nykyinen 4 Gen malli ei omaan käteen istu radalla niin hyvin, geometriako sen tekee, vanhat oli lyhyempiä ja korkeempia painopisteeltään, sujuvampi käytös. Matka- ja yleisajossa sitten Gen 4 on ajo-asennoltaan tilavampi ainakin mulle. (186 cm/80 kg)
Mitään vikaa ei koskaan ole ollut. Voimaa on riittävästi joka tilanteeseen, autobaanallakaan ei mene kukaan ohi

Palikkaa saa jos tykkää rakennella ja ratapyöränä yleinen. Eli sanoisin että normaalit käyttökulut, huomattavan luotettavia jos huolletaan. Varmaan ihan kuten kaikki japanilaiset!
No olihan sentään yksi vika: Nykylaitteeseeni (Gen 4) oli myyjäliike (Motokeidas Tampere) vaihtanut vanhan akun uudenkarheaan pyörään tilalle ja se jätti mut Italiassa hotellin pihaan ja kytkin viallinen (edit: kytkin oli huollettu väärillä osilla ja kasattu väärin) eivätkä korvanneet korjausta vaikka reklamoin 2 päivän kuluessa kaupasta ja yritin hyvin asiallisesti hommaa saada soviteltua. Sumeko sen korjasi tuossa tuokiossa kun pyysi. Sieltä Motokeitaasta älkää vaan menkö ostamaan koskaan mitään! En ookaan muistanut avautua täällä tosta saamastani todella paskasta palvelusta.......