Ratailu - ketjut ja rattaat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja E-tana
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Linkin spämmääminen ei paljoa auta, jos vastaanottaja on niinkin tonttu näissä asioissa kuin allekirjoittanut, eikä ole varma mihin kenttään syötetään mitäkin, tai mitä infoja pitää tuolta sivulta lukea.

Ja se että 2 eri sivustoa jotka käsitteli samaa asiaa, antaa 2 täysin eriävää tulosta, ei ainakaan vahvista allekirjoittaneen käsitystä siitä että tekee jotain oikein....

Edit: Kiitoksia Nitrous. Pistän tilaukseen tuon 45-piikkisen sitte jos kerta menee samoilla ketjuilla.

Kaks lenkkiä lyhentää akseliväliä 32mm ja 45 ratas vs. 42 ratas lyhentää akseliväliä 12mm.

Pienet rattaat edessä ja takana syö laahainta ja kun se on syöty, alkaa svingin syönti.

Pieni ratas edessä syö myös ketjua. 1000 sivuinen insinöörin raamattu "Koneen osien suunnittelu" ei suosittele käyttämään alle 16 piikkistä ketjupyörää, jos tarkoitus on siirtää voimaa.

Pieni ratas edessä syö myös ketjua. 1000 sivuinen insinöörin raamattu "Koneen osien suunnittelu" ei suosittele käyttämään alle 16 piikkistä ketjupyörää, jos tarkoitus on siirtää voimaa.

Mitoitappa piruuttas sen raamatun mukaan moottoripyörän ketjuvälitys. Tulee suht järee vitja. 😂

Yksi hammas lisää taakse pienentää akseliväliä noin 4 mm. Eli 3 hammasta lisää pienentää 12 mm.

Lenkin pituus noin 16 mm. Eli 2 lenkin poisto lyhentäisi akseliväliä noin 16 mm.

Jos alkuperäiset välityksen olisi 16/41, niin 15/42 olisi samalla akselivälillä. Eikö akseli mahdu taaemmaksi vai mikä sitä kiristämistä rajoittaa?
Iso kiitos tästä replystä, opetti mua lukemaan noita datoja oikein tuolta sivulta.

....ja se kama mitä kaverin faija oli vetäny piikkejä laskiessaan, ni mä haluun koittaa samaa.
Väitti nimittäin että oli 13-piikkinen. Sit ku pyys laskee uudelleen, ni se laski 17... ja sit ku kaveri laski vielä kerran ku ei vieläkää matchannu data, ni sit lopullinen tulos oli 16 piikkiä :p

Yleensä joo, kaikista muista vararattaista ja takarattaasta se löytyikin.... mutta ei siitä eturattaasta. tästä syystä ne piti laskea.

Mitäs hittoa GearingCommanderin sivuille on tapahtunut? Kaikki ruudut mihin pitäis ilmestyä nopeusarvoja, näyttää NaN (joo tiedän että se on Not a Number) mutta miksi? Mä en ole koskenut mihinkään dataan mitä oon syöttänyt tonne sivuille silloin kun ne luvut vielä näkyi oikein. Yksikään piste ei ole vaihtunut pilkuksi tms mun noissa kentissä.

Mitä hemmettiä?

Mitäs hittoa GearingCommanderin sivuille on tapahtunut? Kaikki ruudut mihin pitäis ilmestyä nopeusarvoja, näyttää NaN (joo tiedän että se on Not a Number) mutta miksi? Mä en ole koskenut mihinkään dataan mitä oon syöttänyt tonne sivuille silloin kun ne luvut vielä näkyi oikein. Yksikään piste ei ole vaihtunut pilkuksi tms mun noissa kentissä.

Mitä hemmettiä?

Kyllä minulla tuo gearingcommander toimii ihan ok

-tuomas

Mikä selain sulla on?

Mä päivitin koko sivun tyhjästä ja laitoin kaikki arvot oikeiksi, edelleen NaN joka ruudussa....

Liitetiedostot

• gearingcommander_not_working.jpg
    gearingcommander_not_working.jpg
    95,1 KB · Katselut: 27
Kyllä mulla Chromessa Javascript pitäis olla päällä. Kuten sanottua, mihinkää en oo koskenu ja käytin tota viime vuoden Kesäkuusta asti, ja toimi hyvin. Nyt yhtäkkiä vaa antaa virheruutuja. Onneks FF ei anna.

Käytä tota tiedostoa:

http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/289060-Kumpi-ratkaisee-optimi-kiihdytyksessä-vääntö-vai-teho?p=6547695&viewfull=1#post6547695

Edit: tuosta kun latasin työpöydälle, niin jouduin muuttamaan tiedoston loppuliitteen muotoon xlsx, mutta sitten pelitti.
Tossa Excelissä muuten oli muistaakseni virhe. Joku välityksen hyötysuhde oli väärällä puolella jakoviivaa, joten kasvatti tehoa renkaalle. Tosin suuruusluokka on sitä prosentin parin luokkaa, joten hukkunee kohinaan.

Back