• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Oletko taparikollinen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PoS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ylinopeus moottoripyöräillessä?

• Ajan aina nopeusrajoituksen mukaan

Ääniä: 5 1,2%
  • Pyrin aina ajamaan nopeusrajoituksen mukaan

Ääniä: 65 15,3%
  • Lipsun usein ylinopeuden puolelle

Ääniä: 74 17,5%
  • Ajan säännöllisesti tarkoituksella ylinopeutta mutta alle sakotusrajan

Ääniä: 165 38,9%
  • Ajan säännöllisesti tarkoituksella ylinopeutta mutta alle kortinlähtörajan

Ääniä: 77 18,2%
  • Ajan säännöllisesti huomattavaa, kortinlähtöön johtavaa ylinopeutta

Ääniä: 38 9,0%

• Ääniä yhteensä
    424

PoS

Super Retard
Nyt, kun tuolla jeesustelu on täydessä vauhdissa, niin otetaanpa selvää, onko kenelläkään natsat siihen kunnossa.

Oletko siis ajanut joskus ylinopeutta tahallaan tai vahingossa?

Nyt, kun tuolla jeesustelu on täydessä vauhdissa, niin otetaanpa selvää, onko kenelläkään natsat siihen kunnossa.

Harvemmin vahingossa. Joskus varmaan.

olen kymmeniä vuosia miljoonia kilometrejä jopa työkseni....

Ei tietenkään haittaisi määritellä miten "taparikollisuuden" tunnusmerkistö täyttyy:D.

Siihen perään, asioiden "tieteelliseen todisteluun" (muuhan on täyttä paskaa:D) liittyen:
Onko ajanut ylinopeutta, ellei siitä ole sakotettu?:D.

Pienempiin osiin pilkottaessa... Lasketaanko ajoneuvokohtainen, ellei tikkari kuitenkaan ylity?:D
Miten tuota tarkastellaan muuttuneiden säännösten valossa?

Täähän on muuten ihan "löysästä hihasta mitä sattuu" :p.

Ajan usein suurempaa nopeutta, mitä tiekohtainen nopeusrajoitus sallisi, mutta en omasta mielestä aja liian kovaa.

En o saanu yhtään pyörää kulkeen ylinopeutta, korkeintaan sen mitä tehdas on luvannu tai jopa sen alle. Eli alinopeutta :ohmy:

Käsittämätön on tuo ihmistein yleinen asenne lakeja ja asetuksia kohtaan, jotka on säädetty meidän jokaisen turvallisuuden vuoksi. Osoittaa melkoista piittaamattomuutta yhteiskunnan sääntöjen noudattamisesta.

Eli saa helposti semmoisen käsityksen, että lakia saa rikkoa kunhan siitä ei jää kiinni/saa rangaistusta. Itse ainakin pyrin AINA noudattamaan voimassa olevaa rajoitusta. Jokaiselle toki sattuu virheitä, keskittyminen herpaantuu tai jokin toinen liikennetilanne vie huomion nopeudesta. Tällöin olen valmis maksamaan oman virheeni myöntäen mahdollisen sanktion valtion yhteiseen kassaan.
Ilmeisesti nämä "taparikolliset" ovat sitten sitä mieltä, että myös tappaa ja raiskata saa, kunhan kiinnijäämisriski tai rangaistus on tarpeeksi pieni?

Lupaan henkilökohtaisesti toimittaa mullan alle sen piittaamattoman paskiasen joka tuollaisella piittaamattomuudellaan minun lapseni koulutiellä kulkeissaan tappaa. Ja kyllä istun rangaistukseni alusta loppuun asti valittamatta.

Käsittämätön on tuo ihmistein yleinen asenne lakeja ja asetuksia kohtaan, jotka on säädetty meidän jokaisen turvallisuuden vuoksi. Osoittaa melkoista piittaamattomuutta yhteiskunnan sääntöjen noudattamisesta.

Eli saa helposti semmoisen käsityksen, että lakia saa rikkoa kunhan siitä ei jää kiinni/saa rangaistusta. Itse ainakin pyrin AINA noudattamaan voimassa olevaa rajoitusta. Jokaiselle toki sattuu virheitä, keskittyminen herpaantuu tai jokin toinen liikennetilanne vie huomion nopeudesta. Tällöin olen valmis maksamaan oman virheeni myöntäen mahdollisen sanktion valtion yhteiseen kassaan.
Ilmeisesti nämä "taparikolliset" ovat sitten sitä mieltä, että myös tappaa ja raiskata saa, kunhan kiinnijäämisriski tai rangaistus on tarpeeksi pieni?

Dooh, kortti ollut vuodesta -91 lähtien, koko ajan taskussa ja kahdet ylinopeussakot. Nekään eivät menneet päiväsakoille. Eli nähtävästi ne potentiaaliset tutkanpaikat (joiden pitäisi ainakin olla ne vaaran paikat, koulujen risteykset yms) on ajetu asiallisesti.

Nytkin ollaan ns. puhtaalla pöydällä, ei sakkoja alla, joita laskettaisiin tietyn ajan jakson sisään että seuraamus olisi kovempi.

Mutta entä jos pyrkii AINA olemaan raiskaamatta ja tappamatta? Toki joskus sattuu virheitä, keskittyminen herpaantuu tai jokin tilanne vie huomion ja kas kun sormi lipsahtaa ronttoseen tai vastaavaa.. Tällöin on toki hyvä nostaa käsi pystyyn virheen merkiksi, "my bad"!

Back